تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814715209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرگزاري‌هاي غربي خبر دادند: انصراف آمريكا از ايجاد دفتر حافظ منافع در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: خبرگزاري‌هاي غربي خبر دادند: انصراف آمريكا از ايجاد دفتر حافظ منافع در تهران
در هر دو صورت دولت آمريكا به اين جمع‌بندي رسيده است كه اكنون زمان آن فرا نرسيده است و تمايلي بر اين امر وجود ندارد كه اين موضوع به رقابت‌هاي انتخاباتي تزريق شود.
آفتاب: دولت بوش طرح‌ ايجاد «دفتر حافظ منافع» در تهران را به خاطر نگراني از تأثير آن بر رقابت‌هاي رياست جمهوري آمريكا و احتمال برداشت مداخله سياسي از آن كنار گذاشته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل آفتاب، مقامات آمريكايي گفته‌اند، زماني كه در اواسط سال جاري ميلادي پيشنهاد اعزام ديپلمات‌هاي آمريكايي به تهران - براي نخستين‌بار در سه دهه گذشته - مطرح شد، توجه بسياري از محافل را به خود جلب كرد؛ اما اين امر با نزديك شدن انتخابات ماه نوامبر آمريكا و ادامه بي‌اعتنايي ايران به درخواست شوراي امنيت سازمان ملل براي تعليق فعاليت‌هاي مظنون هسته‌اي‌اش، تا زماني نامعلوم متوقف مانده است.

دو نفر از صاحب‌نظران آمريكايي كه به دليل حساسيت‌هاي موجود نخواستند نام‌شان فاش نشود اعلام كردند تصميم بر اين گرفته شده تصميم‌گيري در اين رابطه به دولت بعدي آمريكا محول شود؛ چرا كه اين امر در زمان كنوني به منزله مشوقي براي سخت‌گيري سياسي ايران در مباحث هسته‌اي بخصوص در زماني خواهد بود كه موضوع ايران به بخش اصلي رقابت ميان «باراك اوباما»-نامزد دموكرات‌ها- و «جان مك‌كين» - نامزد جمهوري‌خواهان - در انتخابات نوامبر بدل گشته است.

اوباما خواستار گفت‌وگوي مستقيم بدون پيش‌شرط با سران ايران و كره‌شمالي شده و عنوان كرده كه گفت‌وگوي در سطح مقامات رده پايين توانسته زمينه براي گفت‌وگوهاي مقامات عالي‌رتبه را فراهم آورد.

مك‌كين اين اظهار‌نظر را از ناپختگي اوباما خوانده است.

بنا بر اين گزارش، با توجه به اين مباحث ايجاد يك «دفتر حفظ منافع» - كه در واقع نقش سفارت آمريكا در ايران را ايفا خواهد كرد - مي‌تواند به عنوان كمك يك رئيس‌جمهور جمهوري‌خواه-«بوش»- به نامزد جمهوري‌خواه تلقي شود و يا ممكن است براي مك‌كين در دفاع از مواضع سخت‌تر از رئيس جمهور كنوني عليه ايران دشواري‌هايي فراهم كند.

مقام دوم گفت: «در هر دو صورت دولت به اين جمع‌بندي رسيده است كه اكنون زمان آن فرا نرسيده است و تمايلي بر اين امر وجود ندارد كه اين موضوع به رقابت‌هاي انتخاباتي تزريق شود».

پيش از اين خانم كاندوليزا رايس - وزير امور خارجه آمريكا- عنوان كرده بود اگر ايران به تعهدات خود عمل كند وي حاضر است در هر زمان و مكان به گفت‌وگو وارد شود.

صاحب نظران، سخنان و مواضع محمود احمدي‌نژاد و سفر وي به ايالات متحده را هم اقدامي در راستاي ايجاد باب گفتگو با آمريكا ارزيابي مي‌كنند.
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن