تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816615602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير آموزش و پرورش عراق: ايران به آموزش و پرورش عراق كمك كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير آموزش و پرورش عراق: ايران به آموزش و پرورش عراق كمك كند
خبرگزاري فارس: وزير آموزش و پرورش عراق گفت: عراق نيازمند همكاري وزارت آموزش و پرورش‌ ايران‌ در زمينه‌‌هاي علمي و آموزشي‌ است.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس،‌ جعفر‌موسي خضيرالخزايي وزير آموزش و پرورش عراق صبح امروز در ديدار با عليرضا علي‌احمدي وزير آموزش و پرورش و در جمع خبرنگاران افزود: وزارت آموزش و پرورش عراق نيازمند تجربيات ايران در زمينه آموزش و پرورش است و در زمينه‌ تأليف و برنامه‌ريزي كتب درسي، احداث و نوسازي 4 هزار مدرسه در سطح ‌شهرهاي عراق نيز نيازمند كمك‌ ‌هستيم.
وي در ادامه افزود: كشور عراق به دليل مشكلاتي كه بر اثر استثمار دارد،‌ نيازمند كمك كشورها‌ براي همكاري در امر آموزش و پرورش است.
جعفر‌موسي خضيرالخزايي با بيان اين مطلب كه قرار بوده خيرين ايراني در عراق مدرسه بسازند،‌ اظهار داشت: خيرين مدرسه‌ساز قول ساختن 14 مدرسه به نام چهارده معصوم را در زمان وزير قبلي آموزش و پرورش داده بودند كه البته با توجه به غني و ثروتمند بودن كشور عراق اين امر در ايجاد روابط دوستي بين دو كشور مؤثر است.
وزير آموزش و پرورش عراق گفت: به دليل مشكلاتي كه در طول 8 سال جنگ بين ايران و عراق وجود داشته‌، مردم ايران هنوز در برخي موارد با كشور عراق داراي اختلافاتي هستند كه البته در اين زمينه رسانه‌ها هم نقش مهمي را مي‌توانند در از بين بردن اين اختلافات داشته باشند تا در تعاملات آموزشي و پرورشي مشكلات بين دو كشور كمرنگ‌تر شود.
وي با اشاره به مدرسه امام علي‌(ع) كه مختص عراقي‌هاي مقيم قم است، تصريح كرد: اين مدرسه به صورت غيررسمي فعاليت مي‌كند و من از وزير آموزش و پرورش ايران مي‌خواهم كه اين مدرسه را نيز به رسميت بشناسد كه البته اين امر مي‌تواند پيام مثبتي به مردم عراق باشد.
وزير آموزش و پرورش عراق با بيان اين مطلب كه فلسفه كتب درسي كشور عراق با توجه به سياست‌هاي نظام بعثي در عراق بنيانگذاري شده است،‌ افزود: اين سياست‌ها بايد دگرگون شود و كتب درسي بر اساس ديدگاه‌هاي خودمان ‌تدوين شود تا‌ خشونت از كتب درسي از بين‌ رود.
جعفر‌موسي خضيرالخزايي با اشاره به اين‌كه آخرين تاريخ ‌همكاري‌هاي دو كشور با توجه به تفاهم نامه‌اي كه بين وزارت آموزش و پرورش ايران و عراق بسته شده بود‌‌، ‌در آذر‌ پايان مي‌پذيرد، اظهار داشت: در صورت امكان تفاهم‌نامه جديد در كشور عراق مطرح و امضا شود.
‌علي‌احمدي نيز در اين ديدار گفت: ما هم به دنبال ايجاد رابطه صميمي و دوستي با كشور عراق هستيم كه اين دوستي‌ها در زمينه آموزش و پرورش مي‌تواند سطح همكاري‌هاي بين دو كشور را بهتر و بيش‌تر كند.
وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد:‌ جنگ 8 ساله مشكلاتي را در زمينه فرهنگي براي مردم كشور ما ايجاد كرده است كه حل اينگونه مسائل نيازمند گذشت زمان است.
وي در خصوص كمك به كشور عراق در زمينه آموزش و پرورش آمادگي كامل خود را اعلام داشت و افزود: با توجه به اولويت‌هايي كه خاص كشور عراق است،‌ وزارت آموزش و پرورش ايران هرگونه كمك و مساعدتي را انجام مي‌دهد و اين را وظيفه خودمان مي‌دانيم كه نسبت به كشور ديني همسايه خود همكاري داشته باشيم.
علي‌احمدي با بيان اين ‌كه پيشرفت ايران در زمينه علمي و آموزشي نتيجه تلاش30 ساله است‌، اظهار داشت: ‌قبل از انقلاب كشور ايران داراي چندان پيشرفتي نبود‌‌‌ ولي تحريم‌هاي بعد از انقلاب باعث شد‌ ما در مسائل مختلف از جمله زمينه‌هاي علمي رشد خوبي داشته باشيم.
وي اضافه كرد: البته راهنمايي‌ و رهبري امام‌(ره) به همراه تلاش دانشجويان و همچنين فعاليت‌هاي مراكز تحقيقاتي و پژوهشكده‌هاي علمي در اين زمينه مثمرثمر بوده است.
وي تأكيد كرد: تمام دست‌آوردهاي علمي وفني ايران متعلق به جهان بشريت است كه در رأس همه آن‌ها كشورهايي مثل عراق است كه از نظر ديني و مذهبي با كشور ما در يك‌ سطح هستند.‌
وزير آموزش و پرورش درباره درخواست وزير آموزش و پرورش عراق در خصوص مدرسه امام علي(ع) قم اظهار داشت: پيگيري‌هاي لازم در اين زمينه انجام مي‌شود، ‌به نظر مشكلي وجود ندارد، همان طوري كه ما به بعضي از كشورهاي خارجي مجوز تأسيس مدرسه در ايران را داده‌ايم‌ درباره عراق هم مي‌توانيم اين كار را انجام دهيم البته رسيدگي به اين امر در دفتر همكاري‌هاي بين‌المللي پيگيري خواهد شد.
علي‌احمدي با بيان اين كه تجديد تأليف و تدوين در چگونگي درج مطالب در كتب درسي از اقدامات جديد وزرات آموزش و پرورش ايران است‌، ‌خاطرنشان كرد:‌ القائاتي كه از رژيم بعثي در خصوص مسايل دوران جنگ در كتب درسي ايران درج شده، در حال بررسي و تجديد نظر است.
وي تأكيد كرد: آموزش و پرورش ايران داراي 150 سال تجربه در زمينه آموزشي است كه 30 سال آن بعد دوران از انقلاب مربوط است و در اين زمينه داراي تجريبات فراوان و متعددي است.
علي‌احمدي با بيان اين كه هر نوع تحول نياز به فلسفه دارد و ما اين تحول را در يك گام 20 ساله پيگيري خواهيم كرد، افزود: براي تدوين كتب درسي راهبرد 20 ساله‌اي را ارائه كرده‌ايم كه در سال 1404 با توجه به برنامه‌هايي كه در آن درج شده است،‌ تحقق مي‌يابد.‌
علي‌احمدي در پاسخ به در خواست مبني بر حضور ايران براي امضا‌ تفاهم‌نامه جديد‌ گفت: براي امضاي تفاهم نامه جديد در صورت امكان به كشور عراق سفر خواهيم كرد.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن