تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816664297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام جمعه تبريز: ورود گردشگران تصورهاي نادرست درباره كشور را از بين مي‌برد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه تبريز: ورود گردشگران تصورهاي نادرست درباره كشور را از بين مي‌برد
خبرگزاري فارس: امام جمعه تبريز گفت: ورود گردشگران تصورهاي نادرست درباره كشور را از بين مي‌برد.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهدشبستري ظهر امروز در همايش تجليل از فعالان گردشگري آذربايجان شرقي يادآور شد: گردشگري تنها مقوله‌اي اقتصادي نيست و بايد ديگر ابعاد اين بخش نيز مورد توجه قرار گيرد.
وي با بيان اينكه رونق گردشگري منافع اقتصادي بسياري به همراه دارد، اظهار داشت: متاسفانه جنبه‌هاي ديني و فرهنگي اين بخش در كشور كمتر مورد توجه قرار گرفته است.
نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان شرقي توجه به منافع اقتصادي در مقوله گردشگري را اجتناب‌ناپذير دانست و گفت: توسعه صنعت گردشگري به ويژه جذب توريست‌هاي خارجي مي‌تواند بهترين ابزار تبليغاتي براي نظام جمهوري اسلامي ايران باشد.
وي اظهار كرد: با توجه به حجم وسيع تبليغات منفي درباره ايران كه از سوي كشورهاي غربي به خصوص آمريكا و اسرائيل درباره مردم ايران صورت مي‌گيرد بايد بتوانيم با جذب گردشگران و تبليغات وسيع در حوزه گردشگري و فرهنگي نقشه‌هاي آنان را در رسيدن به اهداف شوم خود نقش بر آب كنيم.
امام جمعه تبريز اظهار داشت: گردشگران خارجي با ورود به كشور و آشنا شدن با واقعيات موجود مي‌توانند بهترين سفيران و مبلغان فرهنگ و تمدن ايراني‌ ـ اسلامي ايران باشند.
آيت‌الله شبستري بر توجه بيش از پيش مسئولان به جنبه‌هاي سياسي، ‌فرهنگي و ديني مقوله گردشگري تاكيد كرد و يادآور شد: تقويت جنبه‌هاي فرهنگي و ديني صنعت توريسم در كشور مي‌تواند تشيع راستين را به جهانيان معرفي كند.
نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به ويژگي‌هاي فرهنگي مردم ايران اظهار داشت: گردشگران خارجي ضمن آشنا شدن با ميراث طبيعي و تاريخي ايران بايد به هنگام بازگشت يادگارهاي ارزشمندي از ويژگي‌هاي ممتاز فرهنگي مردم ايران اسلامي را نيز با خود همراه داشته باشند.
وي گفت: تاكيد بر ويژگي‌هاي بارز فرهنگ ديني مردم ايران از جمله اخلاق حسنه، اتحاد اسلامي، معنويت و فرهنگ و تمدن غني ايراني ـ اسلامي مي‌تواند به اندازه مسائل اقتصادي براي كشور سودآوري داشته باشد.
آيت‌الله شبستري تاكيد كرد: در وضعيت كنوني كه موج گسترده تبليغات منفي استكبار عليه جمهوري اسلامي اوج گرفته است جذب گردشگران خارجي و بازديد آنها از واقعيت‌هاي ايران مي‌تواند بخش عظيمي از اين جوسازي‌ها را خنثي كند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به جايگاه ويژه سير و سياحت و گردشگري در اسلام و قرآن اشاره كرد و افزود: كشف حقايق، كسب تجربه و عبرت از سرنوشت گذشتگان از جمله اهداف مقدس گردشگري در دين مبين اسلام است.
آيت‌الله شبستري با اشاره به آياتي كه در آنها به سير و سفر اشاره شده است، افزود: در سفر مي‌توان با عاقبت و سرنوشت ديگران آشنا شد.
وي ادامه داد: در مسافرت اهداف مقدسي نهفته است كه از جمله آنها مي‌توان به كشف حقايق و واقعيت‌ها، تحقيق و تفحص در انديشه‌هاي مردم و ديدن بقاياي گذشتگان اشاره كرد.
نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان شرقي همچنين اظهار داشت: نگاه در آثار تاريخي باعث مي‌شود كه از صالحان شيوه زندگي را بياموزيم و از عاقبت ظالمان نيز درس بگيريم.
وي با تاكيد بر اينكه گردشگري مذهبي مورد توجه گردشگران است، يادآور شد: با تبليغ مناسب مي‌توانيم مساجد تاريخي استان به ويژه مسجد كبود و مساجد جامع شهرستان‌هاي استان را معرفي كنيم و از اين طريق گردشگران بسياري جذب خواهند شد.
امام جمعه تبريز ادامه داد: با تلاش‌هايي كه صورت گرفته، امكان بازديد از جاذبه‌هاي استان براي گردشگران داخلي و خارجي فراهم شده و اخلاق حسنه دست‌اندركاران و مردم تبريز باعث جذب گردشگران به اين استان شده است.
نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان شرقي همچنين از تمام دست‌اندركاران و مسئولان سازمان ميراث فرهنگي استان تقدير كرد.
در اين مراسم، امام جمعه تبريز، مديران استانداري، نمايندگان مجلس و روساي سازمان‌ها و اداره‌هاي مختلف به همراه نمايندگان تشكل‌هاي غيردولتي حضور داشتند از استانداري، شوراي شهر و شهرداري تبريز، نيروي انتظامي و آموزش و پرورش براي همكاري در طول اجراي برنامه‌هاي ويژه تابستان تقدير شد.
در ادامه مراسم نيز مديران هتل‌ها و مراكز اقامتي نمونه با اهدا لوح و جوايزي ويژه تجليل به عمل آمد.
آژانس‌هاي مسافرتي و شركت‌هاي گردشگري نيز در اين مراسم از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي مورد تقدير قرار گرفتند.
سازمان ميراث فرهنگي، ‌صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در ادامه ضمن تاكيد بر نقش رسانه‌ها و مطبوعات در توسعه صنعت گردشگري، از نمايندگان رسانه‌هاي گروهي و مطبوعات فعال در حوزه ميراث و گردشگري نيز تقدير و جوايزي به آنها اختصاص داد.
همچنين از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري آذربايجان شرقي از خبرگزاري فارس به عنوان رسانه برتر ميراث فرهنگي و گردشگري انتخاب شد.
انتهاي پيام/ش
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن