تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816514529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهور پاكستان: هند دشمن ما نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: رئيس جمهور پاكستان: هند دشمن ما نيست
جدايي طلبان كشمير تروريست هستند
آصف علي زرداري، رئيس جمهور پاكستان در اظهار نظر بي سابقه اي گفت هند هيچگاه تهديدي براي كشورش نبوده است و در مقابل شورشيان در كشمير هند كه عليه دولت دهلي نو مي جنگند، تروريست هستند! وي اين سخنان را در مصاحبه با روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال اعلام داشت، اين نخستين بار است كه يك مقام ارشد پاكستان، جدايي طلبان كشمير هند را تروريست مي خواند و همچنين نخستين بار است كه پاكستان به طور رسمي اعلام مي كند كه هند دشمن پاكستان نيست، زيرا كه، تمامي ساختار منافع ملي و نگاه به خارج اين كشور براساس خطر هند تنظيم شده است.

زرداري: با آمريكا هماهنگيم
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه و بي بي سي، رئيس جمهور پاكستان در مصاحبه با روزنامه وال استريت ژورنال كه روز يك شنبه به چاپ رسيد همچنين اظهار داشت كه از توافق اتمي هند و آمريكا نيز نگران نيست. زرداري در اين مصاحبه برخلاف اظهارات قبلي اش مبني بر مخالفت با تهاجمات ارتش آمريكا به شمال كشورش گفت، بر سر اين حملات كه عليه طالبان است با واشنگتن به تفاهم رسيده است، اسلام آباد روز بعد اين قسمت از اظهارات زرداري را تفسير روزنامه وال استريت ژورنال دانست و آن را رد كرد.

وال استريت ژورنال نوشته است: زرداري معترف شده حملات موشكي هواپيماهاي بدون سرنشين نيروهاي آمريكايي مستقر در افغانستان با اجازه اسلام آباد انجام گرفته است. وي گفته است: ما به تفاهم رسيده ايم بدين معني كه ما با هم به تعقيب دشمن خواهيم رفت. اين در حالي است كه زرداري چند روز پيش در شصت و سومين نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل متحد بيان كرده بود كه كشورش نمي تواند اجازه دهد كه دوستانش حاكميت آن را نقض كنند. هم چنين به نقل از خبرگزاري هند، رئيس جمهور پاكستان اعلام داشت تا زماني كه با كشورش نيز يك رفتار برابر شود، هيچ مخالفتي با توافق همكاري هسته اي هند و آمريكا ندارد.

وي در اين باره گفت: چرا ما بايد به دوست شدن بزرگ ترين دموكراسي در جهان با يكي از قديمي ترين دموكراسي ها غبطه بخوريم؟ قرار است جورج بوش رئيس جمهور آمريكا، روز چهارشنبه طي مراسمي در كاخ سفيد با امضاي لايحه قرارداد هسته اي آمريكا-هندوستان كه كنگره در اقدامي تاريخي آن را به تصويب رساند، آن را به يك قانون لازم الاجرا تبديل كند. زرداري هم چنين در مورد همكاري اطلاعاتي با آمريكا گفت: ما مي خواهيم بتوانيم اطلاعات را با آمريكا تقسيم كنيم. ما در جنگ با شبه نظاميان به جاي نيروي بزرگ نظامي به بالگرد و تجهيزات ديد در شب نياز داريم.

مسئله شخصي!
وي هم چنين اعلام كرد كه بهترين كسي كه براي رياست جمهوري انتخاب شده، خود وي است و گفت: مي دانيد كه زندگي زماني به پايان مي رسد، بنابراين مي خواهم پيش از آن كه زندگي من به پايان برسد اين كار را به پايان برسانم. مي خواهم به آن ها (تروريست ها) يادآوري كنم كه آن ها همسرم را از من گرفتند و من به آن ها اجازه نخواهم داد جان سالم به در ببرند.

الزاما معتقد نيستم كه مرگ يك واقعيت است. مرگ را تكذيب نمي كنم. اما آن گونه كه آن ها عمل كردند آن ها مادر فرزندان من را كشتند، بنابراين اين يك مسئله بسيار شخصي نيز هست و پيش از اين كه زندگي ام به پايان برسد، بايد اين كار را تمام كنيم. هر چه زودتر، بهتر.

واكنش ها
تا لحظه تنظيم اين گزارش، خبري از واكنش محافل داخلي پاكستان منتشر نشد. اما به طور حتم اين اظهارات با واكنش تند و حملات سياسي جناح هاي اسلام گرا و افراطي پاكستان مواجه خواهد شد و ارتش پاكستان نيز اگرچه محتاطانه، در اين خصوص بي تفاوت نخواهد ماند.

برابر تحليل بي بي سي، موضع جديد آصف علي زرداري در مورد هند و جدايي طلبان كشمير اين كشور با موضع ارتش پاكستان كه همواره هند را دشمن شماره يك كشور دانسته مغايرت دارد. ارتش پاكستان پنهان و آشكار از گروه هاي جدايي طلب كشميري ( كه در پاكستان به گروه هاي جهادي معروفند) حمايت كرده است. سخن رئيس جمهور پاكستان كه هند هيچ گاه دشمن كشورش نبوده است، نشانه تغيير مهمي در سياست هاي سنتي دولت پاكستان نسبت به هند ارزيابي شده است. پاكستان از زمان كسب استقلال از هند، ٣ بار با اين كشور جنگيده است. اين دو كشور هنوز به طور رسمي با هم معاهده صلح امضا نكرده اند.

ارتش پاكستان كه يكي از قدرتمند ترين نهادهاي اين كشور است، همواره هند را خطري براي موجوديت پاكستان دانسته و به طور پنهاني از گروه هاي كشميري كه خواهان استقلال از هند هستند، حمايت كرده است.

در سال هاي اخير كه قدرت در پاكستان در دست ژنرال پرويز مشرف بود، هند و پاكستان روند مذاكرات صلح را آغاز كردند. با اين همه، اين دو قدرت هسته اي همچنان به شدت نسبت به يكديگر بي اعتمادند.

دولت پاكستان اخيرا رئيس قدرتمند ترين سازمان امنيتي خود كه آي اس آي نام دارد را تغيير داد. اين سازمان قدرتمند به حمايت از شورشيان در كشمير هند متهم است.

استقبال هند
دولت هند در مورد اظهارات بي سابقه زرداري بلافاصله واكنش نشان داد و از آن استقبال كرد هرچند اين واكنش توام با احتياط و پرهيز از خوش بيني بيش از اندازه بود، ظاهرا مقامات هند مي دانند، مقامات سياسي هند درمورد تصميم گيري هاي استراتژيك در مقام دوم پس از ارتش قرار دارند. خبرگزاري هند (پي.تي.آي) به نقل از آناند شارما، وزير كشور در امور خارجه نوشته است: اظهارات زرداري يك اقدام خوشايند است.

پرزيدنت زرداري و پاكستان بايد با اقدامات خود در جلوگيري از تروريسم به اين سخنان خود احترام گذارند. شارما عنوان كرد: توصيف جدايي خواهان كشمير با عنوان تروريست، نخستين بار است كه از سوي يك رهبر بلند پايه پاكستاني صورت مي گيرد كه با موضع پيشين اين كشور كه آن ها را «جهادي» مي خواند، در تضاد است.

اگرچه پاكستان تمام اتهامات هندوستان را مبني بر حمايت اسلام آباد از شورشي گري جدايي خواهان كشمير در بخش تحت كنترل دهلي نو رد كرده، ولي هميشه از آن هايي كه به گفته خود براي حقشان براي تعيين سرنوشت خود در كشمير مي جنگند، حمايت كرده است. بنابراين نخستين بار است كه زرداري به عنوان يكي از رهبران پاكستاني اين جدايي طلبان را به عنوان تروريست ناميده است.

اما درمورد آن بخش از اظهارات زرداري مبني بر هماهنگي آمريكا و پاكستان در مورد حملات موشكي ارتش آمريكا به مناطق قبايلي شمال پاكستان سخنگوي زرداري بلافاصله اين هماهنگي را رد كرده است. فرحت ا...بابر، سخنگوي زرداري گفت: نويسنده وال استريت ژورنال سخنان زرداري را بيش از حد تفسير كرده است و رئيس جمهور به طور عام درباره نبرد با تروريسم صحبت كرده است. بابر افزود: موضع رسمي اين است كه ما اجازه تهاجم خارجي به خاك پاكستان را نمي دهيم.
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن