تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817784812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مذاكرات صادرات گاز بايد مستقيم، بدون واسطه، شفاف و تامين كننده منافع ملي باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: مذاكرات صادرات گاز بايد مستقيم، بدون واسطه، شفاف و تامين كننده منافع ملي باشد
رضا كربلايي- درحالي كه صحبت هاي ٢ روز قبل وزير نفت در مورد اين كه قرارداد كرسنت به نظارت كميسيون هاي مجلس نياز ندارد، نقل محافل خبري و رسانه اي بود، وي در جمع خبرنگاران بدون اشاره به اين بحث در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد قرارداد كرسنت بر ضرورت وجود ويژگي هايي نظير مستقيم، بدون واسطه، تامين كننده منافع ملي و البته شفاف بودن مذاكرات صادرات گاز تاكيد كرد ولي توضيح نداد كه آيا مي توان قائل به ضرورت شفاف بودن قراردادهايي نظير كرسنت شد، اما اين قرارداد را بي نياز از نظارت كميسيون هاي تخصصي مجلس دانست.نوذري همچنين در جمع خبرنگاران به ارائه توضيحاتي در مورد مذاكرات خط لوله صلح كه بدون حضور هند برگزار شده پرداخت و گفت: هندي ها نيز اگر در ادامه وارد مذاكرات شوند بايد همان چارچوب قرارداد را با پاكستان مدنظر قرار دهند. وي همچنين بر ضرورت بهينه سازي مصرف گاز با هدف تامين كمبودهاي داخلي و افزايش سهم كشور از صادرات گاز در جهان تاكيد كرد و از افزايش ٢٠٠مترمكعبي توليد گاز داخلي در سال جاري خبر داد.وزير نفت ايران در واكنش رسمي به ابهام هاي مطرح شده درباره مذاكرات قرارداد صادرات گاز ايران به امارات عربي متحده با شركت كرسنت اعلام كرد: مذاكرات صادرات گاز بايد مستقيم، بدون واسطه، شفاف و تامين كننده منافع ملي باشد. به گزارش خبرنگار خراسان، غلام حسين نوذري در حاشيه همايش بين المللي صادرات گاز ايران، نتايج مذاكرات اخير را با شركت كرسنت مورد پذيرش وزارت نفت ندانست و گفت: اگر قيمت قرارداد كرسنت اصلاح شود و منافع ملي كشور را تامين كند، وزارت نفت با اجراي آن هيچ مشكلي نخواهد داشت.وي تاكيد كرد: مبلغ مورد مذاكره در قرارداد كرسنت به هيچ وجه منافع ايران را تامين نمي كند. نوذري همچنين اظهار داشت: هيچ شركت و واسطه اي نمي تواند در بحث صادرات گاز ايران وارد شود و همه خريداران گاز بايد به صورت مستقيم و بدون واسطه با شركت ملي صادرات گاز ايران مذاكره كنند.نوذري درباره مذاكرات ٢ جانبه ايران و پاكستان براي به نتيجه رساندن مذاكرات خط لوله صلح گفت: در اين نشست كه در سطح كارشناسي برگزار شد درباره ٥ بند مورد اختلاف از جمله نحوه گشايش اعتبار و اصلاح قيمت بحث و بررسي شد. وزير نفت ايران در عين حال تاكيد كرد: ايران به ٣ جانبه بودن قرارداد خط لوله صلح بين ايران، هند و پاكستان پايبند است اما اگر در مذاكرات با پاكستان به جمع بندي برسيم و تا آن زمان هند وارد مذاكره نشده باشد، قرارداد را به صورت ٢جانبه امضا خواهيم كرد. او افزود: در مذاكره با هند چارچوب قرارداد با پاكستان ارائه خواهد شد و مجددا به مذاكره درباره جزئيات نخواهيم پرداخت.نوذري اظهار داشت: پيشنهاد ما اين است كه يك سال پيش از تحويل گاز، قيمت نهايي مشخص شود، چرا كه اجراي پروژه ٤ تا ٥ سال زمان مي برد اما طرف پاكستاني درخواست كرد اين موضوع را بررسي و پس از آن نظر نهايي خود را اعلام كند.

وزير نفت ايران درباره شرايط تحويل گاز به هند از طريق پاكستان توضيح داد: چارچوب هايي براي امنيت خط لوله تعريف مي شود كه پاكستان بايد نسبت به آن متعهد باشد ضمن اين كه زماني كه خط لوله از مرز پاكستان مي گذرد اين كشور، مسئول حفظ امنيت آن خواهد بود البته امتداد خط لوله صلح مي تواند در مسير چين ادامه پيدا كند و در اين راستا گزينه هاي مختلفي در دست بررسي است.

١٠درصد بازار گاز را در اختيار مي گيريم اگر...
به گزارش خبرنگار خراسان از مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما محل برگزاري همايش صادرات گاز وزير نفت وعده داد: در صورت مصرف بهينه گاز مي توانيم سهم ٨ تا ١٠درصدي بازارهاي جهاني گاز را به خود اختصاص دهيم. نوذري با بيان اين كه ايران بازار بزرگي براي صادرات گاز است، تصريح كرد: هم اكنون مصرف گاز در كشور بي رويه است با اين حال نياز كشور براي رسيدن به توسعه واقعي، بيش از گازي است كه هم اكنون عرضه مي شود. او هدف بهينه سازي را كنترل مصرف و نه كاهش آن خواند و با طرح اين پرسش كه آيا گازي براي صادرات وجود دارد يا خير اعلام كرد: چرا سهم جهاني تجارت گاز ايران كمتر از يك درصد است در حالي كه كشورهاي ديگر با سهم كمتري از ذخائر گاز صادرات بيشتري دارند، آيا ضرورت تزريق گاز به ميدان هاي نفتي بيشتر است يا صادرات گاز؟ آيا مصرف خانگي سهمي براي صادرات باقي مي گذارد؟ پاسخ به اين پرسش ها مسيري را براي ما مشخص خواهد كرد.وزير نفت توليد كنوني گاز كشور را روزانه ٥٠٠ميليون مترمكعب برآورد و اظهار كرد: چرا بايد با اين ميزان توليد هنوز نگراني براي كمبود گاز زمستان وجود داشته باشد؟ اين مسئله اساسي ترين مسئله پيش روي صنعت گاز است.او گفت: امسال ظرفيت توليد گاز كشور به ٧٠٠ميليون مترمكعب در روز مي رسد، كه ٥٠ميليون مترمكعب از اين ميزان از طريق فازهاي ٩ و ١٠ پارس جنوبي و ٢٠ تا ٢٥ميليون مترمكعب آن از مناطق مركزي بر ظرفيت توليد افزوده خواهد شد، بنابراين چرا با اين ميزان توليد بايد نگران تامين گاز در زمستان باشيم؟

نوذري در ادامه چنين نتيجه گيري كرد كه طرح تحول اقتصادي دولت نهم با محور هدفمند كردن يارانه ها بهترين مسير براي اصلاح ساختار اقتصادي كشور به ويژه در بخش انرژي است. به گفته نوذري، بهينه سازي مصرف انرژي، ارتقاي بهره وري در صنعت و نيروگاه ها، جهت دادن به مصارف خانگي، اصلاح قيمت ها و همچنين ايجاد فرصت انتخاب براي مردم براي مديريت يارانه هاي مستقيم بسيار موثر خواهد بود.وزير نفت با اشاره به اين كه تا پايان برنامه پنجم توسعه توليد گاز در كشور به ٩٥٠ ميليون متر مكعب افزايش مي يابد، اظهار داشت: براساس سند چشم انداز ٢٠ ساله، توليد گاز كشور به هزار و ٣٠٠ تا هزار و ٥٠٠ ميليون متر مكعب در روز افزايش خواهد يافت كه اين ميزان مي تواند براي مدت طولاني به كشورهاي متقاضي و خريدار گاز اطمينان دهد كه ايران كشوري با ثبات در منطقه و قابل اتكا در تامين انرژي مورد نياز آن هاست.

نوذري با قبول وجود برخي آسيب ها در مذاكرات صادرات گاز تاكيد كرد: اين مذاكرات بايد شفاف، روشن و همه جانبه و با در نظر گرفتن منافع ملي كشور باشد؛ منافع ملي تنها در بخش هاي اقتصادي نيست بلكه روابط تجاري، سياسي و توسعه همكاري هاي منطقه اي نيز مي تواند مبناي خود براي انعقاد قراردادها با در نظر گرفتن شرايط ٢ طرف به صورت برنده-برنده باشد.

نوباكو بدون ايران اجرايي نمي شود - گزارش وزير نفت از قراردادهاي نهايي شده صادرات گاز

نوذري با بيان اين كه اولويت ما صادرات گاز به كشورهاي همسايه است اعلام كرد: صادرات گاز ايران به اروپا نيز با خط لوله پرشين دنبال مي شود، ضمن اين كه خط لوله نوباكو (خط لوله انتقال گاز ايران به اروپا از مرز تركيه) بدون ايران اجرايي نخواهد بود و كشورهاي اروپايي براي دريافت گاز بايد با ايران همكاري كنند.خبرنگار خراسان مي افزايد، نوذري با آگاهي از اين كه كشور براي تامين گاز مصرف داخل با كمبود مواجه است، گفت: بخشي از توان توليد گاز كشور براي صادرات است.وي افزود: قرارداد صادرات گاز به تركيه و آذربايجان در حال اجراست، قرارداد با سوئيس نهايي شده است و با ساير كشورها نيز در حال مذاكره ايم. وزير نفت همچنين گفت: تلاش وزارت نفت اين است كه قرارداد اصلاح قيمت واردات گاز را از تركمنستان نهايي و در مجموع براي زمستان حدود ١٠٠٠ ميليون متر مكعب گاز را وارد مدار توليد كند. او گفت: برنامه صادرات گاز ايران اين است كه سالانه ٧٥ ميليون تن گاز به صورت ال ان جي صادر شود كه ٣٥ ميليون تن آن از فازهاي پارس جنوبي و بقيه از ميدان هاي پارس شمالي، گلشن و فردوس تامين خواهد شد.

نوسان شديد در بازار نفت قابل تحمل نيست
وزير نفت ايران در پاسخ به پرسشي درباره نوسان شديد در بازار جهاني نفت اظهار داشت: تلاطم بازار نفت به حدي است كه به طور مداوم قيمت ها در بي سابقه ترين شكل خود در حدود ٥ دلار بالا و پايين مي شود كه اين موضوع قابل تحمل نيست. نوذري با نامناسب خواندن قيمت ١٠٠ دلاري نفت گفت: اين قيمت براي توليد كنندگان و عرضه كنندگان نفت مناسب نيست. وزير نفت در تحليل بحران هاي مالي كنوني جهان و تاثير احتمالي آن در بازار نفت اظهار داشت: نوسانات بازار آمريكا به وضعيت اقتصادي اين كشور مربوط مي شود كه مي تواند بازار نفت را هم متاثر كند. نوذري با بيان اين كه اوپك نشست فوق العاده اي را در خصوص كاهش قيمت نفت برگزار نخواهد كرد، گفت: به نظر ما هم اكنون بازار نفت با مازاد عرضه رو به رو است.
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن