تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818892711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با افزایش قیمت پژو 206، ریو و تندر-90


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: با افزایش قیمت پژو 206، ریو و تندر-90
گرانی رمضان به بازار خودرو هم رسید

عكس: آكو سالمي
گروه خودرو- هر چند فعالان بازار خودرو پيشبيني ميکردند که با فرا رسیدن ماه رمضان، رکودی سنگین بر بازار خودرو کشور سایه بگستراند، اما آن طور که خبر ميرسد، مشتریان هنوز هم دل از خرید و خودرو نکنده و رونقی نسبی، همراه با گرانی در بازار حکمفرما است.



چند روز پیش بود که بانک مرکزیايران طی گزارشی اعلام کرد نرخ بیشتر کالا ها در دهه اول ماه رمضان با افزایش روبهرو شده است واين در شرایطی است که باید خودرو را نیز به جمعاين کالاها اضافه کرد. آن طور که نمایشگاهداران خودرو پایتخت ميگویند، تلاقی رمضان با آخرین ماه تابستان، سبب شده تا بازار تا حدی رونق خاصاين روزهای خود را حفظ و کامل از رونق نیافتد. این در شرایطی است که نمودار قیمتی خودروهایی نظیر ریو، پژو 206 صندوقدار و تندر-90 نیز در همین یکی دو هفته گذشته صعود کرد. فعالان بازار پيشبيني ميکنند اوضاع فعلی تا پایان تابستان ادامه یافته و با آغاز فصل زرد، رکودی که قرار بود دو هفته پیش بازار خودرو را در بگیرد، به سراغ آن بيايد. نگاهی به نمودار قیمتی خودروهای بازار کشور ازاين نکته حکایت دارد که با وجود ثبات نرخ بیشتر خودروهای داخلی، برخی محصولات افزایش قیمتی قابل توجه را تجربه کرده اند.
گرانی در صندوق پژو 206
احتمالا دلیل آن به کاهش تولید بر ميگردد، اما هر چه هست خانواده پژو 206 صندوقداراين روزها دوران گرانی را پشت سر ميگذارند. به نحوی که پس از افزایش قیمت ناگهانی v9، مدل v8 پژو 206 صندوقدار نیز گرانی را در حدی چشمگیر تجربه کرد.
این محصول که از کیسه هوا و ترمز ضدقفل بهره ميبرد، در حال حاضر با نرخ 17ميليون و 500هزار تومان به فروش ميرسد واين موضوع از افزایش قیمت چند صدهزار تومانی v8 طی یکی دو هفته گذشته حکایت دارد. همچنین 206 صندوق دار v9 نیز که در بازار بسیار کمیاب است هم اکنون با نرخ 19میلیون و 500هزار تومان خرید و فروش ميشود. V20 نیز که سادهترین مدل پژو 206 صندوقدار به حساب ميآید در حال حاضر قیمتی برابر با 13میلیون و 900هزار تومان را دارا است. از سوی دیگر آن طور که فعالان بازار عنوان ميکنند، پژو 206 تیپ 2 نیز با قیمت 14میلیون و 300هزار تومان به فروش ميرسد.
ریو در مرز 14ميليون تومان
فعالان بازار پيشبيني ميکردند که مونتاژی کرهای سایپا، روزهای گرانی را در پیش داشته باشد.ریو که به گفته مدیر فروش سایپا مدتی با مشکلات فنی خط تولید مواجه و تولید آن متوقف بوده است در حال حاضر با نرخ 13ميليون و 900هزار تومان خرید و فروش ميشود که اين موضوع از افزایش قیمت 300هزار تومانی ریو طی روزهای اخیر حکایت ميکند. هر چند مدیر فروش سایپا عنوان کرده که مشکلات خط تولیداين محصول کرهاي برطرف شده است، اما به گفته برخی منابع آگاه، ریو در حال حاضر با مشکل تامین قطعه مواجه و جهش ناگهانی قیمت آن نیز دقیقا به همین دلیل است.ریو تا یکی دو ماه پیش نرخی زیر 13ميليون تومان در بازار داشت و قیمت فعلی آن از اختلاف یکميليون و 300هزار تومانی کارخانه و بازار اين کرهاي مونتاژی حکایت ميکند.افزایش قیمت ریو در شرایطی است که زانتیا دیگر مونتاژی سایپا بدون تغییر قیمت خاصی طی دو سه هفته گذشته، هم اکنون با نرخ 27ميليون و 500هزار تومان به فروش ميرسد. فاصله قیمت کارخانهاياين فرانسوی با نرخ بازار آن 600هزار تومان است.
گرانی پراید
پرتیراژ ترین و کم کیفیت ترین خودرو داخلی یعنی پراید، طی روزهای اخیر 50هزار تومان گران و هم اکنون با قیمت 7ميليون و 700هزار تومان در مدل معمولی بنزینی (صبا بنزینی) خرید و فروش ميشود.این در حالی است که پژو روآ دیگر محصول زیر 10ميليون تومان بازار خودرو کشور بدون تغییر قیمتی خاص طی یکی دو هفته اخیر، هم اکنون با نرخ 8ميليون تومان در مدل بنزینسوز خود به فروش ميرسد. روآ چند صدهزار تومان زیر قیمت کارخانه در بازار خرید و فروش ميشود. همچنین mvm نیز قیمتی برابر 9ميليون تومان را در بازار دارا است.این محصول چینی و کوچک، به لحاظ مصرف سوخت پایین بازار بدی درايران ندارد. Mvm در شرکت خصوصی کرمان موتور به مونتاژ ميرسد.
باز هم گرانی تندر
از بازار خودرو کشور خبر ميرسد که تندر-90 باز هم با افزایش قیمت روبهرو و گران شده است.این گرانی البته تنها به مدل E1اين محصول اختصاص داشته و EO و E2 طی روزهای اخیر تغییر قیمتی خاصی را تجربه نکرده اند. در حال حاضر تندر E1 با توجه به افزایش قیمت 300هزار تومانی اش، با نرخ 12ميليون و 500هزار تومان به فروش ميرسد و EO ساده ترین مدلاين محصول نیز نرخی برابر با 11ميليون و 200هزار تومان دارد.تندر E2 نیز به عنوان فولترین مدل اين محصول در حال حاضر با قیمت 14ميليون و 700هزار تومان خرید و فروش ميشود.ریشه گرانی تندر-90 را باید در تولید اندک آن جستوجو کرد. اين محصول به دلیل کمبود قطعات، تیراژ تولید بسیار پایینی داشته و به رغم آنکه قرار بود خودرویی ارزان در بازارايران باشد، عملا به محصولی گران تبدیل شده است.
ثبات قیمت سمند
خانواده ملیايران خودرو در روزهای اخیر دوران آرام و بدون تغییری را سپری کرد و نمودار قیمتی آن دستخوش تغییرات خاصی نشد. به نحوی که در حال حاضر سمند معمولی بنزین سوز با قیمت 13ميليون و 500هزار تومان به فروش ميرسد و LX نیز قیمتی برابر با 15ميليون تومان را دارد. چندی پیش به دلیل آنکهايران خودرو به جای طلب های قطعه سازان، سمند LX به آنها داده و قطعه سازان نیز سمندهای مذکور را در بازار به فروش رسانده بودند، LX افت قیمتی شدید را تجربه کرد. سورن پیشرفته ترین مدل سمند نیز در حال حاضر با همان قیمت چند ماه گذشته خود یعنی 16ميليون و 700هزار تومان به فروش ميرسد.
ارزانی مگان
مگان 2هزار سی سی (اتومات)مونتاژ داخل را باید تنها خودرو داخلی دانست که طی روزهای اخیر ارزانی را تجربه کرد.این محصول که در خودرو به مونتاژ ميرسد در حال حاضر با نرخ 33ميليون و 500هزار تومان خرید و فروش ميشود کهاين موضوع از ارزانی 500هزار تومانیاين میهمان فرانسوی حکایت دارد. همچنین مگان 1600 سی سی نیز هم اکنون قیمتی برابر با 24ميليون و 500هزار تومان را دارا است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1348]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن