تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816924857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همه چيز درباره كرج


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: گردشگاههای طبیعی کرج


1- رودخانه کرج و سد امیر کبیر

رودخانه کرج از کوههای سر به فلک کشیده رشته کوههای البرز در شمال کشور ایران سرچشمه گرفته و در انتها به دریاچه نمک واقع در نزدیکی شهر قم وارد میشود. این رودخانه قبلا تمامی باغات شهر کرج و منطقه ییلاقی سرحد آباد و شهر شهریار و ساوجبلاغ را آبیاری میکرد ولی در چند سال اخیر به دلیل رشد بیرویه در کلان شهر تهران میزان عمده آب این رودخانه برای مصرف شرب به تهران منتقل میشود.
سد امیر کبیر (سد کرج) که در مقیاس جهانی یکی از بزرگترین سدهاست اولین سدچند منظوره ایرانمحسوب می گردد . سد امیر کبیر در شمال شهر کرج و در 25 کیلومتری محور کرج به چالوس واقع شده و دریاچه این سد که به و سیله رودخانه پرآب کرج تغذیه میگردد یکی از مهمترین مرکز طبیعی پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان و نمونه نادر خال قرمز است که امکانات مطلوبی را جهت ورزش مفرح و پر طرفدار ماهیگیری فراهم آورده است.

طول این دریاچه در زمان تکمیل بودن ظرفیت آب پشت سد به مسافتی بالغ بر 5500 متر میرسد و محیط بسیار مناسبی برای انواع ورزشهای آبی از جمله اسکی روی آب و قایقرانی و غواصی است.

2- غار یخمراد

غار یخمراد واقع در کیلومتر 60 محور کرج به چالوس در روستای کهنهده یکی از دیدنیهای منطقه کرج است که از نظر زمینشناسی از اهمیت ویژهای برخوردار است و میتواند تفرجگاهی مناسب جهت سیاحان، کوهنوردان و خانوادهها باشد.

3- پارک دکتر چمران

منطقه خوش آب و هوای کرج یکی از مهمترین مناطق پرورش گل در ایران بوده و گل گوهر شبچراغ نیز به طور استثنایی تنها در این منطقه قابل تولید و پرورش است. پارک دکتر چمران از اواسط بلوار سر سبز ورودی اصلی شهر کرج که به همان نام است آغاز شده و منطقه وسیعی را تا تپه های کلک و ورودی جاده چالوس در بر میگیرید.

رودخانه کرج از میان این پارک نیمه طبیعی گذر میکند و کناره این رودخانه تفرجگاه مناسبی برای اهالی کرج در ایام تعطیل بوجود آورده و نیز این پارک دارای یک شهر بازی زیبا برای بازی کودکان است. از دیگر امکاناتی که در این پارک وجود دارد سینما تاتر وزارت فرهنگ ایران است که در ضلع شمال غربی این پارک واقع شده و مهمترین سالن اجتماعات هنرمندان و دیگر اهالی کرج است.

4- ارتفاعات و پیست بین المللی اسکی دیزین

از معروفترین و مشهورترین ارتفاعات ایران و جهان است که در شمال کرج واقع گردیده است. این ارتفاعات که در زمستان و بهار پوشیده از برف است مهمترین پیست اسکی کشور و منطقه خاورمیانه را در خود جای داده و همه ساله پذیرای تعداد زیادی از توریستهای داخلی و خارجی جهت ورزش مفرح اسکی است.

همچنین پیست اسکی روی چمن در فصل تابستان طرفداران زیادی را به سمت دیزین جلب مینماید. در تابستان نیز ارتفاعات پوشیده از انواع گلهای وحشی و گیاهان دارویی و همچنین دارای هوای خنک است. لازم به ذکر است که یکی از مهمترین و مجهزترین امکانات رفاهی و تفریحی شامل هتل و رستوران و تله کابین و تله اسکی در این ارتفاعات وجود دارد .

5- جاده کوهستانی کرج به چالوس

جاده کوهستانی و پر پیچ و خم چالوس یکی از نادر ترین جادههای کوهستانی در جهان است . نمونه آن در جهان جاده ای است در کشور اروپایی سوییس که در میان کوههای آلپ قرار گرفته و مسافت آن نصف طول جاده کرج به چالوس است.
از دیدنیهای این جاده میتوان طبیعت مختلف آنرا نام برد که در یک زمان دارای طبیعت خشک، برفی و سرسبز با ابرهای فرو رفته در دل کوههای البرز است. از دیگر دیدنیهای آن قرار گرفتن صخرههای عظیم بر بالای سر جاده و تونل بزرگ و طویل کندوان را نام برد.

6- منطقه سرسبز کردان

منطقه کردان یکی از سرسبز ترین و زیباترین مناظر دیدنی کرج را با انبوهی از باغات پر بار کرج را دراختیار دارد و دارای جادهای همانند جاده چالوس در مسافتی کوتاهتر از آن و رودخانه ای در کنار آن به همان شکل است که تفرجگاه بسیاری از مردم کرج در ایام تعطیل به خصوص روز سیزده به در است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 412]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن