تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821001567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چند خبرعلمي واقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: چند خبرعلمي واقتصادي
تهران/ واحد مركزي خبر / مكتوب 1387/07/14
نخستين همايش تخصصي و كاربردي مخلوط آسفالتي از هفدهم مهر به مدت دو روز در دانشگاه علم و صنعت ايران برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علم و صنعت ايران؛ موضوعاتي از قبيل توليد آسفالت، فناوري انتقال و پخش‌آسفالت، تعمير و نگهداري آسفالت و خرابي هاي آسفالت محور مقالات اين كنفرانس را تشكيل مي دهد.
از جمله برنامه هاي جنبي كنفرانس، برگزاري كارگاه هاي تخصصي با عنوان مديريت روسازي، كاربرد مصالح ژئوسنتتاتيك در راهسازي، قير امولسيون، آشنايي با آزمايشگاه مركز تحقيقات قير و مخلوط هاي آسفالتي، آشنايي با مكانيك خاك وزارت راه ترابري، آشنايي با كارخانه آسفالت و برپايي نمايشگاه است.
هدف از اين كنفرانس، گسترش فعاليت هاي تحقيقاتي در زمينه فناوري آسفالت، پيشرفت علمي و كاربردي متخصصان فناوري آسفالت، ايجاد عرصه اي براي برآورده كردن نياز بخش هاي مختلف صنعت آسفالت با همكاري و تعامل يكديگر و مسئولان دستيابي به ويژگي يك آسفالت خوب و بررسي رفتار مصالح مورد استفاده در نقاط مختلف كشور است.
__________________________________________________
پژوهشكده هنر فرهنگستان هنر با همكاري گروه تخصصي سينماي فرهنگستان هنر كارگاه هاي فيلم و انديشه و نقد ، مرور و نقد آكادميك را از آبان امسال برگزار مي كند.
به گزارش روابط عمومي پژوهشكده هنر ، در كارگاه فيلم و انديشه كه با حضور اكبر عالمي ، مدرس دانشگاه و عضو گروه نقد هنر اين پژوهشكده برگزار مي شود آثار سينمايي دكتر مارتين لوتر ، قلمروي بهشت ، ژوليا ، جنگ هاي صليبي و ماهي بزرگ با حضوركارشناسان و صاحبنظران حوزه فلسفه و سينما مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
همچنين ديگر كارگاه برنامه ريزي شده پژوهشكده هنر با عنوان ، نقد ، مرور و نقد آكادميك با حضور مجيد اسلامي ، مدرس و پژوهشگر سينما و در چهار جلسه در محل اين پژوهشكده برگزار خواهد شد.
مجيد اسلامي در اين كارگاه با بررسي نمونه ها و جريانات مطرح نقد به بيان ويژگي ها و تفاوت هاي نقد ژورناليستي ، مرور و نقد علمي خواهد پرداخت.
علاقه مندان براي ثبت نام و حضور در هر يك از اين كارگاه ها مي توانند با پژوهكشده هنر به شماره هاي 2 ـ 6695619 (از ساعت 10 صبح تا 16) تماس بگيرند يا به خيابان ولي عصر (عج) ، بالاتر از تقاطع خيابان امام خميني (ره) ، نبش كوچه شهيد حسن سخنور ، شماره 15 مراجعه كنند.
_____________________________________________________

حسينعلي اميري معاون قوه قضائيه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در بيستمين و پنجمين جلسه ديدارهاي مردمي خود در امسال ، سه شنبه شانزدهم مهر از ساعت 8 صبح به همراه معاونان و مديران كل ستادي اين سازمان بدون تعيين وقت قبلي با مراجعان ديدار و به مسائل آنها رسيدگي مي كند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، در اين جلسات كه طي سالهاي اخير بدون وقفه سه شنبه هاي هر هفته برگزار مي شود ، رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور از نزديك مسائل و درخواستهاي مراجعه كنندگان را رسيدگي و دستورات لازم را صادر كرده است.
اين جلسات درجهت سياستهاي توسعه قضائي رئيس قوه قضائيه، حقوق شهروندي ، بهداشت حقوقي و همچنين رئيس سازمان ثبت اسناد براي تكريم ارباب رجوع و اعمال نظارت دقيق بر روند صحيح امور جاري سازمان و رسيدگي شايسته به اجراي امور مردم صورت مي گيرد.
متقاضيان شركت در اين جلسات مي توانند براي حصول اطمينان از برگزاري اين جلسات روزهاي دوشنبه هر هفته به سايت سازمان ثبت اسناد به نشاني www.sabt.gov.ir مراجعه و جهت طرح نظر ، پيشنهاد و انتقادهاي خود به صورت شبانه روزي با سامانه ارتباط مردمي اين سازمان با شماره تماس 66709330 تماس بگيرند.
گفتني است در جهت سياست هاي ياد شده ، مديران كل ثبت اسناد و املاك سراسر كشور نيز هر هفته يك روز با تشكيل اين جلسات از نزديك مسائل مراجعان استان مربوط را رسيدگي مي كنند.
___________________________________________________
دومين همايش ملي آب و فاضلاب با رويكرد بهره برداري از سه شنبه 16 مهر در پژوهشگاه نيرو آغاز به كار مي كند.
محمدرضا جليلي قاضي زاده دبير اين همايش در اين باره افزود: دومين همايش ملي آب و فاضلاب با هدف فراهم كردن زمينه مناسب براي كنكاش و تبادل افكار و انديشه هاي خبرگان علمي و صنعتي و نيز شناخت مشكلات و چالش هاي بهره برداري در صنعت آب و فاضلاب برگزار مي شود.
وي عرضه دستاوردها و ارتقاي بهره برداري در سال هاي اخير و نيز آشنايي با علوم و فن آوري هاي نوين را از ديگر اهداف برپا كنندگان اين همايش دو روزه برشمرد.
جليلي قاضي زاده با تأكيد بر اهميت بهره برداري، تصريح كرد: در اين همايش سعي مي شود، توجه دست اندركاران صنعت آب و فاضلاب به بهره برداري بهينه و همچنين اهميت نيروي انساني بهره بردار و تخصصي آنها معطوف شود. در اين جهت از بهره برداران نمونه كشور تجليل خواهد شد.
وي گفت: نگهداري و تعميرات بهره ور جامع (TPM) ، فناوري هاي نوين در بهره برداري از تأسيسات آب و فاضلاب ، بهداشت آب ، كنترل كيفيت و استفاده مجدد پساب از عمده محورهاي اين همايش را تشكيل مي دهد.
همچنين در اين همايش موضوع اهميت توسعه پايدار و حفاظت از محيط زيست مورد توجه است.
دبير دومين همايش ملي آب و فاضلاب تصريح كرد: در اين همايش كه شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور و دانشگاه صنعت آب و برق (شهيد عباسپور) برگزار مي كند، متخصصان داخلي و خارجي سخنراني خواهند كرد؛ همچنين كارگاه هاي آموزشي با هدف معرفي فناوري هاي نوين و ارايه آخرين دستاوردهاي متخصصان در زمينه صنعت آب و فاضلاب برپا مي شود.
ديگر برنامه هاي جانبي اين همايش، تجليل از بهره برداران نمونه كشور است. دو روز اول همايش (16 و 17 مهر) در محل پژوهشگاه نيرو و كارگاه هاي آموزشي در روز آخر همايش (18 مهر ) در محل دانشگاه صنعت آب و برق (شهيد عباسپور) برگزار خواهد شد.
وي ادامه داد: در كنار ساير فعاليت هاي متنوع همايش، نمايشگاهي تخصصي به منظور عرضه توليدات ، تجهيزات ، سخت افزارها ، نرم افزارها و انتشارات مرتبط با صنعت آب و فاضلاب برپا مي شود.
جليلي قاضي زاده با يادآوري اينكه بهره برداري مطلوب هدف اصلي طراحي و اجراي تأسيسات آب و فاضلاب است، اظهار داشت: عمليات نگهداري و بهره برداري نه تنها يك مقوله فني و تأسيساتي كه داراي جنبه هاي اقتصادي ، اجتماعي ، زيست محيطي و مديريت نيروي انساني است.
وي ادامه داد: نگهداري و بهره برداري از تأسيسات آب و فاضلاب ، يك فعاليت مستمر و هوشمند است كه هر گونه نقصان در اجراي آن ، عرضه خدمت دهي مطلوب و تحقق اهداف نهايي طراحي و اجراي تأسيسات را با چالش مواجه مي سازد.
به گفته دبير دومين همايش ملي آب و فاضلاب ، اهميت بهره برداري از تأسيسات آب و فاضلاب ، نقش خطير بهره برداران را در موضوع هاي متنوعي از قبيل خدمت دهي مطلوب به مشتركان ، كنترل كيفيت ، كاهش آب بدون درآمد و بهينه سازي مصرف انرژي برجسته تر مي كند كه برپايي اين همايش گامي مؤثر در جهت يافتن حل مسايل ياد شده به شمار مي رود.
اين همايش تا روز 18 مهر به كار خود ادامه مي دهد.
كد0001/10107
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن