تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814756599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ركوردي ديگر براي ايران؛ هفدهمين قدرت نصب شده نيروگاهي دنيا با كمبود برق روبروست


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: ركوردي ديگر براي ايران؛ هفدهمين قدرت نصب شده نيروگاهي دنيا با كمبود برق روبروست


تهران-خبرگزاري ايسكانيوز:به گفته يكي از مسئولان وزارت نيرو، ايران هفدهمين قدرت نصب شده از نظر نيروگاهي در دنياست كه متاسفانه به علت رخدادهاي اخير باكمبود برق روبروست.

به گزارش روز شنبه خبرنگارگروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران " ايسكانيوز" ايران از نظر قدرت نصب شده نيروگاهي در دنيا مقام هفدهم را به خود اختصاص داده است.
لازم به ذكر است كه قدرت نصب شده نيروگاه هاي كشور 49 هزار و 500 مگاوات است كه هفت هزار و 600 هزار مگاوات آن توسط نيروگاه هاي برق آبي تامين مي شود.
به گفته حائري معاون توليد توانير، نيروگاه هاي حرارتي نسبت به سال گذشته 16 درصد افزايش توليد برق داشته اند، اما متاسفانه در كل با 4/7 درصد كمبود توليد برق مواجه هستيم.
از طرفي تقاضاي مصرف برق 5/7 درصد افزايش داشته است كه با توجه به ميزان كمبودها تنها 5/1 درصد خاموشي اعمال شده است و اگر تنها نيمي از ظرفيت نصب شده نيروگاه هاي برق آبي وارد مدار مي شد كمبود برقي وجود نداشت.
البته گفتني است كه در تابستان سال گذشته روزانه 620 هزار مگاوات برق مصرف شد كه 62 هزار مگاوات آن از طريق نيروگاه هاي برق آبي تامين مي شد و امسال توليد نيروگاه هاي برق آبي تنها در حدود 16 هزار مگاوات بوده است كه اين كاهش توليد عليرغم افزايش 16 درصدي توليد نيروگاه هاي حرارتي خاموشي ها را به دنبال داشته است!
به گفته حائري معاون توليد توانير، ايران در بحث كمترين خروج اضطراري و بيشترين توليد واحدهاي حرارتي و همچنين از لحاظ قدرت و انرژي و حفظ واحدهاي حرارتي ركورد زده، البته بايد يادآور شد كه ايران در هدر رفت انرژي هم ركورد دار است.
طبق آمار ارائه شده از سوي بانك جهاني ايران بزرگ ترين توليد كننده و اولين هدر دهنده برق در خاورميانه و آفريقاي شمالي است.
با تمام اين تفاصيل بايد پذيرفت كه ايران با كمبود برق روبروست و مشكل اصلي نداشتن ذخيره برق كافي در شبكه سراسري است.
لازم به ذكر است كه عدم سرمايه گذاري هاي كافي در صنعت برق نيز براين كمبودها دامن زده است.
بايد يادآور كرد كه ايران از سه كشور آذربايجان،تركمنستان و ارمنستان نيز برق دريافت مي كند و به گفته منصوري مدير كل دفتر فني توليد توانير با تمام كشورهايي كه امكان دريافت سوخت از آنها وجود دارد مذاكره شده است تاحداقل نيروگاه ها در زمستان با كمبود سوخت مواجه نباشند.
اما درحال حاضر دغدغه اصلي، خروج به نوبتي نيروگاه هاي حرارتي از مدار توليد است كه به جهت تعييرات براي مدتي از مدار خارج خواهند شد.
مطمئنا خروج نيروگاه ها بدون خاموشي نخواهد بود و خاموشي هاي پس از اين تابع وضعيت خروج نيروگاه ها خواهد بود./144/125

اخبار مرتبط
• اول شدن در هدر رفت انرژي هم لذتي دارد !
• روي توليد نيروگاه هاي برق آبي حساب نكنيد
• روند خاموشي ها ادامه دارد
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن