تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816526435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزارت خارجه‌ي آمريكا: كره شمالي به ازسرگيري روند خلع سلاح هسته‌يي‌اش متقاعد نشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزارت خارجه‌ي آمريكا: كره شمالي به ازسرگيري روند خلع سلاح هسته‌يي‌اش متقاعد نشد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

وزارت خارجه‌ي آمريكا اعلام كرد كه نماينده‌ي هسته‌يي آمريكا در مذاكرات شش‌جانبه در سفر به كره شمالي موفق به متقاعد كردن پيونگ يانگ به توقف روند به كاراندازي مجدد نيروگاه‌هاي هسته‌يي‌اش و از سرگيري روند خلع سلاح اتمي‌اش منجر نشد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) رابرت وود، سخنگوي وزارت خارجه‌ي آمريكا روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت كه كره شمالي هم‌چنان مشغول انتقال تجهيزاتي به تاسيسات هسته‌يي‌اش كه در ماه‌هاي اخير آنها را به انبار كرده بود.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، وود گفت: بر اساس اطلاعاتي كه ما اخيرا به دست آورده‌ايم كره شمالي هم‌چنان در حال اتخاذ گام‌هايي است كه روند خلع سلاح را معكوس مي‌كند. اگر اين فعاليت‌ها حقيقت ادامه دارد اين نشان مي‌دهد كه ما آنها را متقاعد به متوقف كردن اين اقدام نكرده‌ايم.

كريستوفر هيل، نماينده‌ي آمريكا در مذاكرات شش‌جانبه پيرامون خلع سلاح اتمي كره شمالي روز چهارشنبه با هدف متقاعد كردن پيونگ يانگ به از سرگيري روند خلع سلاح هسته‌يي‌اش به كره شمالي سفر كرده و روز جمعه به كره جنوبي بازگشت.

وي مذاكرات خود با مقامات كره شمالي را طولاني و اساسي توصيف كرده و گفت: ما حرف‌هاي بسياري براي زدن داشتيم و نيازي به گفتن نيست كه روند شش‌جانبه با مشكلات بسياري روبه‌رو شده است. به همين دليل ما بازنگري كاملي درباره‌ي فعاليت‌هاي چند ماه اخير داشتيم.

كره شمالي اخيرا اعلام كرد كه قصد دارد نيروگاه‌ هسته‌يي اصلي خود را مجددا راه‌اندازي كند و به دنبال آن از آژانس خواست دوربين‌هاي نظارتي و پلمب‌ها را از نيروگاه‌ يونگ بيونگ خارج كند.

اين اقدام پس از آن انجام گرفت كه كره‌شمالي اعلام كرد كه به دليل خودداري واشنگتن از حذف نام اين كشور از فهرست كشورهاي حامي تروريسم آمريكا روند خلع سلاح هسته‌يي‌اش را متوقف كرده است. آمريكا تاكيد دارد تا زماني كه كره‌شمالي رژيم لازم براي راستي‌آزمايي هسته‌يي‌اش را ارايه نكند، از فهرست تروريستي آمريكا حذف نخواهد شد.

كره شمالي روز جمعه اعلام كرد كه پيونگ يانگ متعهد به ارايه پروتكل راستي‌آزمايي نيست، چرا كه اين جزيي از توافق‌نامه‌اي كه شش كشور دخيل در مذاكرات شش جانبه پيرامون خلع سلاح هسته‌يي كره‌شمالي بدان دست يافتند، نيست.

بر اساس توافق‌نامه‌اي كه كشورهاي دخيل در مذاكرات شش جانبه (آمريكا، كره‌شمالي، كره‌جنوبي ژاپن، چين و روسيه) در سال 2007 بدان دست يافتند، كره‌شمالي متعهد شد كه به عنوان گام اول خلع سلاح نهايي‌اش برنامه‌ هسته‌يي خود را كنار گذاشته و در ازاي آن كمك‌هاي ديپلماتيك و كمك در زمينه انرژي دريافت كند.

طرح پيشنهادي شامل بازرسي‌هاي سرزده از سايت‌هاي هسته‌يي كره شمالي، گفت‌وگو با دانشمندان اين كشور، و نقش موثر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي خواهد بود.

به گفته مقامات آمريكايي هيل قرار بود با اميد حل مناقشه هسته‌يي در زمينه راستي آزمايي اظهاريه هسته‌يي پيونگ يانگ مصالحه‌اي را به كره شمالي پيشنهاد كند.

روزنامه‌ي واشنگتن پست اخيرا گزارش داد كه تحت پيشنهاد ارايه شده توسط آمريكا، واشنگتن به طور موقت پيونگ يانگ را از فهرست تروريستي خود حذف كرده و آن‌گاه پيونگ يانگ به جاي همه كشورهاي دخيل در مذاكرات شش جانبه چين را در جريان تصميم خود قرار مي‌دهد و به اين ترتيب پيونگ يانگ فرصتي به دست مي‌آورد كه بگويد اين آمريكا بود كه ابتدا مصالحه كرد.

هيل از بيان جزييات گفت‌وگوهاي خود با مقامات كره شمالي و پاسخ احتمالي آنها خودداري كرد و گفت كه ابتدا بايد به كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه‌ي آمريكا و سايركشورهاي دخيل در مذاكرات (چين، ژاپن، روسيه و كره جنوبي) گزارش بدهد.

ژانگ يسوئي نماينده‌ي جديد چين در سازمان ملل ابراز اميدواري كرد كه شش كشور دخيل در مذاكرات «صبور بوده و از خود انعطاف‌پذيري و خردمندي نشان دهند» تا بتوانند مشكلات فعلي را حل كنند.

وي در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نيويورك گفت: در حال حاضر احتمال پيشرفت در اين روند وجود دارد و در عين حال مشكلاتي وجود دارد كه نيازمند تلاش‌هاي همه‌ي كشورها براي فايق شدن بر آنها است.

يسوئي افزود: از آن‌جا كه مذاكرات در حال حاضر با مشكلاتي روبه‌رو است من مطمئنم كه چين هم‌چنان نقشي مثبت و سازنده خواهد داشت.

آرون شارور، سخنگوي سفارت آمريكا در كره جنوبي در گفت‌وگو با خبرگزاري فرانسه اعلام كرد كه هيل امروز (شنبه) براي گفت‌وگو با مقامات چين عازم پكن شد.

انتظار مي‌رود هيل با وو داويي، نماينده‌ي چين در مذاكرات شش جانبه و سفير روسيه در اين كشور ديدار و گفت‌وگو كند.

آمريكا در سال‌هاي اخير كره شمالي را هدف تحريم‌هاي گسترده اقتصادي و فني قرار داده و در سال 2006 موفق شد حمايت شوراي امنيت را براي اعمال پاره‌اي تحريم‌هاي بين‌المللي در واكنش به آزمايش هسته‌يي كره شمالي كسب كند.

در سال 2006، كره‌ي شمالي اعلام كرد كه به منظور دفاع از خود برنامه توليد سلاح هسته‌يي را به اجرا گذاشته و يك بمب اتمي را نيز آزمايش كرده است كه محكوميت و تشديد تحريم‌هاي بين‌المللي عليه اين كشور را به دنبال داشت.

در اعتراض به واكنش بين‌المللي كره‌ شمالي براي مدتي از شركت در مذاكرات پكن خودداري كرد، اما اين گفت‌وگوها دوباره از سرگرفته شد و در سال گذشته به امضاي توافق‌نامه‌اي انجاميد كه طبق آن كره‌ شمالي پذيرفت كه در ازاي دريافت كمك‌هاي اقتصادي و فني به خصوص از سوي آمريكا به برنامه‌هاي هسته‌يي مخفيانه خود پايان دهد.

فاز نهايي اجراي توافق‌نامه پكن شامل خلع سلاح هسته‌يي كره‌ شمالي و تحويل تسليحات اتمي و مواد مورد استفاده در اين نوع جنگ افزارها خواهد بود.

انتهاي پيام
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن