تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815251342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بانكداري الكترونيكي و چالش‌هاي خدمات‌رساني به مردم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بانكداري الكترونيكي و چالش‌هاي خدمات‌رساني به مردم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

در سال‌هاي اخير شاهد فعاليت‌ها و تلاش‌هاي بسيار بانك‌ها براي ارائه خدمات مطلوب به مشتريان و كسب رضايت آنان و از اين طريق كسب سهم بيشتر بازار و پيشي گرفتن از رقبا بوده‌ايم. بانك‌ها براي ارائه خدمات مطلوب همواره با مشكلات و چالش‌هاي بسياري مواجه بوده و هستند و در تلاشند تا با يافتن راه‌حل‌هاي مناسب و ارائه شيوه‌هاي نوين و كاربر پسند رضايت مشتريان و وفاداري آنان را كسب كنند؛ تلاش‌هايي كه همواره هزينه‌هاي بسياري را براي بانك‌ها در پي داشته است. اما آيا بانك‌ها تنها بايد بر روي خدمات خود سرمايه‌گذاري كنند و توجهي به نحوه ارائه اين خدمات نداشته باشند؟

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سهيلا سلطاني در وبلاگ "مديريت نوين" به نشاني http://newmanagement.blogfa.com آورده است: خدمات بانكي به صورت‌هاي مختلفي از جمله توسط كاركنان بانك، اينترنت، دستگاه‌هاي خودپرداز، پايانه‌هاي فروش، موبايل و غيره ارائه مي‌شود. اما آنچه كه شاهد آن هستيم نشان مي‌دهد كه بانك‌ها تلاش اندكي در آموزش نحوه ارئه خدمات و نحوه استفاده از اين خدمات را مي‌كند.

يكي از مشكلات موجود آگاهي اندك كاركنان و به ويژه متصديان امور بانكي در ارتباط با خدمات بانكي است. وقتي متصدي نمي‌تواند خدمات مطلوب به مشتري ارائه دهد و به نحو شايسته و صحيحي او را راهنمايي كند كه چه خدمتي براي او مناسب است يا نمي‌تواند پاسخگوي مشكلات آنان باشد مسلم است كه مشتري، ناراضي از بانك بيرون خواهد رفت و شايد ديگر به آن بانك مراجعه نكند. اين جاست كه لزوم سرمايه‌گذاري بيشتر بانك‌ها بر آموزش كاركنان خود كه در ارتباط مستقيم با مشتريان هستند نمود پيدا مي‌كند و اين مهم را مي‌رساند كه تمامي‌ تلاش‌هاي يك بانك براي جلب مشتري و كسب رضايت او مي‌تواند تنها توسط يك متصدي با آگاهي كم نسبت به امور بانكي به هدر رود.

از ديگر مشكلات، سخت و پيچيده بودن استفاده از خدمات بانكداري الكترونيكي به ويژه خدمات بانكداري اينترنتي براي برخي اقشار جامعه است. در ابتداي ورود ATM‌ها و POS‌ها شاهد مشكلات بسيار زياد در ارتباط با استفاده از آنها بوديم كه اين مشكلات در ميان برخي اقشار جامعه كه از سطح سواد بالايي برخوردار نبوده و البته سهم زيادي از مشتريان بانك را به دليل كسب و كارشان شامل مي‌شدند بيشتر بود. اين قشر از جامعه اكثرا بازاريان را شامل مي‌شود كه اغلب ميان سال يا مسن هستند و آشنايي كافي با خدمات بانكداري الكترونيكي را ندارند.

حال با گسترش اينترنت و همه‌گير شدن آن مسوولان بانكي چه تدبيري براي اين بخش از مشتريان كرده‌اند؟ آيا نبايستي خدمات بانكداري اينترنتي همه گير شود. ولي با وضع موجود تنها تحصيلكرده‌ها و از بين آنان كساني كه دانش استفاده از اينترنت را دارند مي‌توانند از اين خدمات بهره‌مند شوند. البته گاهي شاهد بوديم كه به دليل ساختار ضعيف اين خدمات گاهي همين افراد نيز نتوانسته‌اند از آن بهره‌مند شوند. پس اينجا نيز مي‌بينيم كه بانك‌ها بايستي در بخش آموزش مشتريان نيز سرمايه‌گذاري كنند كه تاكنون كمتر صورت گرفته است. آيا زماني فرا خواهد رسيد كه همه افراد جامعه با هر سن و هر دانشي بتوانند از خدمات بانكداري اينترنتي بهره‌مند شوند. پاسخ اين پرسش را تنها آينده مي‌داند و بس!

انتهاي پيام
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن