تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819378999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/اختصاصي فارس/ آغاز انتشار ترجمه فارسي دائرةالمعارف عظيم قرآن از سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: /اختصاصي فارس/ آغاز انتشار ترجمه فارسي دائرةالمعارف عظيم قرآن از سال آينده
خبرگزاري فارس: انتشار ترجمه فارسي دائرةالمعارف پنج‌جلدي قرآن كه دربرگيرنده حدود 700 مدخل است، با همكاري 14 مترجم، از نيمه نخست سال آينده آغاز خواهد شد.


به گزارش خبرنگارفارس، اين اثر عظيم از سوي «نشر حكمت» در حال ترجمه به زبان فارسي است و تاكنون عناوين تمامي مدخل‌هاي اين دائرةالمعارف به زبان فارسي ترجمه شده‌اند.
اين كتاب از سال 2001 تا 2006 ميلادي در كشور هلند به زبان انگليسي چاپ و منتشر شده است.
زهره شريفي مدير روابط عمومي انتشارات حكمت در باره اين مجموعه به خبرنگار فارس گفت: جلد اول اين مجموعه كه بر اساس حروف الفبا تنظيم مي‌شود، داراي حدود 145 مدخل است كه هم اكنون مراحل پاياني ترجمه، نمونه‌خواني و ويراستاري را طي مي‌كند. اين جلد، از حرف «الف» آغاز و تا پايان حرف «ب» را در بر مي‌گيرد.
شريفي جلد دوم اين دايرة‌المعارف را داراي حدود 148 مدخل معرفي كرد كه از حرف «پ» آغاز و تا پايان حرف «خ» را شامل خواهد شد. جلد سوم، چهارم و پنجم نيز به گفته شريفي به ترتيب با 140 مدخل از حرف «د» تا «ش»، با 132 مدخل از حرف «ص» تا «گ» و با 129 مدخل از حرف «ل» تا «ي» را در خود جاي خواهند داد.
كل دائرة‌المعارف در حدود سه هزار صفحه دائرة‌المعارفي نگاشته شده است. اولين جلد اين اثر در سال 2001 به چاپ رسيد و در سال 2006 با چاپ پنجمين و آخرين جلد،‌ به اتمام رسيد. نويسندگان مدخل‌ها همه از محققان و اسلام‌پژوهان معتبر و سرشناس هستند و نگارش بسياري از مدخل‌ها بر عهده محققاني از سراسر كشورهاي اسلامي از جمله ايران بوده است. در نقدها و مرورهايي كه بر اين اثر نوشته شده است آن را مرجعي اصيل و يگانه در مطالعات اسلامي و قرآني تلقي كرده‌اند.
به گفته مدير روابط عمومي انتشارات حكمت، مي‌توان مداخل متنوع اين دائرة‌المعارف را در چند گروه جاي داد:‌ مفاهيم، اعلام (اشخاص، اماكن،‌ وقايع فرق و گروه‌ها)، علوم قرآني، تاريخ مطالعات قرآني، قرآن و ديگر اديان، قرآن و فرق اسلامي، قرآن و علوم و فنون و هنرهاي اسلامي.
انتهاي پيام/
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن