تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804225433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سازها براي صلح مي‌نوازند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: سازها براي صلح مي‌نوازند
گروه هنر: برنامه‌هاي گروه اركستر پارس كه به مناسبت روز جهاني كودك و با پيام صلح ‌18 و 19 مهرماه در تالار وحدت كنسرت خواهد داد، با حضور مدير تالار وحدت و سرپرست و رهبر اركستر پارس تشريح شد.
«محمدرضا كارگر» مدير تالار وحدت در ابتداي نشست خبري اركستر پارس كه صبح امروز يك‌شنبه 14 مهرماه در تالار وحدت برگزار شد، به تشريح برنامه‌هاي اين مجموعه پرداخت و گفت: اولين مورد برنامه‌ريزي در اين مجموعه ارائه موسيقي فاخر به مخاطبان و ديگري ارائه اين موسيقي به كشورهاي ديگر و در عين حال دعوت از هنرمندان آن كشورها براي حضور و اجرا در ايران است.

وي ادامه داد: در اين زمينه رايزني‌هايي نيز با مراكز فرهنگي و سفارتخانه‌هاي درون ايران انجام شده است و براي حضور ايران در كشورهاي خارجي نيز مراكز فرهنگي و سفارتخانه‌هاي ايران فعال شده‌اند.

اين مقام مسئول در پاسخ به خبرنگار ايكنا درباره تعامل با كشورهاي اسلامي در اين زمينه توضيح داد: در زمينه تعامل موسيقي با كشورهاي خارجي نگاه خاصي نداريم و نگاه ما در اين مورد به همه كشورهاي يكسان است اما آن‌دسته از كشورها كه با ايشان وجوه مشترك بيشتري داريم ارجحيت دارند.

كارگر ادامه داد: اگر در بررسي‌ها مشخص شود كه برنامه‌هاي اين كشورها براي مردم ما مفهوم‌تر است، مانند كشورهاي همسايه كه وجوه فرهنگي فراواني داريم، علاوه‌بر تعامل در موسيقي، اين موضوع فرهنگي مشترك منسجم‌تر شده و عاملي براي نزديكي بيشتر در كشور مي‌شود.

وي تأكيد كرد: البته همين موضوع با كشورهاي اروپايي نيز در يك زمينه فرهنگي ديگر شكل مي‌گيرد. من معتقدم هنر زبان مشترك همه ملت‌ها است و تعامل با آن‌ها كمك مي‌كند تا داشته‌ها و پيام‌هاي خودمان را با زبان هنر منتقل كنيم و نتايج، دستاوردها و نگاه آن‌ها رابه مخاطبان ايراني منتقل كنيم. اين تعامل بايد نتيجه‌بخش باشد و جدا از مرزبندي‌هاي سياسي پيش رود.

كارگر درباره بخش ديگر برنامه‌هاي تالار وحدت گفت: در آينده نزديك براي ارتقاي سطح اطلاعات عمومي هنري مخاطبان، تالار بر خود واجب مي‌داند كلاس‌هاي آزاد آموزشي و نيز كنسرت‌هاي آموزشي آزاد برگزار كند.

وي ادامه داد: در اين راستا باشگاه تالار راه‌اندازي خواهد شد و عضوگيري به عمل خواهد آمد كه تسهيلات ويژه‌اي را براي اعضاي خود قائل خواهد شد. بنياد رودكي در اين زمينه با انجمن موسيقي، اداره كل موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و ...همكاري دارد تا رسالت خود را در زمينه هنر بهتر به انجام برساند. كنسرت اركستر پارس نيز كه نشست آن امروز برگزار شده است يكي از برنامه‌هاي آموزشي ما در همين زمينه است.

در ادامه اين نشست «ناصر نظر» سرپرست و رهبر اركستر پارس كه به مناسبت روز جهاني كودك ‌18 و 19 مهرماه در تالار وحدت كنسرت خواهد داد، گفت: در دهه 80 ميلادي در آمريكا عده‌اي كودك به اين فكر افتادند كه در همراهي با روزهاي جهاني ديگر مانند مادر، پدر و ... روز جهاني كودك را ثبت كنند و در اين زمينه اهداف صلح‌جويانه‌اي داشتند.

وي ادامه داد: اركستر پارس در حال حاضر 8 سال است كه در اين روز كه 16 مهرماه است با سنين مختلف كودك و نوجوان در قالب يك اركستر سمفونيك كامل كنسرت مي‌دهد و در جشنواره‌هاي موسيقي فجر نيز شركت دارد.

اين آهنگساز گفت: كنسرت در 3 بخش برگزار خواهد شد كه قسمت اول آن با سازهاي كوبه‌اي مختلف كه برخي از آن‌ها منسوخ بوده و از گوشه و كنار ايران جمع‌آوري شده برگزار مي‌شود اما غالب سازهاي كوبه‌اي با دف است. اين قطعه بر اساس اشعار شاهنامه فردوسي در زمينه پيدايش آتش ساخته شده و در آن از سازهاي ملوديك استفاده نشده است.

نظر ادامه داد: بخش بعدي موسيقي ايراني است كه قطعات شوشتري ساخته ابوالحسن صبا، قطعه‌اي از حسين دهلوي، قطعه چهارگاه ساخته خودم و قطعه كردي افشاري ساخته اميرف اجرا مي‌شود. بخش بعدي 270 نفر گروه كر، نوازندگان سازهاي سمفونيك و گروه نمايش قطعه چهارفصل ساخته جمال‌الدين اكرمي و ناجيان كوچك زمين ساخته خودم را اجرا مي‌كنند و در اين زمان، شعار صلح و دوستي را براي كودكان دنيا را سر مي‌دهند.

اين آهنگساز تصريح كرد: اين نوازندگان كودك و نوجوان از كودكي در اين اركستر پرورش يافته‌اند و براي دهمين سال است كه به اجراي برنامه در اين روز مي‌پردازند كه ساعت 18:30 روزهاي يادشده در تالار وحدت برگزار خواهد شد و محدوديت سني ندارد.
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن