تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819575946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا به چیزهای مضحک میخندیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: طنزهای برانگیزاننده خنده در انسانها در چند مرحله عمل میکنند. هنگامی که به یک جوک گوش میدهید، نخستین چیزی که ذهن شما جلب میکند...
انسانها تنها موجوداتی هستند که توانایی خندیدن به معنای واقعی را دارند.
البته حالاتی شبیه لبخند و خنده انسانی در میمونهای انساننما در حین بازیهای اجتماعی دیده شده است.
این نوع پاسخ رفتاری به عنوان پیامی به گروه عمل میکند که احساسات مثبت را منتقل میکند، استرس را کاهش میدهد، و انسجام گروهی را افرایش میدهد.

طنزهای برانگیزاننده خنده در انسانها در چند مرحله عمل میکنند. هنگامی که به یک جوک گوش میدهید، نخستین چیزی که ذهن شما جلب میکند، شاهبیت آن است که معمولا به صورت یک پایانبندی خلاف قاعده و ناجور است. بعد ذهن شما شروع به مشکلگشایی میکند تا این عدم تناسب یا غافلگیری را تفسیر کند.

نهایتا مغز میتواند این مراحل ذهنی را بازشناسی کند و در مجموع، فرآیند طنز در ذهن شما شکل میگیرد و پاسخی از خنده را باعث میشود.

واسطه عصبی دوپامین (یک ماده شیمیایی در مغز) مسئول است که امکان رخ دادن این مراحل را در مغز را فراهم میکند؛ دوپاین به ما امکان میدهد که هنگامی که میخندیم، احساس لذت کنیم.

برخی از بررسیها نشان دادهاند که سلامتی بیماران دچار بیماری مزمن که در معرض تحریکهای سرگرمکننده قرار میگیرند، بهبود پیدا میکند. ضربالمثل «خنده بر هر درد بیدرمان دواست» ظاهرا حظی از حقیقت در خود دارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن