تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820397845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستيار وزير امور خارجه آمريكا وارد بيروت شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دستيار وزير امور خارجه آمريكا وارد بيروت شد
بيروت - ديويد هيل دستيار وزير امور خارجه آمريكا در امور خاورميانه روز شنبه وارد بيروت پايتخت لبنان شد.


به گزارش ايرنا ازبيروت, ديدار هيل از لبنان چند روز بطول خواهد انجاميد و طي اين مدت وي با مسوولان لبناني ديدار و با آنان در باره كمك هاي آمريكا به لبنان گفت وگو خواهد كرد.
هيل كه مسووليت پرونده لبنان در وزارت امور خارجه آمريكا را نيز برعهده دارد يك ماه پيش هم در راس يك هيات ديپلماتيك - نظامي وارد بيروت شد.
شانزدهم مردادماه گذشته نيز ژنرال ديويد پترايوس فرمانده ارشد نيروهاي آمريكايي در عراق به همراه تعدادي از نظاميان ارشد اين كشور به شكل غيرمنتظره وارد بيروت شد و پس از ديدار با رييس جمهوري ، نخست وزير و رييس مجلس لبنان گفت كشورش كمك هاي آموزشي به همراه تحويل مهمات نظامي به لبنان را ادامه خواهد داد.
هرچند سران واشنگتن طي سال هاي اخير باانعقاد قراردادهاي نظامي با وزارت دفاع لبنان خواسته اند وانمود كنند تمايل به حمايت از ارتش لبنان دارند اما به گفته بسياري از كارشناسان نظامي و سياسي ، براي آمريكايي ها هيچگاه قابل تحمل نخواهد بود از اين سلاح ها و مهمات در رويارويي با اسراييل استفاده شود.
آمريكا خواهان تبديل لبنان به پايگاه نظامي هم پيمان خود است و اين هدف را باحمايت از گروهي خاص در لبنان كه به غرب وفادار است دنبال مي كند.
خردادماه سال گذشته آمريكا به بهانه ي كمك به دولت فواد سنيوره نخست وزير لبنان براي مبارزه با به اصطلاح تروريسم و به ويژه با گروه سلفي فتح الاسلام كه عناصر آن مشغول نبردي مشكوك ( از نظر سياسي و تداركاتي ) و سنگين با ارتش لبنان در اردوگاه فلسطيني نهرالبارد در شمال لبنان بودند ، ‎ 10فروند هواپيما حامل سلاح و مهمات وارد لبنان كرد.
قرار بود لبنان طي سال ‎ 2007كمك ‎ 270ميليون دلاري از آمريكا دريافت كند كه شامل آموزش ، مهمات و تجهيزات نظامي بود و هرچند بخشي از اين كمك ها به لبنان ارايه شده اما گزارشي كه نشان دهد آيا تعهد آمريكا به لبنان در اين زمينه بطور كامل عملي شده يا نه، وجود ندارد.
با اين وجود اين قراردادها ، بر اساس آنچه كه انتشار يافته ، كمك هاي نظامي آمريكا به لبنان تاكنون محدود به آموزش هاي نظامي ، تحويل تعدادي خودرو و احتمالا مهمات جنگي بوده كه برخي محافل نظامي گفته اند با سلاح هاي موجود در لبنان همخواني نداشته است.
بر همين اساس به نظر مي رسد آمريكا هيچگاه تجهيزاتي به ارتش لبنان نخواهد داد كه نيروهاي نظامي اين كشور بتوانند ازآنها در برابر تجاوزهاي احتمالي دشمنان خود كه بيشتر به اسراييل محدود مي شود استفاده كنند كه مهمترين آنها تجهيزات دفاع هوايي از جمله هواپيماهاي نظامي و پدافند ضد هوايي است.
در همين پيوند لابي صهيونيستي در آمريكا به سران اين كشور در خصوص ارايه هرگونه كمك نظامي به لبنان واحتمال استفاده از آنها توسط حزب الله هشدار داده است.
اسراييلي ها به آمريكايي ها هشدار داده اند حتي تحمل تحويل دوربين هاي ديد در شب را نيز به ارتش لبنان ندارند.
خاورم 2082 ** 265
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن