تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816403882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

1400 زائر استان امسال به حج تمتع مشرف مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: 1400 زائر استان امسال به حج تمتع مشرف مي شوند
ميرحسيني- امسال بيش از 1400 زائر در قالب 9 كاروان از استان به حج تمتع مشرف مي شوند.

مدير حج و زيارت استان با بيان اين مطلب به خبرنگار ما گفت: اعزام حج تمتع از 22 آبان ماه سال جاري با يك هزار و 301 زائر و 102 نفر عوامل اجرايي در قالب 9 كاروان آغاز مي شود و حداكثر تا 30/8/87 از استان اعزام خواهند شد و زائران 8 روز در مدينه و 21 روز در مكه مي باشند.

محمود ياوري با بيان اين كه سهميه حج تمتع استان از 6 كاروان به 9 كاروان افزايش يافته افزود: با توجه به افزايش 5 هزار زائر ديگر به سهميه حج ايران در سال جاري 102 هزار نفر از ايران به عربستان اعزام مي شوند كه سهم استان خراسان جنوبي امسال حدود يك هزار و 403 نفر مي باشد.وي در خصوص آموزش زائران حج تمتع نيز گفت: مديران موظفند 10 جلسه آموزشي براي آشنايي زائران با مناسك حج برگزار كنند.

وي در خصوص سهميه هاي حج نيز گفت: در عمره مفرده زائران از سهميه هاي دانش آموزي، دانشجويي، خانواده هاي شهدا و ايثارگران، نيروهاي مسلح، آموزش و پرورش بهره مند مي شوند ولي در حج تمتع سهميه اختصاص يافته فقط شامل خانواده هاي معظم شهدا مي باشد كه امسال 65 نفر از زائران خراسان جنوبي از خانواده هاي معظم شاهد به حج مشرف مي شوند.

به گفته وي به منظور تقدير از تلاش هاي نيروهاي مسلح سهميه بسيار محدودي نيز به نيروهاي وزارت دفاع و مسلح داده شده كه از طريق فرماندهي كل در سطح استان توزيع و سهم استان ما 6 نفر اعلام شده است.

وي با اشاره به تصميمات شوراي عالي حج مبني بر اعزام افراد مسن و كهنسال در دو سال گذشته گفت: متولدان سال 1302 و ما قبل آن كه تا پايان سال 84 اقدام به وديعه گذاري در بانك ملي كرده اند نيز مي توانند خارج از نوبت به حج مشرف شوند كه در اين خصوص 54 نفر از افراد كهنسال استان، به حج مشرف خواهند شد كه در مجموع از كل يك هزار و 301 زائر حج تمتع خراسان جنوبي 125 نفر داراي سهميه مي باشند.

وي از راه اندازي نمايندگي نشر معتبر در بيرجند خبر داد و گفت: در يك ماه گذشته نمايندگي نشر مشعر كه زير نظر مستقيم بعثه مقام معظم رهبري در امر حج و زيارت است در بيرجند راه اندازي شد تا زائران حج با مراجعه به اين نمايندگي به مبلغ 30 هزار ريال محصولات فرهنگي اعم از CD و كتاب آموزشي به طور رايگان دريافت نمايند و وسايل كمك آموزشي و آموزشي خود را اعم از ملزومات فردي مانند لباس احرام و وسايل آموزش مناسك حج را نيز تهيه كنند.وي خاطر نشان كرد: اول ذيقعده هر سال مصادف با هفته حج است كه امسال اين هفته از 10 تا 17 آبان ماه خواهد بود، در اين هفته نمايشگاه بزرگ حج با سبك و سياق جديد در مركز استان برگزار خواهد شد تا عطر معنوي حج را در گوشه و كنار شهر پراكنده كنيم.به گفته وي اعتبارات اين همايش معنوي از مشاركت مديران كاروان ها، حج گزاران، همكاري و قول مساعد برخي كارخانه داران و استانداري تامين خواهد شد.

وي از اعزام تمام دارندگان فيش هاي عمره بانك ملي كه تا پايان سال 1385 وديعه گذاري كرده اند در سال آينده خبر داد.وي ادامه داد: چنانچه دارندگان فيش هاي قبلي عمره به هر دليل نتوانند در سال 88 مشرف شوند بايد به بانك ملي مراجعه و اصل و سود آن را دريافت و پس از مراجعه به بانك ملت سپرده گذاري مجدد نمايند تا از طريق قرعه كشي در نوبت اعزام قرار گيرند.

محمود ياوري زمان ثبت نام عمره سال جديد را از بهمن ماه اعلام كرد و گفت: پروازهاي عمره هر ساله از اول ربيع الاول شروع مي شود كه ربيع الاول امسال با دهم اسفند مصادف مي باشد و اميدواريم عمليات اعزام به عمره از 15 اسفند ماه آغاز شود.وي در خصوص پروازهاي عمره مفرده سال قبل نيز گفت: سال گذشته زائران در قالب دو پرواز دانش آموزي از زاهدان، 15 پرواز از بيرجند و 18 پرواز نيز از مشهد اعزام شدند كه با توجه به زير ساخت هاي فراهم شده و تلاش شبانه روزي مسئولان استاني و همچنين تخصيص اعتبارات بسيار خوب به فرودگاه بيرجند، اميدواريم تا زمان پروازهاي حج و يا لااقل عمره، فرودگاه آماده شود.

وي در خصوص زائران عتبات عاليات نيز گفت: هر هفته 4 دستگاه اتوبوس با 160 زائر استان به عتبات عاليات مشرف مي شوند كه سه روز در شهر نجف و سه روز در كربلاي معلي اقامت دارند.به گفته وي به علت جو حاكم در بغداد زائران از مرزهاي مهران و شلمچه فقط به شهرهاي زيارتي كربلا و نجف مشرف مي شوند.

وي در خصوص سفرهاي هوايي به عتبات عاليات نيز گفت: سياست سازمان حج و زيارت اين نيست كه پروازي به بغداد انجام شود مگر اين كه از نظر امنيتي تدابير خاصي صورت پذيرد ولي در خصوص پرواز به شهرهاي نجف و كربلا سازمان حج و زيارت هماهنگي هاي لازم را انجام داده و آمادگي پروازهاي هواپيمايي را دارد ولي به علت كنترل بخشي از فرودگاه نجف از طرف نيروهاي آمريكايي، فرودگاه نجف آمادگي پروازهاي خارجي را ندارد.وي خاطر نشان كرد: در صورتي كه پروازهاي هوايي به عتبات عاليات نيز آغاز شود ما همچنان سفرهاي زميني راخواهيم داشت.
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن