تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815355185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازتاب سخنان قرضاويحجت‌الاسلام اسكندري: علماي تشيع فضاي جهان اسلام را به سمت اتحاد سوق دهند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: بازتاب سخنان قرضاويحجت‌الاسلام اسكندري: علماي تشيع فضاي جهان اسلام را به سمت اتحاد سوق دهند
گروه سياسي: علماي تشيع بايد فضاي كشور و جهان اسلام را به سمت اتحاد سوق دهند و تلاش كنند تا اهداف استعمارگران براي ايجاد اختلاف را نقش بر آب كنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين رضا اسكندري، معاون فرهنگي ـ تبليغي دفتر تبليغات حوزه علميه قم، در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، به اتهامات «يوسف القرضاوي» رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمان به شيعه اشاره داشت و بيان كرد: پشتوانه اين حركت، دشمنان اسلام خصوصاً آمريكا و اسرائيل هستند.

معاون فرهنگي ـ تبليغي دفتر تبليغات حوزه علميه قم با مروري بر پيشينه اين كشورها در ايجاد اختلاف بين مذاهب اسلامي گفت: آمريكا، اسرائيل و غرب در اقدام به اين عمل، پيشينه‌اي قريب به چهارصد سال دارند و از زماني‌كه وارد جهان اسلام شده‌اند در نظر داشتند تا بر جهان اسلام تسلّط يابند آنان مي‌خواستند تا بين صفوف مسلمانان تفرقه ايجاد كنند و در طي ساليان سال، تلاش بر فرقه‌سازي و تبديل اختلافات جزئي به اختلافات مبنايي در جهان اسلام داشتند تا از اين راه در جهان اسلام به منافع استعماري و اهداف خود به راحتي دست يابند.

حجت‌الاسلام اسكندري تأكيد كرد: غربي‌ها در فرقه‌سازي‌هاي مختلف چون وهابيت، اقدامات اساسي‌اي را دنبال كرده و مي‌كنند، چنانكه وقتي تفكر وهابيت در قرن هفتم توسط يكي از غلماي اهل سنت مطرح شد حتي علماي اهل سنت عليه آن قيام كردند و طبعاً اين تفكر بايكوت شد، ولي در قرون اخير اين تفكر باري ديگر با محوريت و پشتيباني‌ عربستان ترويج يافت.

حجت‌الاسلام اسكندري ادامه داد: جهان اسلام پس از پيروزي انقلاب اسلامي، حيات جديدي يافت و تحول عظيمي پيدا كرد و با اين پيروزي و جيات نو، منافع آمريكا، اسرائيل و كليه استعمارگران با خطر مواجه شد لذا آنان درصدد برآمدند تا اين اختلافات را به گونه‌هاي مختلف و با پيداكردن يك‌سري اظهارنظرات از سوي بعضي علما در قرون گذشته تشديد كنند تا بدعت آنان را پررنگ كرده و جنبه سياسي به آن دهند.

وي اقدام قرضاوي را نيز در راستاي دنبال‌كردن اين هدف دانست و گفت: اينها سعي دارند به بهانه‌هاي مختلف وارد جهان اسلام شده و با بهره‌گيري از ابزارهاي تبليغاتي موجود، اين موضوع را آنقدر پررنگ كنند تا ذهن بخش عمده‌اي از مسلمانان را درگير كرده و به تبع آن زمينه‌هاي اختلاف را بيش از گذشته در جهان اسلام فراهم كنند.

حجت‌الاسلام اسكندري در تكميل اين بخش از سخنان خود گفت: آمريكا و اسرائيل سياست مشهور انگليس يعني «اختلاف بينداز و حكومت كن» را دنبال مي‌كنند تا بتواند تشتطي در جهان اسلام ايجاد نمايند.

معاون فرهنگي ـ تبليغي دفتر تبليغات حوزه علميه قم، برخورد با اينگونه اعمال را نيازمند هوشمندي مسلمانان به خصوص فرهيخنگان، علما و انديشمندان جهان اسلام دانست و گفت: با هوشمندي اين افراد مي‌توان به سمت اتحاد اسلامي حركت كرد، اين مسائل در مجامع دانشمندان و علما قابل طرح و گفت‌وگو است و اگر افراد بدون غرض‌ورزي در اينگونه مجامع حضور يابند در يك گفت‌وگوي علمي مي‌توانند حقايق را كشف كرده و بطلان مطالب غلط را تثبيت نمايند.

وي در ادامه ‌دو كار اساسي را بر دوش علماي تشيّع دانست و گفت: آنان بايد فضاي كشور و جهان اسلام را به سمت اتحاد سوق دهند و تلاش كنند تا اهداف استعمارگران براي ايجاد اختلاف را نقش بر آب كنند و فضايي را پديد آورند كه مسلمانان با اين موضوع حكيمانه برخورد كرده و تأثيري در فضاي زندگي آنان و موضع‌گيري‌هايشان در عرصه‌هاي فرهنگي و سياسي نداشته باشد.

حجت‌الاسلام اسكندري با بيان اين مطلب كه اين نوع شبهات بايد در فضاهاي علمي طرح و مورد بررسي قرار گيرد، گفت: علماي اسلام و اندييشمندان شيعي بايد در فضايي دقيق و آكادميك اين موضوعات را مورد بررسي قرار دهند و بطلان و ضعف‌ اين سخنان را به منصه ظهور برسانند، اينان نيازمند زمينه‌‌سازي در اينگونه مجامع به دور از جنحال‌هاي تبليغاتي و انعكاس آن در سطح عامه مردم هستند.
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن