تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816613209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميركاظمي: مباني نظام صنفي تنها توجه به افزايش سود نيست ماموريت‌هاي جديد شوراي اصناف تدوين شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ميركاظمي: مباني نظام صنفي تنها توجه به افزايش سود نيست ماموريت‌هاي جديد شوراي اصناف تدوين شده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

وزير بازرگاني در جمع روساي مجامع امور صنفي كه در نشست پيش از برگزاري انتخابات دور سوم شوراي اصناف حضور داشتند ماموريت‌هاي جديد شوراي اصناف در دور سوم را تشريح كرد و از صنوف خواست تا در تعريف مباني نظام صنفي تنها به افزايش سود فكر نكنند بلكه بايد مباني فرهنگي حاكم در بين صنوف درباره كسب و كار را احيا كنند.

به گزارش خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سيد مسعود ميركاظمي با اشاره به هدف متعالي پيش بيني شده در قانون نظام صنفي مبني بر تقويت مباني صنفي عنوان كرد: براي دستيابي به جايگاه مطلوب در حوزه‌ي فعاليتهاي صنفي قطعا بايد تعريف درستي از مباني صنفي انجام گيرد و در اين راستا بايد مباني فرهنگي حاكم در بين صنوف و موازين ديني تقويت شود چرا كه در مباني اسلامي بسياري از تخلفات شامل گرانفروشي؛ احتكار، ربا، بازار سياه و يا نگهداري بيش از حد كالاها نادرست شمرده شده است.

وزير بازرگاني در ادامه به بيان برخي روايت‌ها درباره روشهاي ناپسند كسب كار صنفي خاطرنشان كرد: مباني نظام صنفي تنها توجه به افزايش سود نيست بلكه به اصولي پايبند است كه فرهنگ آن را شكل مي‌دهد؛ كما اين كه در آموزه‌هاي ديني كشورمان كسب حلال راحتر از شمشير زدن نيست.

ميركاظمي ادامه داد: ويژگي اصناف در تاريخ اقتصاد ايران از نقاط اميد بخش براي سامان دهي وضعيت فعاليت اين گروه است بنابراين يكي از وظايف جديد شوراي اصناف، مجامع و اتحاديه‌هاي صنفي بايد احياي فرهنگ كسب و كار اسلامي باشد.

وي در ادامه به نتايج مثبت كارگروه رسيدگي به مسائل اصناف در رياست جمهوري اشاره كرد و افزود: حل مشكلات اصناف با هدف حركت به سوي برداشتن گامهاي اصولي در حيطه صنوف بوده است چرا كه در اين حوزه بيش از 18 درصد از سهم توليد ناخالص داخلي را به خود اختصاص داده و مي‌توان با برنامه ريزي و انجام اصلاحاتي در آن اهداف چند گانه محقق شود و از اين طريق به اصلاح محيط كسب و كار و حل مشكلات صنوف مختلف جهت دستيابي به رضايت مندي اصناف دست يافت.

وزير بازرگاني در بخش ديگري از سخنانش به بيان انتظارات دولت از اصناف پرداخت و عنوان كرد: فراسوي شوراي اصناف كشور نكات مهمي وجود دارد كه مي‌تواند به عنوان ماموريت اين شورا در دور سوم فعاليت خود باشد كه معتقدم اين ماموريتها شامل اصلاح، كنترل و نظامند كردن توسعه واحدهاي صنفي، حل مسائل توزيع در درون خانواده صنوف، ايجاد شبكه زنجيره‌اي خرده فروشي، ايفاي نقش بيشتر در طرح تحول اقتصادي و نيز ايجاد خوشه‌هاي صادراتي است.

وي گفت:‌ با توجه به اين كه نسبت واحدهاي صنفي به جمعيت كشور متعادل نيست پيشنهاداتي دراين زمينه مطرح شده كه بخش عمده‌ آن از سوي شوراي اصناف هيات عالي نظارت و ساير وزارتخانه‌ها به اجرا در مي‌آيد تا از گسترش بي‌رويه‌ آنها جلوگيري شود.

به گفته‌ وي اين طرح با هدف ايجاد محدوديت براي فعاليت صنوف نيست بلكه به منظور استاندارد كردن تعداد واحدهاي صنفي است.

ميركاظمي همچنين مشاركت اصناف در ايجاد شبكه‌ زنجيره‌ خرده فروشي را مورد تاكيد قرار داد و عنوان كرد: اصناف بايد در ورود به اين عرصه يك شبكه زنجيره‌اي در دل خود ايجاد كرده و به ارائه خدمات ارزان‌تر و محصولات با كيفيت‌تر اقدام كنند. بنابراين وقتي اعلام مي‌شود كه فروشگاه زنجيره‌اي ايرانيان در حال ايجاد است بايد هر چه سريعتر به مرحله‌ اجرا برسد.

وي خاطرنشان كرد: ‌قطعا يكي از راههاي برون رفت از گسترش بي‌رويه واحدهاي صنفي ايجاد زنجيره خرده فروشي در دل اصناف محسوب مي‌شود.

از نظر وي يكي از دلايل ناموفق بودن فروشگاههاي زنجيره‌اي متر مربعي فروشي و هزينه‌هاي بالاي آن بوده است كه سامان دهي آنها نيز بايد از طريق ايجاد شبكه‌هاي زنجيره‌اي انجام گيرد.

به اعتقاد ميركاظمي همين مسئله موجب تشكيل تعاوني‌هايي شده است. در حالي كه اين خدمات بايد در دل اصناف شكل گيرد و نيازي به توسعه‌ سيستم توزيع در اشكال ديگر نباشد.

وزير بازرگاني همچنين از اهميت خوشه‌هاي صادراتي كه به تصويب دولت رسيده است ياد كرد و افزود: بخش عمده‌اي از اجراي اين طرح بايد از سوي اصناف هدايت شود بنابراين با توجه به توانمنديهاي واحدهاي صنفي توليدي شوراي اصناف بايد تلاش كند توليدات اين واحدها از طريق تعاوني‌هاي ملي در قالب برند و علامت تجاري وارد بازارهاي جهاني شود.

وي تاكيد كرد: اين خوشه‌ها بايد در حال حاضر در صنايع دستي كفش و چرم ايجاد شده و اميد است شوراي اصناف در دور جديد فعاليت خود از طريق تشكيل اتحاديه‌هاي ملي بازاريابي براي خوشه‌هاي صادراتي را به شكل جدي دنبال كند.

ميركاظمي همچنين به طرح تحول اقتصادي اشاره كرد و افزود: يكي از ابعاد اصلي طرح تحول اقتصادي اصلاح نظام توزيع است كه حدود 10 پروژه‌ آن از دو سال پيش آغاز شده است و برخي از آنها تا 70 درصد نيز پيشرفت اجرايي نشان مي‌دهند.

به گفته‌ي وي بخش عمده‌ پروژه‌هاي تحول در نظام توزيع بايد از سوي اصناف انجام شود البته در كنار اين پروژه‌ها طبقه بندي كالاها، تجارت الكترونيكي، شماره گذاري اصناف و ساير زيرساختهاي مورد نياز نيز در حال انجام است.

ميركاظمي همچنين با اشاره به موافقت رئيس جمهور با تشكيل بانك اصناف و واگذاري40 درصد سهام يكي از بانكها به صنوف عنوان كرد: چنانچه اصناف آمادگي داشته باشند مي‌توانند 40 درصد سهام يكي از بانك‌ها را خريداري كنند و به اين ترتيب در هيات مديره آن بانك حضور يابند كه البته اجراي آن به زمان و نيز برنامه ريزي نياز دارد لذا اميدواريم شوراي جديد در راستاي تحقق آن تلاش جدي را انجام هد.

وزير بازرگاني با بيان اينكه در انتخاب اعضاي هيات رئيسه شوراي جديد اصناف شايستگي بايد به عنوان محور اصلي قرار گيرد، خاطرنشان كرد: تقويت اصناف موجب ايجاد تحول در كسب و كار مي‌شود بنابراين شوراي جديد بايد كارهاي زمين مانده به سرانجام مطلوب برساند البته تغييرات اين عرصه هم تزريقي نيست واين موضوعات بايد از دل اصناف بجوشد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن