تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815511047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار تهران: برج ميلاد در مالكيت شهرداري تهران باقي مي‌ماند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: شهردار تهران: برج ميلاد در مالكيت شهرداري تهران باقي مي‌ماند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

شهردار تهران گفت: برج ميلاد از اموال عمومي شهر تهران ساخته شده و هيچ‌يك از بخش‌هاي آن به فروش نخواهد رسيد و واحدهاي اداري و تجاري آن نيز با قرارداد به متقاضيان اجاره داده خواهد شد.

به گزارش سرويس «شهري» ايسنا، دكتر محمدباقر قاليباف شب گذشته با حضور در برنامه تلوزيوني "تهران 20 " از شبكه تهران كه از محل برج ميلاد بر روي آنتن رفته بود، اظهار كرد: براي اولين بار در سال 1370 طرح احداث برج ميلاد به عنوان يكي از بزرگ‌ترين برج‌هاي مخابراتي دنيا مطرح شد.

وي افزود: از بين 17 نقطه مورد نظر براي احداث برج ميلاد در سال 1372 نقطه كنوني به دليل ويژگي‌هاي شاخص مانند وجود دسترسي‌هاي مناسب، مركزيت در شهر و مرغوبيت زمين، برگزيده و سرانجام عمليات اجرايي احداث برج در سال 76 آغاز شد.

شهردار تهران تصريح كرد: از سال 76 تا زماني كه ما كار خود را در شهرداري تهران آغاز كرديم يعني حدود هشت سال، پروژه ملي برج ميلاد 40 درصد پيشرفت داشت، اما پس از آن كه به شهروندان تهراني قول دادم كه هيچ پروژه نيمه كاره‌اي در شهر باقي نخواهد ماند، با سرعت زياد عمليات احداث برج پيگيري شد تا موفق شديم در مدت 30 ماه، 60 درصد از عمليات اجرايي باقي مانده احداث پروژه را تكميل كنيم.

قاليباف با تاكيد بر اين كه برج ميلاد از لحاظ ايمني، طراحي، تكنولوژي و ساخت بر اساس علم و تكنولوژي روز دنيا احداث شده است، گفت: بخش‌هايي از برج براي بازديد عموم آزاد است و بخش‌هايي نيز تنها براي امكانات فني و مخابراتي و تلوزيوني به كارگيري خواهد شد.

وي با بيان اين كه سازه راس برج ميلاد 13 هزار متر زيربنا دارد، خاطرنشان كرد: اگر چه برج ميلاد چهارمين برج مخابراتي بزرگ در جهان است، اما از نظر سازه، راس بزرگ‌ترين سازه در جهان را دارد.

شهردار تهران با اشاره به سوالي در مورد اين كه چرا برخي از بخش‌هاي داخل برج تكميل نشده است، گفت: سازه برج را بر اساس فاز يك اين طرح تكميل كرده‌ايم، اما سازمان‌ها و نهادهايي كه مي‌خواهند، از بخش‌هاي مختلف برج استفاده كنند مانند صدا و سيما و مخابرات بايد خود اقدام به تجهيز بخش‌هاي مربوط به خود كرده و در واقع با صلاحديد خود اين بخش‌ها را به بهره‌برداري برسانند.

وي افزود: البته در مورد بخش‌هايي مانند رستوران گردان، شهرداري تهران خود تكميل كننده كار است و بعد از آن اين بخش‌ها به متقاضيان بر اساس قرارداد اجاره داده خواهد شد.

وي با تاكيد بر اين كه برج ميلاد هميشه در مالكيت شهرداري تهران باقي خواهد ماند، ادامه داد: پس از بهره‌برداري رسمي از فاز نخست برج ميلاد بلافاصله عمليات اجرايي فاز دوم اين پروژه آغاز مي‌شود كه اميدواريم طي مدت سه سال فاز دوم نيز به اتمام برسد و با احداث واحدهاي تجاري، اداري و هتل پنج ستاره، مجموعه برج ميلاد تكميل و جاذبه‌هاي توريستي برج نيز افزايش يابد.

شهردار تهران با بيان اين كه روز سه شنبه (فردا) برج ميلاد به صورت آزمايشي افتتاح مي‌شودريال گفت: در تمام دنيا اين گونه بناها مدت زمان كوتاهي به صورت آزمايشي بهره‌برداري مي‌شوند و برج ملي ميلاد نيز از اين قاعده مستثني نيست.

وي خاطرنشان كرد: در 29 و 30 آبان امسال نيز كنفرانس شهرداران كلان‌شهرهاي آسيا در برج ميلاد برگزار مي‌شود كه پيش‌بيني شده، بهره‌برداري رسمي از برج در اين تاريخ صورت بگيرد.

قاليباف افزود: در تاريخ 23 و 24 آبان ماه نيز مسابقات بين‌المللي قرآن در تهران برگزار مي‌شود كه اميدواريم برگزاري اين مسابقات در برج ميلاد مايه خير و بركت براي بزرگ‌ترين سازه كشورمان شود.

شهردار تهران همچنين با تقدير از تمام افرادي كه از ابتدا تا كنون در احداث اين برج نقش داشته‌اند، گفت: بايد دست كارگراني را بوسيد كه در سرماي 37 درجه زير صفر در زمستان سال گذشته براي بهره‌برداري سريع‌تر از برج ميلاد زحمت كشيدند.

وي با تاكيد بر اين كه تلاش مهندسان ايراني كه براي احداث برج ميلاد تلاش كرده‌اند، قابل تقدير است، اظهار كرد: مهندسان خارجي از احداث اين برج به دست ايراني‌ها تعجب مي‌كنند، حال آنكه ميانگين سني مهندسين اين پروژه بزرگ ملي تنها 31 سال است و در واقع جوانان احداث‌كننده بلندترين سازه كشور بودند كه در طول تاريخ افتخار ملي براي ما محسوب مي‌شود.

قاليباف با بيان اين كه بر روي پرتال شهرداري تهران (www.tehran.ir) خصوصيات و جزييات برج ميلاد ذكر شده است، تصريح كرد: طي چند روز گذشته بيش از 15 هزار نفر براي بازديد از برج ميلاد ثبت نام كرده‌اند كه نشان از استقبال بسيار خوب شهروندان از اين برج دارد و در صورتي كه اين روند ادامه يابد شايد متقاضيان مجبور باشند هفته‌ها در ليست انتظار بازديد از برج منتظر بمانند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن