تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815436921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله جنتي:دشمنان انقلاب اسلامي را ريشه بيداري مردم دنيا مي‌دانند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: آيت‌الله جنتي:دشمنان انقلاب اسلامي را ريشه بيداري مردم دنيا مي‌دانند
گروه سياسي: دبير شوراي نگهبان در همايش مسئولان ستادهاي دهه فجر انقلاب اسلامي سراسر كشور گفت: دشمنان از انقلاب اسلامي ايران و بيداري مردم دنيا احساس خطر مي‌كنند و ريشه اين بيداري را نيز از انقلاب ايران مي‌دانند و تصور مي‌كنند كه اگر انقلاب ايران سركوب شود اين حركت در ديگر كشورها هم ناكام مي‌ماند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، آيت‌الله احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان و رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي پيش از ظهر امروز، دوشنبه 15 مهرماه در همايش مسئولان ستادهاي دهه فجر انقلاب اسلامي سراسر كشور گفت: انقلاب اسلامي ايران، انقلاب مستضعفين بود و اين حكومت اسلامي به بركت مستضعفين به وجود آمده است.

وي با تأكيد بر اينكه بايد مراسم سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و آغاز دهه چهارم آن گرم‌‌تر، پررورنق‌تر و پرمعناتر از سال‌هاي قبل برگزار شود، هدف از برگزاري اين مراسم را زنده‌ماندن انقلاب، اهداف آن و آشنايي نسل جوان با اين اهداف بيان كرد.

جنتي تأكيد كرد: نسل جديد بايد انقلاب را باور كرده، مؤمن به آن باقي بماند و همچون نسل قبل در راه انقلاب فداكاري كرده و از آن دفاع كند و نبايد توطئه دشمن و تبليغات سوء بر آنها اثر داشته باشد.

دبير شوراي نگهبان با بيان اينكه آنچه ما را در رسيدن به اين اهداف كمك مي‌كند بايد تعقيب كرد، ابراز كرد: انقلاب ما انقلابي الهي و دوام و تداوم آن هم الهي خواهد بود و نگهبانانش نيز بندگان صالح خداوند هستند.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي تأكيد كرد: همه دستگاه‌ها و كساني كه نقشي در حفظ حركت‌هاي انقلاب دارند، بايد براي حفظ ايمان و عقايد نسل جوان و درهم شكستن توطئه دشمنان همكاري داشته باشند كه رسانه‌ها به ويژه رسانه ملي در اين ارتباط نقش تعيين‌كننده‌اي دارند.

وي اقدام رسانه ملي در پخش مستند دفاع مقدس را ارزنده عنوان كرد و ادامه داد: نسل جديد و جوانان بايد بدانند كه چه كارهايي انجام شده تا امروز مملكتي آرام، مستقل و مقتدر كه در دنيا نمونه و مايه افتخار است داشته باشند؛ مملكتي كه با وجودي كه اطراف و جوانب آن را احاطه كرده و اهداف انقلاب را بمباران مي‌كنند، باز هم باقي مانده و شكست‌ نخورده و علاوه بر اين در ابعاد مختلف علمي، فرهنگي و سياسي كار خود را پيش مي‌برد.

آيت‌الله جنتي با تأكيد بر لزوم همكاري دستگا‌ه‌هاي مختلف دولتي در برگزاري مراسم سي‌امين سال پيروزي انقلاب، اضافه كرد: دولت بايد فعالانه، پرمفهوم و پرمضمون كار كند و صرف حرف و حركت نمادين نباشد، بلكه بايد هدفمند فعاليت كند.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در ادامه تأكيد كرد: نه شورا و نه ديگران نبايد كار نمايشي انجام دهند كه در اين صورت، حدود شرعي نيز بيشتر رعايت مي‌شود. بايد مردم باور كنند كه در يك درياي طوفاني حركت مي‌كنند و امواج از اطراف آنان را تهديد مي‌كند و جز خدا كسي هم نمي‌تواند آنها را نجات دهد.

وي يادآور شد: با وجودي كه امروز تا اين حد به اسلام، تشيع، ولايت‌فقيه، شخصيت‌هاي انقلاب و اسلام، پيامبر (ص) و امام (ره) حمله مي‌شود و هزاران حركت رسانه‌اي براي شكستن انقلاب و نظام در حال انجام است، ولي نظام همچنان پابرجا مانده و تداوم دارد و آيا كسي نمونه ديگري سراغ دارد كه اين همه مورد تهاجم قرار گرفته باشد و از پا در نيامده باشد.

دبير شوراي نگهبان در بيان علت اين اقدامات عليه نظام توضيح داد: همه هنرمندان، فيلم‌سازان، رسانه‌ها، دولت‌ها و همه امكانات به كار گرفته شده تا انقلاب اسلامي ايران از پا در بيايد چون دشمنان از انقلاب اسلامي ايران و بيداري مردم دنيا احساس خطر مي‌كنند و ريشه اين بيداري را نيز از انقلاب ايران مي‌دانند و تصور مي‌كنند كه اگر انقلاب ايران سركوب شود اين حركت در ديگر كشورها هم ناكام مي‌ماند.

جنتي در ادامه با بيان اينكه ما بايد در ايران حركات حساب شده‌اي داشته و مسائل را جدي بگيريم، عنوان كرد: ما در كشور مشكلات اقتصادي، فرهنگي و سياسي داريم و دشمنان مي‌خواهند از اين مشكلات سوء‌استفاده كرده و اين مسائل را بزرگ‌تر نمايش دهد تا مردم را به نااميدي بكشاند و مردم را از نظام مسئولان جدا كنند.

نماينده ولي فقيه و رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي به مسئولان نظام توصيه كرد دراين زمينه احساس وظيفه كرده و شرايط و موقعيت نظام و فعاليت‌هاي انجام‌شده را براي مردم تشريح كنند.

وي با اشاره به مسئله تورم در جامعه، يادآور شد: عده‌اي مي‌خواهند از اين مسئله بهره‌گيري كرده و مردم را نسبت به نظام بدبين كنند و اين‌طور القا كنند كه نظام اسلامي بيش از اين توان ندارد و بايد يك دگرگوني در اصل نظام به وجود آيد.

عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: همانند زمان جنگ كه كمبودها، گراني‌ها و مشكلات گوناگون امنيتي وجود داشت ولي با استقامت مردم و حمايت آنان خطرها دفع شد و امروز هم جنگ به شكل‌هاي مختلفي وجود دارد و تا مادامي كه اين انقلاب وجود دارد و از خدا، عدالت، ظلم‌ستيزي و مبارزه با فساد دم مي‌زند، اين جنگ وجود دارد.

دبير شوراي نگهبان با اشاره به درپيش بودن انتخابات رياست‌جمهوري متذكر شد: حركت‌هاي بسيار جديدي در برهه انتخابات در حال بوجود آمدن است و اگر برخي بتوانند رئيس‌جمهوري را بر سر كار بياورند كه با اصول انقلاب به شكل باطني همراه نباشد، موفق شده‌اند كه مردم بايد در اين زمينه بسيار هوشيار باشند.

آيت‌الله جنتي، ولايت‌پذيري، طرفداري از مستضعفين، مردمي‌بودن، ضد سلطه بودن، عدالت‌طلبي، ساده‌زيستي و مقتصدبودن را از جمله شاخص‌هايي عنوان كرد كه در اصول حركت امام (ره) وجود داشته و هركسي كه بخواهد در اين نظام مسئوليت قبول كند، بايد واجد آنها باشد.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با بيان اينكه تلاش‌هاي گسترده‌اي براي پيروزي انقلاب، عزت، اقتدار و استقلال نظام انجام شده، بر لزوم آشنايي نسل جوان يا اين اقدامات تأكيد كرد و گفت: آمريكا با كشورهاي ضعيف قلدرانه برخورد مي‌كند ولي جرئت تجاوز به ايران را ندارد و نظام روي پاي خود ايستاده چون به قدرت خود معتقد است و مردم را پشت سر خود دارد.

وي با بيان اينكه در كشور مشكلات وجود دارد نبايد براي توجيه آنها به مردم دروغ بگوييم، تأكيد كرد: ولي بسياري از حقايق اجتناب‌ناپذير است و لازمه جنگ و انقلاب مستمر است و بايد آنها را قبول كرد به آينده اميدوار بود. قرآن كريم نيز استقامت را شرط پيروزي مي‌داند و معناي استقامت نيز اين است كه تحمل مشكلات انسان را از پا در نياورد.

دبير شوراي نگهبان با تأكيد بر اينكه مردم بايد باور كنند كه خداوند حامي آنهاست، تصريح كرد: قدرت‌‌هاي بيگانه رو به زوال هستند و سنت الهي اجازه نمي‌دهد ظلم پايدار بماند ولي مدتي دارد كه بايد طي شود و قدرت‌ها در حال طي‌كردن اين مدت هستند و به عواقب ظلم خود گرفتار مي‌شوند.
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن