تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815455881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تأثير الکل، دخانيات و داروها بر باروري


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: بسياري از افراد از آسيب هايي که مصرف الکل و استعمال دخانيات دردورۀ بارداري بر چنين وارد مي کند آگاهي دارند اما بسياري از زوج ها باور نمي کنند که استعمال دخانيات و مصرف الکل بتواند قدرت باروري آن ها را وختل کند. البته خبر خوبي که در اين مورد مي توان داد اين است که اثرات اينها بر باروري هميشگي نيست و بعد از توقف مصرف آن ها، اثرات زيانبارشان بر باروري از بين رفته و وضعيت شخص به حالت عادي بر مي گردد.الف) نقش الکل
نوشيدن الکل مي تواند باعث کاهش تعداد اسپرم هاي غير طبيعي و کاهش درصد اسپرم هاي داراي قابليت تحرک شود.
الکل از طريق تأثير بر فرآيند توليد و آسازي تستوسترون (هورمون جنسي مردانه) نيز مي تواند روي باروري مرد اثر کند.
الکل چون بر کبد اثر مي گذارد مي تواند باعث تجمع هورمون هاي جنسي زنانه (که در مرد هم به طور طبيعي مقدار کمي توليد مي شود) در بدن مرد شده از اين طريق باعث کاهش قدرت جنسي و تعداد اسپرم ها شود. الکل همچنين مي تواند باعث کاهش جذب عناصر غذايي مثل روي به داخل بدن شود.
روي ماده غذايي مهمي است که در باروري مرد نقش حياتي دارد. براي ساخته شدن لايۀ خارجي اسپرم و دم آن بايد مقدار کافي روي وجود داشته باشد و نيز اين عناصر با غلظت بالايي در اسپرم يافت مي شود.
کاهش ( ) در غذاي مرد مي تواند تعداد اسپرم ها را کاهش مي دهد. مصرف زياد الکل مي تواند باعث توقف عادت ماهيانه و تخمک گذاري در زن ها شود.
اگر چه نوشيدن مقاديربالاتر الکل مي تواند بر باروري شما اثر منفي داشته باشد. لذا نمي توان گفت نوشيدن مقدار کمتر آن خالي از اشکال است بلکه مي توان گفت مقدار اندک آن نيز براي شما ( که مي خواهيد باردار شويد) زياد است.
مصرف الکل توسط زنان باردار احتمال سقط را تا دو نيم ( ) برابر زنان عادي افزايش مي دهد و اگر زني هم الکل بنوشد و هم سيگار بکشد، احتمال سقط در او چهار برابر زنان عادي مي شود.
) نقش دخانيات
بسياري از مردم اطلاعات زيادي در خصوص سيگار کشيدن در بيماري هاي مختلف ريه مثل آمفيزم و سرطان ريه دارند و اکثراً از اثرات مخرب سيگار در حاملگي نيز مطلع هستند، اما افراد کمي از نقش سيگار در کاهش قدرت باروري زوج هخا اطلاع کافي دارند. دود توتون يا تنباکو حاوي چهار هزار نوع ترکيب شيميايي است. برخي از اين ترکيبات عبارتند از: اکسيد نيتروژن، آمونياک، هيدروکربن هاي معطر، سيانيد هيدروژن، کلريد وينيل، نيکوتين، سرب و کادميم.
برخي خانم ها فقط هنگام بارداري سعي مي کنند سيگار نکشند، غافل از اينکه دود سيگار مي تواند شانس حامله شدن شما را نيز کاهش دهد.
سيگار کشيدن در مردان مي تواند باعث کاهش تعداد اسپرم ها، افزايش اسپرم هاي غير طبيعي و کاهش سطح تستوسترون (هورمون جنسي مردانه) شود. دود سيگار همچنين مي تواند باعث کندي و تنبلي اسپرم ها و نيز کاهش سطح ويتامين در خون شود.
کمبود و يتامين باعث مي شود اسپرم ها به جاي رو به جلو به همديگر بچسبند و مصرف مقدار کافي ويتامين به طور روزانه مي تواند باعث اصلاح اين مشکل شود. استعمال دخانيات و در زنان مي تواند باعث يائسگي زودرس شود و اين موضوع براي زناني که سنشان بالا است و مي خواهند باردار شوند اهميت حياتي داردو
ج) نقش داروهاي تفنني
طي سال هاي اخير مصرف ماري جوانا و کوکائين سير فزاينده اي داشته و براي بخشي از مردم به صورت بخشي از زندگي روزانه در آمده است.
البته افزايش مقبوليت اجتماعي اين داروها دليل بر بي ضرر بودن آن ها نيست. اين داروها بر روي باروري شما و شوهرتان اثر منفي دارند اما در صورت ترک آن ها بعد از مدت کوتاهي اثرات منفي شان بر براروري از بيم مي رود. مصرف آن ها در بارداري اثرات فاجعه باري بر روي جنين دارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن