تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821157811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قشقاوي در نشست هفتگي با خبرنگاران -3 و پاياني ديپلماسي قفقازي ايران ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: قشقاوي در نشست هفتگي با خبرنگاران -3 و پاياني ديپلماسي قفقازي ايران ادامه دارد
خبرگزاري فارس: سخنگوي وزارت خارجه كشورمان گفت كه ديپلماسي قفقازي ايران ادامه خواهد يافت.


به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، در ادامه نشست هفتگي سخنگوي وزارت خارجه يكي از خبرنگاران از قشقاوي سؤال كرد اقدامات‌ ايران بعد از صدور قطعنامه در خصوص سولانا، روابط با اتحاديه اروپا، روسيه،‌ چين و اندونزي چه خواهد بود؟ كه وي گفت:‌ آخرين روند گفتگوها بين جليلي و سولانا و نمايندگان آنها برگزار شد و ايران ابهامات و سؤالاتي را مطرح كرد. انتظار ما بوده و هست كه طرف اروپايي و آقاي سولانا به نمايندگي 1+5 پاسخگوي ابهامات ما باشند و قطعنامه پاسخ به ابهامات نيست.
قشقاوي با بيان اينكه صدور اين قطعنامه‌ها همان طور كه قبلاً نيز شاهد بوديم ثابت كرده كه اتخاذ يك رويكرد سياسي است، تصريح كرد: بايد رويكرد فني و حقوقي را پيگير باشيم.
وي گفت: اين آمادگي را در همين چارچوب داريم و منتظر تداوم رايزني و گفتگو در اين چارچوب هستيم.
يكي از خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخير متكي مبني بر اينكه ايران از 1+5 نااميد شده است، از قشقاوي پرسيد آيا اين نااميدي به اين منجر خواهد شد كه مذاكرات تهران و 1+5 قطع شود؟ كه وي گفت: ما از عملكرد 1+5 نااميد شديم چرا كه رويكرد سياسي، غيرحقوقي و غير فني دارند.
سخنگوي وزارت خارجه صدور قطعنامه را يك اقدام غيرقانوني خواند و با بيان اينكه ايران تهديدي نيست كه نياز باشد شوراي امنيت قطعنامه‌اي در مورد آن صادر كند، افزود: آنچه آقاي متكي گفت اعلام نارضايتي از اين روند بود و ايشان چارچوب همكاري عادي را نفي نكرد و همان روندي كه قبلاً داشتيم در همان چارچوب ادامه مي‌دهيم.
وي در پاسخ به سؤال ديگري در مورد اظهاراتش درباره ادعاي رژيم صهيونيستي مبني بر خريد موشك‌هاي S300 روسيه توسط ايران، گفت: من نظامي نيستم كه بگويم چند موشك داريم، موشك‌ها كجاست، انواع موشك‌ها و شكل استقرار آنها چيست.
خبرنگاري با بيان اينكه بعد از تحولات اخير در قفقاز بسياري از كشورها به خصوص همسايگان روسيه نسبت به اين كشور عدم اعتماد پيدا كردند از قشقاوي پرسيد آيا اين عدم اعتماد هم در ايران نسبت به روسيه وجود دارد؟ كه وي اعتماد و عدم اعتماد را مفاهيم نسبي خواند و افزود: ما مطلق نمي‌توانيم به يك كشور يا فردي بگوييم كه همه كارهاي شما مورد تاييد است و ما به شما اعتماد 100 درصد داريم و يا بگوييم اصلاً به شما اعتمادي نداريم. اين‌ها مفاهيم نسبي است. ما در چارچوب سياست قفقازي سياست خود را ادامه مي‌دهيم و روسيه در حوزه منطقه‌اي ما قرار دارد.
وي ادامه داد: رويكرد حل مناقشه را رويكرد و تدابير منطقه‌اي مي‌دانيم و به سياست‌ قفقازي خود ادامه خواهيم داد.
قشقاوي با اشاره به سفرهاي متكي به تفليس، مسكو، باكو و برلين، خاطرنشان كرد: اين موارد نشان مي‌دهد ما در چارچوب تدابير خود براي حل مناقشه و حل مسالمت آميز مشكلات در منطقه حساس قفقاز به فعاليت ادامه مي‌دهيم و فكر مي‌كنيم اين سياست درستي است و ادامه دارد.
به گفته سخنگوي وزارت خارجه موفق‌ترين ديپلماسي، ديپلماسي است كه در جهت رفع تنش منطقه‌اي و همسايگي و تقويت مناسبات با همسايگان فعال باشد و افزود: هيچ كس نمي‌تواند اين موضوع را رد كند كه روسيه در حوزه همسايگي ما قرار دارد.
قشقاوي به اجلاس موفق آستاراخان در مورد درياي خزر اشاره كرد و گفت: تصميمات خوبي در اين اجلاس اتخاذ شد و بحث‌هاي كارشناسي ادامه دارد كه بناست در اجلاس سران در باكو مطرح شود.
سخنگوي وزارت خارجه ادامه داد: به نفع ديپلماسي كشور است كه ما در عين حفظ استقلال تدابير خود را در جهت تقويت مناسبات با همسايگان به كار بگيريم.
يكي از خبرنگاران به سفر وزير خارجه ونزوئلا به تهران اشاره كرد و گفت كوشنر از وزير خارجه ونزوئلا خواسته بود به ايران اعلام كند كه فرانسه در طرح جديدش به ايران جدي است و مايل به از سرگيري گفتگو با تهران است و سخنگوي وزارت خارجه در اين باره گفت: ونزوئلا دوست ماست و طبيعي است ديگر كشورها سعي كنند از طريق هر كشور دوست انتقال نظر بدهند، اينكه برخي موضوع ميانجيگري و يا طرح خاصي را مطرح كردند، چنين چيزي مطرح نبوده است.
خبرنگاري به كناره گيري ايران از عضويت در شوراي حكام به نفع سوريه اشاره كرد كه قشقاوي اظهار داشت: اين يك مكانيسم طبيعي در مجامع بين‌المللي است و حادثه سياسي نيست، اين مكانيسم‌ها در ساير موارد مشابه اتفاق مي‌افتد.
انتهاي پيام/خ
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن