تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816391323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي ايرنا/ افشار: خدمت در دولت نهم در هر پستي افتخار است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اختصاصي ايرنا/ افشار: خدمت در دولت نهم در هر پستي افتخار است
معاون سابق سياسي وزارت كشور و مشاور فرهنگي وزير يكي از افتخارات خود را خدمت در دولت نهم عنوان كرد و گفت: خدمت به مردم در قالب دولت نهم در هر پستي كه باشد، افتخارآميز است.


"عليرضا افشار" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا، با اشاره به صدور حكم مشاور فرهنگي وزير كشور براي خود، گفت: گرچه حكم مشاور فرهنگي به طور موقتي صادر شده اما خدمت در هر پستي در دولت نهم افتخار است.
وي شرايط خدمت در دولت نهم را مشابه دوران دفاع مقدس دانست و گفت: در آن زمان نيز تفاوت نمي كرد افراد در كدام بخش فعاليت كنند، مهم خدمت بود كه اكنون نيز اين امر صادق است.
افشار تاكيد كرد: دشمن امروز شديدتر از دوران دفاع مقدس عليه نظام اسلامي ايران تلاش مي كند، در حقيقت دشمن روش هاي دشمني خود را تغيير داده است.
وي ابراز اميدواري كرد وزارت كشور در آينده با توانمندي و صلابت بيشتري به ايفاي نقش حاكميتي خود كه هماهنگ كردن سازمان ها و نهادها درحوزه ها ي امنيتي، سياسي، اجتماعي و عمران شهري است، بپردازد.
افشار در ادامه گفت و گوي اختصاصي خود با خبرنگار سياسي ايرنا به تشريح عملكرد خود در معاونت سياسي وزارت كشور پرداخت.
** ابلاغ آيين نامه جديد احزاب در آينده اي نزديك
معاون سابق سياسي وزارت كشور ساماندهي فعاليت احزاب را يكي از اقدامات صورت گرفته در دوران خود عنوان كرد و گفت: به زودي آيين نامه جديد احزاب كه در دستور كار دولت است، ابلاغ خواهد شد.
وي تصريح كرد: معتقد به حمايت مالي از احزاب و گروه هاي سياسي هستم، اما شيوه آن بايد مورد بررسي قرار گيرد تا مشكلات گذشته تكرار نشود زيرا خود احزاب هم از وجود گروه ها و تشكل هاي سياسي خانوادگي كه فقط نامي از آنها باقي است، ناراحت هستند.
افشار تصريح كرد: بخش قابل توجهي از 241 حزب و گروه سياسي در دولت قبل بخاطر دريافت يارانه مجوز گرفتند و بعد غير فعال شدند و اصولا اين تعداد حزب و گروه سياسي براي كشور زياد به نظر مي رسد.
افشار با تاكيد بر اينكه دولت مي تواند از تلاش موثر و مثبت احزاب فعال كه در راستاي تحقق اهداف سياسي نظام نظير همبستگي ملي يا خنثي سازي عمليات رواني دشمنان حركت مي كنند، حمايت كند، اظهار داشت: حزبي كه مورد حمايت قانوني و مالي قرار نگيرد ممكن است از مسير سلامت خارج شود.
معاون سابق سياسي وزارت كشور با اشاره به اينكه معاون سياسي به عنوان رييس كميسيون ماده 10 احزاب، مسووليت ساماندهي امور احزاب را بر عهده دارد، گفت: بخش نظارتي قانون احزاب كه بر عهده كميسيون ماده 10 احزاب متشكل از نمايندگان سه قوه است تاكنون فعال نبوده است.
وي تصريح كرد: به دنبال اطلاعيه اخير مبني بر ارسال گزارش عملكرد مالي احزاب، 30 حزب و گروه فعال سياسي گزارش عملكرد مالي خود را ارايه كرده اند و دفاتر بيش از 80 حزب و گروه سياسي نيز مورد بازديد قرار گرفته كه اين امر مقدمه اي براي ساماندهي احزاب به شمار مي رود.
** عزم جدي براي اصلاح ادبيات مچ گيري و تخريب بين احزاب
به عقيده افشار، نكته ديگري كه در مورد احزاب مد نظر قرار مي گيرد اين است كه اخلاق و ادبيات سياسي بين شخصيت هاي سياسي و احزاب بايد اصلاح شود، آنها بايد به مصالح نظام فكر كنند زيرا اين حالت مچ گيري، تخريب و انتقاد خصمانه كه مقام معظم رهبري تاكيد مكرر بر اصلاح آن داشته اند، خواست دشمن است و كشور را دچار آسيب مي كند.
افشار افزود: يكي ديگر از مواردي كه بايد اصلاح شود اين است كه مسوولين گروه ها و جريان هاي سياسي به جاي اينكه با گفت و گوي مستقيم و رودرو به طرح مسايل خود بپردازند، از طريق رسانه ها با يكديگر صحبت مي كنند كه اين امر افكار عمومي را تحت الشعاع اختلافات آنها قرار مي دهد و آرامش رواني جامعه را بر هم مي زند.
معاون سابق سياسي وزارت كشور ادامه داد: قرار است به زودي همايشي تحت عنوان "نقش احزاب در تحقق اهداف سياسي نظام، آسيب ها و فرصت ها" با حضور احزاب، شخصيت ها و صاحب نظران سياسي برگزار شود و اميداريم در اين همايش به نكات مثبت براي ساماندهي و حمايت از احزاب دست يابيم.
افشار در بخش ديگري از سخنان خود به مشاركت احزاب در ايجاد كميسيون هاي تخصصي مورد علاقه آنان در زمينه هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي اشاره كرد و تصريح كرد: بدنبال استقبال خوب احزاب از همايش هاي فصلي با وزارت كشور و مسوولين اجرايي، تصميم گرفته شد اين همايش ها در قالب كميسيون هاي تخصصي برگزار شود.
وي افزود: به دليل اينكه بسياري از سوءتفاهم ها ناشي از بي اطلاعي است، اين كميسيون ها مي توانند با بحث و تبادل نظر ميان احزاب و مسوولين اجرايي نظرات خود را در خصوص مسايل مختلف با يكديگر در ميان گذارند.
**مديريت واحد شهري در دستور كار
افشار در بخش ديگري از گفت و گوي خود يادآور شد: تقسيمات كشوري از وظايف ديگر معاونت سياسي است كه متاسفانه به دليل كمرنگ شدن نگاه حاكميتي و فشار مسوولان محلي و نمايندگان مجلس براي ارتقاي تقسيماتي از رويه مطلوبي برخوردار نبوده است.
وي افزود: براي رفع اين مشكل لايحه جامع تقسيمات كشوري با 9 عامل موثر در حال تهيه است كه در آينده نزديك به دولت و مجلس تقديم شده و مبناي كار قرار خواهد گرفت.
افشار در خصوص تهيه طرح مديريت واحد شهري براي كلان شهرها كه از سوي دولت به وزارت كشور ابلاغ شده است، اظهار داشت: تمام كلان شهرها در زمينه مديريت شهري داراي مشكل هستند زيرا ميان فعاليت شهردار و فرماندار ناهماهنگي هاي زيادي وجود دارد، به همين دليل پيشنهادي در دست تهيه است تا شهرداران كلان شهرها با پيشنهاد چند نفر از سوي استاندار به شوراي اسلامي شهر مشخص شود و سمت فرماندار به شهردار واگذار شود و در واقع شهردار و فرماندار در كلان شهرها يك نفر باشد.
افشار درباره طرح تقسيماتي استان تهران با اشاره به سنگيني كار مديريت اين استان گفت: امكان تقسيم استان تهران به چند استان وجود ندارد ولي راهكاري كه در اين خصوص مدنظر است، اين است كه استان تهران به چند منطقه نظير فرمانداري هاي كل سابق تقسيم شود تا بتوان از برخورد فعال تري نسبت به پايتخت برخوردار شد.
** برخورداري اقليت هاي ديني از حقوق اجتماعي و آزادي كامل
معاون سابق سياسي وزارت كشور در بخش ديگري از تشريح عملكرد خود در اين معاونت، با ابراز تاسف از فقدان بازتاب رسانه اي برخورداري اقليت هاي ديني از حقوق اجتماعي و آزادي هاي ديني در كشور، تاكيد كرد: همه ما مي دانيم اقليت هاي ديني در كشور ما از آزادي و حقوق اجتماعي نظير بقيه مردم برخوردارند، اما به دليل خصومت دشمنان و عمليات رواني آنها در تمامي بيانيه هاي حقوق بشر كشور ما را محكوم مي كنند، اين در حالي است كه با وجود جمعيت هاي محدود 5 نماينده اقليت هاي ديني در مجلس شوراي اسلامي كشورمان وجود دارد.
وي خاطرنشان كرد: به همين دليل با كمك دستگاه هاي ذيربط طرحي تحت عنوان "تور بين المللي حيات اجتماعي اقليت هاي ديني در ايران" در دست اجراست تا از واقعيت هاي موجود كشورمان با استقرار نمايشگاه هايي در اين خصوص در كشورهاي مختلف اطلاع رساني صورت گيرد.
افشار با اشاره به فعاليت هاي جاسوسي بهائيت و ارتباط آن با رژيم صهيونيستي، گفت: اين تشكل خود را به جاي دين و مذهب جا مي زند، و از اين قضيه بر عليه كشور ما در بيانيه هاي حقوق بشر استفاده مي شود كه نياز به اطلاع رساني دقيق در جامعه جهاني در اين خصوص وجود دارد.
** ايران مظهر همبستگي اقوام در جهان
وي در ادامه به وجود قوميت هاي مختلف در كشور اشاره كرد و گفت: امنيت و آرامش موجود و همبستگي ميان اقوام كشور، مي تواند مظهر و الگويي براي كشورهاي مختلف جهان باشد. در كشور ما اقوام با زبان هاي مختلف و آداب گوناگون در كنار يكديگر به خوبي زندگي مي كنند.
افشار در ادامه گفت و گوي خود يادآور شد: دشمن در اين خصوص بيكار ننشسته است و مي خواهد با سرمايه گذاري فراوان و تحريك قوميت ها، ايجاد پان كرديسم، پان تركيسم و پان عربيسم و نظاير آنها، ناامني و تنش در كشورمان ايجاد كند به همين دليل ملت ما بايد در خصوص عمليات رواني دشمن هوشمندانه برخورد كند.
**اقوام مختلف، فرصت نه تهديد
معاون سياسي سابق وزارت كشور با اشاره به اينكه دشمن مي خواهد اقوام مختلف در كشور را به عنوان جريان هاي ناامن مطرح كند، تاكيد كرد: اقوام گوناگون براي كشور ما يك فرصت است و نه تهديد، زيرا آنها جزيي از ملت ايران هستند و مي توانند فرهنگ انقلاب را به جوامع ديگر منتقل كنند.
وي با اشاره به ماموريت ديگر معاونت سياسي در خصوص مديريت فضاي سياسي كشور افزود: نشاط سياسي و آرامش رواني در جامعه با رصد كردن تبليغات رواني دشمن و خنثي سازي آن در حوزه داخلي ممكن است.
افشار تصريح كرد: معاونت سياسي ساز و كار مناسبي را براي تحقق اين روند تهيه كرده كه در دستور كار شوراي امنيت كشور است.
** تشكل دانشجويي، نشاط جامعه
افشار در خصوص اينكه كميسيوني مرتبط با مسايل دانشجويي در معاونت سياسي وزارت كشور وجود دارد، گفت: حمايت از تشكل هاي دانشجويي، براي حضور فعال در عرصه هاي سياسي با توجه به روحيات ظلم ستيزي و ضديت با استكبار دانشجويان مي تواند فضايي مثبت و پرنشاط براي دانشگاه ها ايجاد كند.
**رويكرد علمي و نگاه مهندسي در امور
افشار استفاده از پشتوانه هاي علمي در كارها را بسيار مطلوب دانست و گفت: فاصله ميان مراكز پژوهشي با عرصه هاي ستاد و اجرا موجب شده اكثر مطالعات انجام شده بلااستفاده بمانند.
معاون سابق سياسي وزارت كشور تصريح كرد: در معاونت سياسي براي حل اين مشكل گروه هاي كارشناسي و اتاق فكر متعدد با حضور صاحبنظران تشكيل شد تا از يافته هاي علمي و نظرات كارشناسي بيشتر استفاده شود.
افشار افزود: بازنگري در منشور اخلاقي انتخابات به دفتر تبليغات حوزه علميه قم و مركز پژوهش هاي اين حوزه سپرده شده كه پس از پايان مي توان بر اساس آن، برنامه ريزي و فرهنگ سازي كرد.
وي در در ادامه گفت و گوي خود با خبرنگار سياسي ايرنا در تشريح عملكرد خود در معاونت سياسي وزارت كشور، افزود: تدوين مقدماتي منشور اخلاقي انتخابات و ترويج محدود آن كه طي دو ماه قبل از انتخابات مجلس هشتم، صورت گرفت به سلامت، جلب اعتماد و در نتيجه مشاركت گسترده تر مردم كمك كرد.
وي به مواردي نظير تطميع، تهديد، تخريب، فريب يا تبليغات غيرواقعي و تخلفات از قانون و مقررات به عنوان بداخلاقي هاي انتخاباتي اشاره كرد و گفت: بايد از بداخلاقي هاي انتخاباتي جلوگيري شود.
مشاور فرهنگي وزير كشور توجه به اخلاق انتخاباتي را ضروري دانست و گفت: براي اينكه اخلاق انتخاباتي ميان نامزدها، هواداران آنها، رسانه ها و مردم ترويج شود، صرفا قانونگذاري نمي تواند آن را محقق كند و بايد وجدان عمومي را تقويت كرد.
معاون سابق سياسي وزارت كشور با تاكيد بر اينكه بخش قابل توجهي از توان ستاد انتخابات قبلي، براي جلب مشاركت دستگاه هاي فرهنگي جهت ترويج اخلاق انتخاباتي اختصاص يافت، خاطرنشان كرد: اين اقدام ادامه دارد و براي انتخابات رياست جمهوري نيز برنامه ريزي شده است.
** تلاش براي رفع مشكلات برگزاري انتخابات
معاون سابق سياسي وزارت كشور گفت: مشاركت حداكثري مردم در انتخابات حاصل سلامت و امنيت و جهت گيري هاي اصلي مجريان انتخابات است اما مشكلاتي در برگزاري انتخابات وجود دارد كه بايد رفع شود و البته بخشي از آنها در انتخابات مجلس هشتم رفع شد.
افشار با بيان اينكه قانون انتخابات فعلي جامعيت لازم را براي برگزاري انتخابات باشكوه ندارد، اضافه كرد: قبل از اينكه مسووليت معاونت سياسي را بر عهده بگيرم، لايحه جامع قانون انتخابات تدوين شده بود كه به دولت تقديم شد و دولت نيز به دليل اينكه اصلاحاتي مد نظر داشت آن را بازگرداند و بازنگري بر روي اين لايحه در حال انجام است.
وي تصريح كرد: در حال حاضر اين لايحه در دو فصل و 160 ماده تهيه شده و برخي از مواد آن براي انتخابات مختلف مشترك است اما برخي ديگر از مواد قانون به صورت اختصاصي براي هر كدام از انتخابات خبرگان، رياست جمهوري، مجلس و شوراي اسلامي شهر و روستا در نظر گرفته شده است.
معاون سابق سياسي وزارت كشور در ادامه توضيح خود در خصوص قانون جامع انتخابات گفت: ما نياز به زمان مبسوط داريم تا اين قانون در كميسيون سياسي دولت و پس از آن در صحن دولت بررسي شده و در نهايت تقديم مجلس شود كه فرصت بسياري براي طي كردن اين مسير نياز است، به همين دليل اين لايحه بعد از انتخابات رياست جمهوري به مجلس تقديم خواهد شد و براي انتخابات بعدي مجلس كاربرد خواهد داشت.
افشار در خصوص آغاز به كار فعاليت هاي مربوط به انتخابات، اظهار داشت: در مورد انتخابات ميان دوره اي مجلس مديران داوطلب بايد 6 ماه قبل از ثبت نام استعفا دهند، به همين دليل ستاد انتخابات براي ميان دوره اي مجلس از اول دي ماه شروع به كار خواهد كرد.
وي در ادامه به مواردي كه نياز است در اصلاح قانون جامع انتخابات مورد توجه قرار گيرد، اشاره كرد و گفت: اولين بحث مهم اين است كه آيا پيش ثبت نام داشته باشيم يا نه؟، در بسياري از كشورهاي كارت الكترال يا پيش ثبت نام وجود دارد كه سعي مي شود اين مورد در لايحه جامع مد نظر قرار گيرد.
**تجميع انتخابات، ضرورتي اجتناب ناپذير
وي تجميع انتخابات را ضروري دانست و گفت: هر سالي كه انتخابات به صورت مجزا برگزار مي شود، به دليل سنگيني كار، هزينه بالا، مشكلات اجرايي، التهاب مستمر سياسي و خستگي مردم را در بر دارد كه به مصلحت نيست به همين دليل مسوولين به اين نتيجه رسيده اند كه 4 انتخابات سراسري را به 2 انتخابات متمركز و تجميع شده تبديل كنند.
وي تصريح كرد: همزمان شدن انتخابات خبرگان با مجلس، و انتخابات رياست جمهوري با شوراي اسلامي شهر و روستا در دستور كار خواهد بود كه تحقق اين امر نياز به طي شدن مسير مجمع تشخيص مصلحت نظام و تصميم مقام معظم رهبري دارد زيرا مغايرت هاي جزيي با قانون اساسي دارد.
افشار ادامه داد: غير از تجميع انتخابات، موارد ديگري نيز وجود دارد كه بايد از طريق مجمع تشخيص مصلحت نظام به تصويب مقام معظم رهبري برسد كه به عنوان سياست هاي دايمي انتخابات مدنظر است تا مجلس با سليقه هاي متفاوت به طور مدام قانون انتخابات را تغيير ندهد و اجرا را دچار مشكل نكند.
افشار اضافه كرد: يكي از دلايلي كه لايحه جامع قانون انتخابات را نمي توان به مجلس ارايه كرد اين است كه بايد منتظر بود سياست ها از طريق مجمع به تصويب مقام معظم رهبري برسد تا در چارچوب آن لايحه جامع قانون انتخابات را تقديم مجلس شود.
**انتخابات رايانه اي
معاون سابق سياسي وزارت كشور در ادامه گفت و گوي خود با خبرنگار سياسي ايرنا در خصوص انتخابات رايانه اي، گفت: دانش فني برگزاري رايانه اي انتخابات در اختيار است و در صورت هماهنگي نهايي با شوراي نگهبان و تامين تجهيزات، انتخابات رياست جمهوري رايانه اي برگزار خواهد شد.
وي در توضيح چگونگي برگزاري انتخابات رايانه اي اظهار داشت: در انتخابات رايانه اي مد نظر، همزمان با انداختن راي به صندوق، از برگ راي تصوير برداري شده و همزمان شمارش صورت مي گيرد، بدين ترتيب هيچ كاري به صورت دستي انجام نمي شود كه اميدوارم اين سيستم در انتخابات رياست جمهوري اجرا شود.
**افزايش تعداد نمايندگان مجلس
افشار درباره افزايش تعداد نمايندگان نيز گفت: در خصوص تعداد نمايندگان مجلس، در قانون اساسي پيش بيني شده است كه هر 10 سال 20 نماينده اضافه شود، در سال 68 كه قانون انتخابات مجلس تصويب شد 270 نماينده وجود داشت در سال 78 تعداد نمايندگان 290 نفر شدند و در سال آينده اين تعداد به 310 نفر افزايش مي يابد، به همين دليل بايد مشخص شود در كدام حوزه انتخابيه اين افزايش صورت گيرد، كه اين موضوع نيز يكي ديگر از موارد مهم اصلاح قانون انتخابات به شمار مي رود.
** توانمند كردن مديران، كارگاه هاي آموزشي و ارتقاي مهارت ها
افشار با اشاره به اينكه معاونت سياسي وزارت كشور داراي وظايف متعددي است، مشاوره دادن به وزير در عزل و نصب مديران، فرمانداران و تعيين مسوولين سياسي در سطح كشور را يكي از اين موارد دانست و گفت: در برخي مواقع با جابجايي مي توان مديريت را ارتقا داد اما به صورت كلي بهتر است با آموزش و افزايش مهارت هاي مديريتي سعي كرد مديران را توانمندتر ساخت.
مشاور فرهنگي وزير كشور گفت: براي افزايش توانمندي حدود 500 نفر معاونان و مديران كل سياسي و فرمانداران سراسر كشور كارگاه هاي آموزشي به صورت منطقه اي در 6 نقطه كشور برگزار كرديم، كه ششمين كارگاه و آخرين مرحله اين بخش روز پنج شنبه دهم مهر در مشهد براي فرمانداران و مسوولين سياسي شمال شرق كشور برگزار شد.
افشار با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري به نخبه پروري سياسي گفت: قرار است در آينده اي نزديك با دعوت از مسوولين اجرايي و سياسي براي حضور در جمع دانشجويان ممتاز رشته هاي سياسي دانشگاه هاي كشور و پاسخ به سوالات آنان در ارتقا بينش سياسي و نخبه پروري سياسي گام هايي برداشته شود.
سيام**9130 - 1535
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن