تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816494579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رسانه ها در دو دقيقه


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: رسانه ها در دو دقيقه
كارگزاران

سرمقاله: «آن دو پيش شرط»، هدايت الله آقايي

بايد به دو نكته پرداخته شود اول اينكه اگر منظور نظر آقاي خاتمي توجه دادن افكار عمومي و فعالان سياسي به اختيارات محدود رياست جمهوري و بالطبع بالا نبردن سطح توقعات باشد مطمئنا همه بر اين امر واقف هستند و اين هشدار را نيز مي پذيرند اما نكته دوم اينكه شخص آقاي خاتمي هم بايد قبول كنند با مشكل فعلي و تفاسير شوراي نگهبان از قانون اساسي نبايد انتظار فضاي بيشتري براي اختيارات رئيس جمهور نسبت به گذشته داشت لذا او مي تواند به عنوان يكي از برنامه هاي خود اصلاح قانون اساسي را در زمينه هايي چون اختيارات رئيس جمهور، نظارت استصوابي، اختيارات شوراي نگهبان و ... از طريق رفراندوم و براساس اصل يكصدوهفتادوهفتم قانون اساسي پيشنهاد نمايد. به هر تقدير مطالب اخير جناب آقاي خاتمي را تحت هر عنوان اعم از پيش شرط يا پيام را به فال نيك گرفته و صدالبته در روز راي گيري ميثاق محكمي ميان مردم و ايشان شكل خواهد گرفت.

اتهام خروج از خط امام به اصلاح طلبان

علي سعيدي، نماينده ولي فقيه در سپاه، ديروز در مصاحبه اي تفصيلي با كيهان تلويحا آقاي سيدحسن خميني، نوه امام را به خروج از خط امام متهم كرد. در حالي كه نوه امام اواخر سال گذشته در مصاحبه اي ورود نظاميان به سياست را «به منزله خروج از خط امام» دانسته بود، سعيدي در عباراتي گفت: «كساني كه مدعي خط امام(ره) بوده اند و امروز شاخص هاي خط امام بودن را از دست داده اند و به اصطلاح از اين خط خارج شده اند، ما را متهم به دخالت در سياست و خروج از خط امام(ره) مي كنند،» هرچند اين عبارات صراحت دارد و كاملا متوجه گفته نوه امام است، اما اميدواريم آقاي سعيدي در توضيحاتي دقيق منظور خود را روشن سازد.

دور تازه كانديداتراشي

خبرگزاري فارس و واحد مركزي خبر (وابسته به صداوسيما) با انتشار مصاحبه اي به نقل از آقايان محمدرضا عارف، معاون اول رئيس جمهوري در دولت خاتمي و محمدعلي رحماني، عضو مجمع روحانيون مبارز، سعي كردند آنها را به عنوان نامزدهاي اصلاح طلب انتخابات معرفي كنند. البته اين خبرگزاري ها در حركت خود ناكام بودند و هر دو مصاحبه كننده بر اجماع اصلاح طلبان و اولويت آقاي خاتمي بر نامزدهاي ديگر تاكيد كرده اند، اما به نظر مي رسد اين مصاحبه هاي جهت دار و كانديداتراشي هاي هماهنگ، به تامل و دقت نظر بيشتر چهره هاي اصلاح طلب در شرايط حساس كنوني نياز داشته باشد.

اعتماد ملي
يادداشت: «شرط هاي خاتمي نيازمند شفاف سازي است»، احمد زيدآبادي
درباره دو شرط خاتمي براي حضور در انتخابات رياست جمهوري بايد گفت آقاي خاتمي با گذاشتن دو پيش شرط يك قدم جلوتر از برخي هواداران ورودش به انتخابات برداشته است زيرا برخي از اين هواداران، دو مساله اساسي «چه مي خواهيم و چه مي توانيم بكنيم» را ناديده مي گيرند...خاتمي بايد منظورش از توافق با ملت را توضيح دهد. آيا منظور آقاي خاتمي اين است كه منشوري به نام اصلاحات را در افكار عمومي مطرح كند و اگر مردم در انتخابات به اصلاح طلبان راي دادند، به معناي يك نوع تفاهم با مردم است؟اگر منظور آقاي خاتمي از تفاهم با ملت اين باشد كه اين تفاهم تا قبل از حضور ايشان در انتخابات و راي مردم حاصل نمي شود، بنابراين ديگر نمي تواند شرط باشد.اما درباره شرط دوم خاتمي؛ يعني بررسي امكان عملي بودن برنامه ها، به هر حال آقاي خاتمي بهتر از هر كس ديگر، از موانع حقيقي و حقوقي براي پيشبرد اصلاحات اطلاع دارند. در چند سال گذشته اين موانع استحكام بيشتري پيدا كرده است، اگر منظور آقاي خاتمي از اين شرط نوعي تفاهم با قدرت باشد، اين تفاهم طي قراردادي روشن با مراكز مورد نظر آقاي خاتمي تنظيم و در اختيار مردم گذاشته شود. با اين تفاهم، منطقه چالش برانگيز و منطقه الفرار شناسايي شده و مشخص مي شود آقاي خاتمي در كدام حوزه ها مي تواند به بهبود امور مشغول شود.آقاي خاتمي براي بهبود امور در حوزه هايي كه با قدرت به توافق مي رسد هم نياز به اين توافق دارد. اگر توافق دوم صورت بگيرد يك گام به جلو از سوي آقاي خاتمي است. شرط هاي خاتمي نيازمند شفاف سازي است، اگر شرط هاي آقاي خاتمي به همين صورت فعلي، كلي و مبهم باقي بماند، نمي توان نتيجه خاصي از اين شروط گرفت، هرچند كه همين دو شرط و مجموعه صحبت هاي اخير خاتمي نشان مي دهد كه ايشان از برخي هوادارانش يك قدم جلوتر است.

قدس
سرمقاله: «خاتمي و بازتوليد ادبيات دوم خرداد»
خاتمي در حالي سخن از مردم و امكان عملي شدن برنامه هايش به ميان مي آورد كه پذيرش ايشان به عنوان گزينه اصلاح طلبان، با ترديدهاي جدي همراه است... افكار عمومي، آقاي خاتمي و همفكران وي را ليدر گفتمان جديدي در ادبيات سياسي و انتخاباتي ايران مي دانند كه در مقطع دوم خرداد با عنوان «توسعه سياسي» از آن ياد شد و ديگر ابعاد توسعه به دليل پررنگ بودن اين نگرش مغفول ماند. شخصيتهاي محوري اين جريان كه در ذيل نگرشهاي آقاي خاتمي جاي مي گيرند، گهگاه نيازهاي جامعه را در حوزه اقتصاد منكر و علايق افكار عمومي را تحقق توسعه سياسي قلمداد نموده و اين بعد از توسعه را زيربنا معرفي كرده اند. از سوي ديگر، به نظر مي رسد برنامه هاي اصلاح طلبان با محوريت «توسعه سياسي» اگر بار ديگر در معرض قضاوت عموم قرار گيرد، آراي مردم را به خود معطوف نخواهد كرد؛ زيرا آنان در دوران تصدي خود، ضمن ناديده گرفتن اولويتهاي مردم، مشكلات موجود را با سازوكارهاي وارداتي كه سنخيتي با جامعه ايران نداشته و ندارد، پيگيري مي كردند.

خراسان

سرمقاله: «پيش شرط هاي كانديداتوري خاتمي باطل است،»
واقعيت اين است كه مردم در دو دوره به شعارها و انديشه خاتمي راي دادند و همچنين عمل او را در طول هشت سال در بسترهاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي ديدند. بنابراين مردم هم شعارهاي خاتمي را شنيدند و هم عمل او را به چشم مشاهده كردند. به همين دليل هر نوع پيش شرط با مردم باطل به نظر مي رسد.

اعتماد
اهانت موتلفه به خاتمي
ارگان حزب موتلفه اسلامي در شماره اخير خود در مطلبي با لوگوي «فتوكاتور هفته» به سيدمحمد خاتمي اهانت كرد. اسدالله بادامچيان قائم مقام دبيركل اين حزب با توهين آميز خواندن اين مطلب اعلام كرد به مسوولان تذكر داده خواهد شد. «شما» در صفحه پاياني خود دعوت حاتمي كيا از خاتمي براي تماشاي فيلم «دعوت» را مورد اشاره قرار داده و با نقل قولي از بهزاد نبوي مبني بر اينكه «اگر آقاي حاتمي يك كلمه براي «دعوت» از خاتمي بگويد؛ خيلي اثرش بيشتر است تا اينكه 10 رجل اصلاح طلب از خاتمي بخواهند به صحنه بيايد» به طعنه فيلم «دعوت» را مورد اشاره قرار داده و نوشته است؛ «موضوع فيلم دعوت، حاملگي ناخواسته است.»

جمهوري اسلامي
بده بستان سياسي حداد عادل و ضرغامي
پايگاه خبري تحليلي تابناك با حمله اي بي سابقه به عزت الله ضرغامي و غلامعلي حداد عادل آنان را به «بده بستان هاي سياسي» براي دست يافتن به كرسي رياست جمهوري در انتخابات آينده متهم كرد. اين پايگاه ديدارهاي پياپي ضرغامي بويژه با هنرمندان و پخش خبر آن همراه با تصوير از تلويزيون و همچنين پخش تصاوير حداد عادل به بهانه هاي مختلف از جمله سخنراني در سالگرد ارتحال آيت الله طالقاني و شركت در بعضي همايش ها را از نشانه هاي ادعاي خود دانسته و به اصولگرايان هشدار داده است كه اگر به وحدت نرسند اصلاح طلبان برنده انتخابات رياست جمهوري خواهند بود.

آفتاب يزد
سرمقاله: «تبليغ واقعي عليه نظام،؟»
هفته گذشته، در يك ناپرهيزي آشكار سفارش چاپ 6 نوبت آگهي مربوط به يكي از وزارتخانه هاي پردرآمد به آفتاب يزد داده شد... پس از چاپ سه نوبت از سفارش 6گانه، پيغامي از طرف متوليان آگهي هاي دولتي رسيد كه از ادامه چاپ آگهي ها خودداري شود زيرا به زعم مسئولان دست اندركار آن وزارتخانه، رفتار آفتاب يزد در راستاي تبليغ عليه نظام است....آيا كساني كه با تصميم گيري هاي يك طرفه و بي توجهي به همه هشدارها، حتي باعث ريزش هاي مكرر در همراهان اوليه دولت شده اند را مي توان طرفدار موثر نظام دانست و در مقابل، كساني كه تنهابه خبررساني از اين ريزش ها مشغول هستند را مخالف نظام ناميد؟...آنها فقط با چند روزنامه اصلاح طلب مشكل ندارند اما در حال حاضر ضعيف تر از آن هستند كه روزنامه هاي اصولگرا را عليرغم انتقادهاي جدي كه بر دولت دارند از تنعمات دولتي محروم كنند و لذا براي جبران آن ضعف، فشارهاي مضاعفي بر روزنامه هاي اصلاح طلب وارد مي كنند. حال كه اينطور است ما اين فشارها را تحمل مي كنيم زيرا مطمئن هستيم با افشاگري هاي مستمر، هم در ميان مردم براي خود آبرو مي خريم و هم رضايت باريتعالي را جلب مي كنيم كه دست قدرت او بسيار بالاتراز كساني است كه احساس قدرت مي كنند.
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن