تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813107514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزراي تعاون و آموزش‌وپرورش تفاهم‌نامه همكاري امضا كردند پنج درصد واحدهاي آموزشي تعاوني مي‌شوند تعاوني اعتبار قرض‌الحسنه فرهنگيان تشكيل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزراي تعاون و آموزش‌وپرورش تفاهم‌نامه همكاري امضا كردند پنج درصد واحدهاي آموزشي تعاوني مي‌شوند تعاوني اعتبار قرض‌الحسنه فرهنگيان تشكيل مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - آموزش و پرورش

تفاهم‌نامه همكاري مشترك بين وزراي آموزش و پرورش و تعاون صبح امروز در ساختمان مركزي وزارت آموزش و پرورش امضا شد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ايسنا، در متن اين تفاهم‌نامه آمده است: به منظور تحقق سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري و اهداف بخش تعاوني در اقتصاد جمهوري اسلامي ايران و همچنين فراهم شدن زمينه كاهش حجم تصدي‌گري دولت از طريق ايجاد و گسترش شبكه‌هاي تعاوني (مصرف، مسكن، اعتباري، خدمات و آموزشگاهي) براي ارائه خدمات مطلوب به فرهنگيان عضو تعاوني‌ها و ارائه خدمات آموزشي توسط فرهنگيان، اين تفاهمنامه بين وزارتخانه‌هاي تعاون و آموزش و پرورش تنظيم مي‌شود كه پس از امضا لازم الاجراست.

بندهاي اين تفاهم‌نامه نيز بدين شرح است: توسعه و گسترش فرهنگ و روحيه تعاون در سطح مدارس با تشكيل تعاوني‌هاي آموزشگاهي، طي يك برنامه زمان بندي سه ساله، با حمايت و همكاري رسانه ملي (صدا و سيما) و با فضاسازي آموزش و پرورش در واحدهاي آموزشي و مساعدت مالي دو وزارتخانه.

بهره‌گيري از ظرفيت‌ها و مزاياي بخش تعاون جهت رفع مشكلات و نيازهاي جامعه فرهنگيان از طريق تجديد ساماندهي و بهبود وضعيت فعاليت تعاوني‌هاي مصرف، مسكن و اعتبار فرهنگيان.

همكاري در تهيه طرح و صدور مجوز تعاوني‌هاي فرهنگيان به منظور واگذاري مراكز آموزشي رفاهي، بهداشتي، درماني و بخشي از مدارس به تعاوني‌ها طي يك برنامه مدون چهار ساله كه از سوي كميته مجري طرح حداكثر ظرف سه ماه دستورالعمل‌ اجرايي آن تهيه و بلافاصله پس از تصويب جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

ارتقاي سطح دانش و مهارت اعضا هيات مديره تعاوني‌هاي فرهنگيان با انجام دوره‌هاي آموزشي و تدوين يا اصلاح مقررات معطوف به صلاحيت‌هاي تخصصي و تجربي.

فعال كردن تعاوني‌هاي مسكن فرهنگيان به شكلي كه در كنار طرح تعاوني‌هاي مسكن مهر بتوان مشكل قريب به 350 هزار فرهنگي فاقد مسكن را طي برنامه پنج ساله با هماهنگي دو طرف مرتفع كرد.

علاوه بر اين، وزارت آموزش و پرورش از سال جاري تمام يا بخشي از فعاليت‌هاي مدارس دولتي (حداقل پنج درصد واحدهاي آموزشي) را به تعاوني‌هاي موجود فرهنگيان يا تعاوني‌هاي جديدالتاسيس واگذار خواهد كرد و همچنين، تجهيزات و فضاي آموزشي نوبت دوم واحدهاي آموزشي (آموزشكده‌ها، هنرستان‌ها و غيره) خود را با هماهنگي وزارت تعاون در اختيار تعاوني‌هاي فرهنگيان قرارداده تا از اين طريق از آن‌ها بهره‌برداري شود.

دو طرف نيز توافق كرده‌اند، آن دسته از تعاوني‌هاي مسكن و مصرف فرهنگيان كه به دليل ضعف عملكرد هيات مديره دچار بحران مالي، حقوق و قضايي شده‌اند، شناسايي كرده و در چارچوب مقررات بخش تعاوني به وضعيت آن‌ها رسيدگي كنند.

همچنين وزارت آموزش و پرورش با رعايت ضوابط، ظرف سال جاري و سال آتي آن دسته از فروشگاه‌هاي تحت اختيار تعاوني‌هاي مصرف فرهنگيان كه قابليت تبديل شدن به فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي تعاوني‌هاي معلم يا غير آن را دارند، با استفاده از شيوه‌هاي قانوني از جمله، اجاره به شرط تمليك به تعاوني‌هاي مذكور واگذار و در اين راستا وزارت تعاون تمهيدات قانوني و تسهيلات لازم را جهت تشكيل و تسهيل روند امور فراهم خواهد كرد.

دو طرف نيز از تاسيس و توسعه شركت‌هاي تعاوني اعتبار قرض‌الحسنه فرهنگيان در سطوح ستادي، استاني و شهرستاني جهت جايگزين كردن فعاليت صندوق‌هاي وام ضروري به منظور اعطاي تسهيلات به فرهنگيان و همچنين، تاسيس تعاوني‌هاي ويژه براي واگذاري سرويس رفت و آمد مدارس و اعطاي تسهيلات اعتباري براي تهيه خودرو به اعضاي تعاوني اياب و ذهاب دانش‌آموزان حمايت مي‌كنند.

منابع مالي مورد نياز اجراي اين تفاهمنامه نيز از منابع وجوه اداره شده، كمك‌هاي فني و اعتباري و كمك‌هاي بلاعوض وزارت آموزش و پرورش و منابع صندوق تعاون و منابع تسهيلات تكليفي سرمايه در گردش بانكي قوانين بودجه كل كشور (سهم وزارت تعاون) كه با تعامل دو طرف اختصاص خواهد يافت، فراهم شده است.

به گزارش ايسنا، به منظور انجام هماهنگي و پيگيري متن اين تفاهمنامه، كميته مشتركي در سه سطح كشوري ، استاني و شهرستاني، ظرف سال جاري تشكيل خواهد شد.

در متن اين تفاهم‌نامه همچنين آمده است: چنانچه هر يك از موارد مطرح شده در اين تفاهمنامه نيازمند تهيه، تدوين و ابلاغ دستورالعمل‌ اجرايي يا شيوه‌نامه جديدي باشد، با هماهنگي واحدهاي كارشناسي طرفين در قالب كميته‌هاي تخصصي پيش‌بيني و جهت ساماندهي وضعيت هر يك از تعاوني‌هاي موضوع اين تفاهمنامه اجرا خواهد شد.

در عين حال، در صورت نياز به تدوين تصويب نامه هيات وزيران، اين كميته پيشنهاد لازم را براي سير مراحل بعدي تدوين خواهد كرد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن