تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816883489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانستنی های تغذیه ای(4)


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: میوه، ماهی و آجیل بهترین محافظ پوست در فصل تابستان است
میوه، ماهی قزلآلا و انواع آجیل، سرشار از آنتی اکسیدان هستند و دارای موادی هستند که بهتر از هر کرم، ژل یا لوسیونی در فصل تابستان از پوست انسان محافظت میکنند.
آنتیاکسیدانها در مواد غذایی که روزانه مصرف میکنیم، وجود دارند و از سلولهای بدن در مقابل رادیکالهای آزاد محافظت میکنند.


رادیکالهای آزاد مولکولهایی هستند که به وسیله آلودگی محیط، فرآیند محیطی افزایش سن و اغلب متابولیسم (مصرف اکسیژن برای تولید انرژی) به وجود میآیند. رادیکالهای آزاد منجر به پیری زودرس و آسیب به سلولهای پوست میشوند. از سویی هیچ کرم شیمیایی نمیتواند مانند آنتیاکسیدانها با رادیکالهای آزاد مقابله کند.
این گزارش میافزاید: آنتیاکسیدانها شامل بتاکاروتن، لوتئوین، لیکوپن، سلنیوم و ویتامینهای A و C و E هستند. این موارد در دانهها، میوهها، سبزیها، آجیل (تخم) جوانهها یافت میشود.
مقدار آنتیاکسیدان موجود در یک ماده غذایی با واحد ORAC (ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن) اندازهگیری میشود و هر قدر این مقدار بیشتر باشد میزان آنتیاکسیدان موجود بالاتر است.
وزارت کشاورزی آمریکا مواد غذایی را براساس سطوح ORAC ردهبندی کرده است. مواد غذایی که در سطوح بالای این ردهبندی قرار گرفتهاند شامل توتفرهنگی، تمشک، شاتوت، کلم پیچ، کلم فندقی، چغندر، آلو، پرتقال و گیلاس، اسفناج و کلم بروکلی است.
توتها شامل شاتوت، توتفرهنگی و تمشک منابع غنی ویتامین C و E هستند و برای شادابی و لطافت پوست مفید هستند. همچنین آجیل منبع عالی ویتامین E و اسیدهای چرب است که جلوی تیرگی و خشکی پوست را میگیرد همچنین در آجیل مقدار قابل توجهی روی وجود دارد.
همچنین سیب زمینیهای شیرین، شیرین منبع غنی بتاکاروتن هستند. بتاکاروتن در بدن به ویتامین A که در بدن برای رشد سلولهای پوستی لازم است، تبدیل میشود. سیبزمینیهای شیرین همچنین دارای ویتامین E هستند و این ویتامین میزان اثر ویتامین C که از بدن در مقابل رادیکالهای آزاد موجود در اشعه نور خورشید محافظت میکند را افزایش میدهد.
بر اساس این گزارش، ماهی قزلآلا نیز شامل مقدار زیادی اسید چرب امگا ـ 3 است که التهاب و آسیبهای پوستی و خشکی پوست را کاهش میدهد. اسیدهای چرب امگا ـ 3 با تقویت غشا و حفظ رطوبت سلولهای پوست، لطافت آن را حفظ میکند.
مصرف دانههای روغنی باعث افزایش توان جسم و قدرت فکر میشود
یک متخصص تغذیه گفت: مصرف دانههای روغنی به دلیل داشتن روی، آهن، سلنیوم، پتاسیم، منیزیم، مس، انرژی، پروتئین و اسیدهای چرب باعث افزایش توان جسم و قدرت فکر میشود.


سید ضیاءالدین مظهری افزود: ظرفیت، توان یادگیری، هوش و استعداد زمینه ارثی دارد ولی عوامل مختلف طبیعی به خصوص نوع، مقدار، کیفیت مواد روزمره، تناسب، تعادل و تنوع در تمام دورانهای زندگی بر قدرت فعالیتهای مغز تاثیرگذار است.
وی گفت: مصرف مواد غذایی حیوانی و گیاهی به علت نوع و تراکم مواد مغذی خاص نقش کلیدی را در بالا بردن توان یادگیری دارد و برعکس موادی هستند که به علت باورهای غلط بیشتر مورد مصرف قرار میگیرد که اثرات نامساعدی را به وجود میآورد.
این متخصص تغذیه افزود: مغز برای انجام فعالیت به انرژی نیاز دارد و از گلوکز خون و از اسیدهای چرب آزاد انرژی دریافت میکند. ولی میل و گرایش به مصرف هرچه بیشتر کربوهیدراتهای تصفیه شده خالص در قالب انواع شکلات، شیرینی، آب نبات، بستنی، انواع نوشابهها، شربتها و غیره موجب خوابآلودگی، شلی و بیحالی و عدم تمرکز میشود مگر اینکه همراه با منابع قندی مواد پروتئین نیز مصرف شود که موجب هوشیاری بیشتر در فرد میشود به عنوان نمونه ماکارونی با گوشت و پنیر رنده شده، شیر با خرما و عسل، ماهی با نان و برنج پخته در حد نیاز و تعادل اگر مصرف شود، سرحالی و هوشیاری را فراهم میسازد.
مظهری اضافه کرد: بدن افراد با طلوع و غروب آفتاب تنظیم میشود با مصرف هرچه بیشتر کربوهیدراتهای تصفیه شده باعث اختلال در ریتم بیولوژیکی یا ساعت درونی بدن میشود و آنزیمها و هورمونهای ساخت و ساز در روز را فعال میسازد.
وی افزود: انواع شیرینی، کیک، آب نبات، نوشابه یا آبمیوههای شیرین شده، قهوه، کاکائو، سطح گلوگز خون را افزایش داده و موجب تحریک و ترشح بیشتر انسولین میشود و با سرازیر شدن انسولین به جریان خون سرعت انتقال گلوکز به درون سلولها بیشتر میشود و باعث افت سطح قند خون که کاهش فشار خون را به همراه دارد و فرد را دچار خوابآلودگی، کمطاقتی، بیحوصلگی، ولع بیشتر به خوردن مواد قندی میکند و این موضوع نه تنها باعث کاهش یادگیری میشود بلکه زمینه چاقی و افزایش وزن را در فرد ایجاد میکند.
مظهری اضافه کرد: انجیر، انگور، پرتقال، زغال لخته، زردآلود، سیب، شاتوت، توتفرنگی و خرما در عملکرد مغز و اعصاب و سلامتی کلی جسم و جان تاثیرگذار بوده و در وعدههای غذایی روزانه حداقل 2 تا 3 واحد 200 یا 300 گرم از این مواد مصرف شود.
وی گفت: سبزیها در سلامتی تن، بدن، عملکرد مغز و اعصاب تاثیرگذار است و طبق توصیه 500 تا 700 گرم یا 5 تا 7 واحد در روز به صورت خام یا پخته باید مصرف شود ولی سبزیهایی مانند اسفناج، ریحان، نعناع، کاهو، گل کلم، پیاز، چغندر، زنجبیل تازه، هویج، کرفس و شلغم اثر مؤثر و ویژهای بر توان یادگیری و بالا بردن روحیه افراد دارد.
این متخصص تغذیه اضافه کرد: از مغزها و دانهها به جای چیپس، پفک و سیبزمینی سرخ کرده در میان وعده مصرف شود و تخمه، پسته، فندق، بادام، گردو، تخم کتان، شاهدانه، کنجد حاوی مواد مغذی بسیار مفیدی مانند روی، آهن، سلنیوم، پتاسیم، منیزیم، مس، برم، انرژی، پروتئین و اسیدهای چرب است و توان جسم، قدرت فکر و اندیشه را بالا میبرد.
مظهری افزود: افزودن جوانه گندم به سالاد، سوپ و آش به تقویت سیستم ایمنی کمک میکند و باعث حذف رادیکالهای آزاد میشود که ویتامینهای E، سلنیوم، منیزیم موجود در آن در برای تقویت فعالیتهای مغز بسیار مفید است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن