تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821221063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير آژانس انرژي اتمي چين: جامعه بين‌المللي به چالش‌هايي پروژه‌هاي هسته‌يي غيرنظامي توجه بيش‌تري كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مدير آژانس انرژي اتمي چين: جامعه بين‌المللي به چالش‌هايي پروژه‌هاي هسته‌يي غيرنظامي توجه بيش‌تري كند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

مدير آژانس انرژي اتمي چين گفت كه جامعه بين‌المللي بايد به چالش‌هايي كه پروژه‌هاي هسته‌يي غيرنظامي روز افزون با آن روبه‌رو هستند، توجه بيش‌تري كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، چن كيوفا، مدير آژانس انرژي اتمي چين در گفت‌وگو با خبرگزاري شينهوا گفت كه هر كشوري تا زماني كه به وظايف خود در زمينه منع اشاعه هسته‌يي عمل كند حق استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌يي را دارد، اما استفاده از انرژي اتمي چالش‌هاي بسياري به دنبال دارد كه از جمله آن مي‌توان امنيت نيروگاه‌هاي اتمي، تامين قابل اعتماد سوخت اتمي و نابودي ايمن زباله‌هاي هسته‌يي را نام برد.

كيوفا افزود كه چگونگي جلوگيري از دستيابي تروريست‌ها به تسليحات هسته‌يي نيز يكي ديگر از نگراني‌هاي بزرگ است.

مدير آژانس انرژي اتمي چين در ادامه گفت كه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نقشي منحصر به فرد را در برخورد با اين مسايل ايفا مي‌كند و مي‌تواند كمك چشم‌گيري به كشورهاي عضو در به كارگيري فن‌آوري هسته‌يي، آموزش كاركنان فني و تامين سوخت اتمي ارايه كند.

كيوفا گفت كه با وجود بهبود امنيت هسته‌يي در سال‌هاي اخير هر از چندگاهي نشت مواد راديو اكتيو مشاهده شده است و اين به اين مفهوم است كه آژانس هم‌چنان متعهد به تحكيم نقش خود در ارتقاي استانداردهاي ايمني هسته‌يي و جلب همكاري بين‌المللي در اين زمينه است.

او افزود كه از زماني كه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در سال 1956 تشكيل شد، اين نهاد به خاطر تلاش‌هايش در جهت ارتقاي استفاده صلح‌آميز از انرژي اتمي و منع اشاعه هسته‌يي مورد تحسين قرار گرفته است و كمك‌هاي مثبتش به ذخاير انرژي جهان، محافظت از محيط زيست و امنيت بين‌المللي نيز مورد تحسين و تمجيد قرار داشته است.

اين مقام چيني علاوه بر آن گفت كه پكن به عنوان يك كشور مسووليت‌پذير به تعهدات خود در جهت منع اشاعه هسته‌يي و ارايه تجربيات خود در زمينه استفاده صلح‌آميز از انرژي‌ اتمي به ساير كشورهاي عضو معاهده منع گسترش تسليحات اتمي (ان.پي.تي) عمل خواهد كرد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن