تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816169614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رهبر معظم انقلاب درنماز عيد سعيد فطر: جريان ها منافع ملى را بر منافع گروهى ترجيح دهند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: رهبر معظم انقلاب درنماز عيد سعيد فطر: جريان ها منافع ملى را بر منافع گروهى ترجيح دهند
گروه سياسى- ملت موحد و مؤمن ايران يك ماه روزه دارى و عبادت را با اقامه پرشكوه نماز عيد سعيد فطر به جشن ملى معنويت و عبوديت تبديل كرد. در اوج اين نشاط و طراوت معنوى مصلاى بزرگ تهران ميزبان اجتماع عظيم مؤمنانى بود كه نماز مبارك فطر را به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت آيت الله خامنه اى اقامه كردند.

391497.jpg

حضرت آيت الله خامنه اى در خطبه هاى نماز با تبريك عيد سعيد فطر به ملت عزيز ايران و امت عظيم اسلامى در سراسر جهان، آحاد مردم را به تقواى الهى و تلاش براى حفظ و تداوم نورانيت و طهارت معنوى ماه مبارك رمضان در ابعاد فردى و اجتماعى دعوت كردند.
ايشان ترك لذت هاى مادى، تلاوت قرآن، آشنايى با معارف و مفاهيم قرآنى، ذكر، دعا، تضرع و توجه به خداى متعال در شبهاى قدر را زمينه ساز نورانيت قلبى و نزاهت روحى انسان برشمردند و افزودند: يكى از درس هاى بزرگ اين ماه پربركت، توان غلبه بر خواهش ها و هوس ها و لذات مادى است و اين موضوع ثابت مى كند اگر انسان عزم راسخى به كار بندد مى تواند بر هوس هاى نفسانى فائق آيد و جلوه ها و اغوا و عادات زشت و ناپسند را ترك كند.
رهبر انقلاب اسلامى تقويت روحيه كمك به يكديگر و «ترجيح منافع ديگران بر منافع شخصى» را، درس ديگر ماه مبارك دانستند و خاطرنشان كردند: سفره هاى بى نام و نشان افطارى كه در مساجد و خيابان ها گسترده مى شد، كمك به نيازمندان، اهداى خون و جلوه هاى ديگر تعاون و همدلى از جمله آثار معنوى رمضان است كه استمرار اين روحيه در همه ماه هاى سال، راهگشا خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اى حضور پررونق جوانان و همه قشرهاى مردم با سلايق فردى، اجتماعى و سياسى گوناگون را در محافل ذكر و دعا لطف پروردگار به ملت بزرگ ايران برشمردند و خطاب به مردم افزودند: اين لذات معنوى را ادامه دهيد و بركات رمضان را در تمامى روزها و شب هاى خود جارى كنيد.
ايشان، اقامه پرشكوه نماز عيد سعيد فطر را در سراسر كشور تجسم انسجام حقيقى و قلبى ملت خواندند و افزودند: اين وحدت بسيار ارزشمند را به عنوان درس رمضان و محصول معنوى اين ماه مبارك حفظ كنيم.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با گراميداشت ياد امام راحل عظيم الشأن، روز جهانى قدس را از مظاهر اتحاد حقيقى دنياى اسلام خواندند و با تجليل و قدردانى از راهپيمايى عظيم ملت ايران در روز قدس افزودند: امسال، از شرق تا غرب دنياى اسلام و حتى در اروپايى كه تحت فشار عصبيت دولت هاست، هرجا مسلمانان امكان يافتند حمايت خود را از ملت مظلوم فلسطين فرياد كردند.
ايشان روز جهانى قدس امسال را نشان دهنده شكست تلاش ۶۰ ساله غاصبان فلسطين و حاميان آنها در محو نام و ياد فلسطين دانستند و خاطرنشان كردند: به بركت بيدارى اسلامى، دنياى اسلام امروز در قبال مسئله فلسطين بسيار حساس تر و پرانگيزه تر است به گونه اى كه اگر اين بيدارى هنگام اشغال فلسطين وجود داشت اين كشور هيچگاه به اشغال صهيونيست ها در نمى آمد.
رهبر انقلاب اسلامى، ايستادگى ملت شجاع، زنده و مقاوم فلسطين را از مهمترين عوامل جلب حمايت ملت هاى مسلمان از مسئله قدس دانستند و خطاب به ملت فلسطين، دولت قانونى اين كشور و برادر مجاهد اسماعيل هنيه «نخست وزير دولت فلسطين» تأكيد كردند: ملت ايران هيچگاه شما را تنها نگذاشته و نخواهد گذاشت.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به اذعان برخى صهيونيست ها به ضعف روزافزون اين رژيم، شكست و منهزم شدن صهيونيست ها را امرى قطعى دانستند و ابراز اميدوارى كردند به يارى خداوند نسل كنونى ملت فلسطين شاهد اين روز بزرگ باشد.
ايشان حفظ وحدت دنياى اسلام را تنها راه مقابله با تهاجم همه جانبه دشمنان اسلام خواندند و با اشاره به مسئوليت سنگين ملت ها و به ويژه نخبگان - روشنفكران - علماى دين و برجستگان سياسى جهان اسلام يادآور شدند: دشمنان به علت احساس ضعف در مقابل حركت عظيم بيدارى اسلامى، و انواع جنگ هاى روانى و تهاجم سياسى - تبليغاتى دست زده اند و با عناوينى همچون «عرب و عجم» و «شيعه و سنى» سعى مى كنند با دروغ و فريب ايجاد تفرقه كنند و كشورهاى مسلمان را از جمهورى اسلامى ايران بترسانند اما نظام اسلامى و ملت ايران همچنان كه بارها اعلام كرده اند تمامى پيشرفت ها و دستاوردهاى خود را متعلق به همه امت اسلامى مى دانند و در همه اوضاع و احوال، با هوشيارى بر وحدت جهان اسلام تأكيد مى كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى وحدت داخلى را نيز بسيار مهم دانستند و يادآور شدند: معناى وحدت، يكسان شدن نگاه ها و سليقه ها نيست بلكه همه سليقه هاى گوناگون بايد دست در دست يكديگر منافع ملى را بر هر چيز ديگر از جمله منافع گروهى مقدم بشمارند و اجازه ندهند خودخواهى ها، وارد عرصه هاى سياسى و اجتماعى شود.
ايشان مسئوليت نخبگان سياسى - اجتماعى و شخصيت هاى مطرح را در حفظ و تقويت وحدت، سنگين برشمردند و افزودند: ملت پرنشاط ايران و نسل جوان پرشور انقلابى با حضور كامل در ميدان كار و تلاش اين روزها در حال دستيابى به تجربيات و دستاوردهاى مهمى است كه تحسين انسانهاى با انصاف جهان را برانگيخته است و استمرار اين حركت پرثمر و پيروز نيازمند حفظ و تقويت وحدت در ابعاد گوناگون است.
دنياى اسلام عزت و شكوه اسلامى را خواهد ديد
همچنين حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در روز عيد سعيد فطر در ديدار جمعى از مسئولان نظام اسلامى و قشرهاى مختلف مردم، افق دنياى اسلام را نسبت به گذشته بسيار روشن، اميدبخش و پيشرفت امت اسلامى را واقعيتى انكارناپذير دانستند و تأكيد كردند: اين پيشرفت و آينده روشن، به كمك خداوند متعال روزبه روز بيشتر خواهد شد و دنياى اسلام عزت و شكوه اسلامى را خواهد ديد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى ذخيره تقواى الهى را يكى از بركات ماه مبارك رمضان برشمردند و افزودند: امروز امت اسلامى بيش از هر زمان ديگر به اين اندوخته و ارتباط با ذات مقدس خداوند نيازمند است.
حضرت آيت الله خامنه اى با يادآورى دوران سخت و غفلت و نااميدى مسلمانان در گذشته خاطرنشان كردند: با وجود فشارهاى سنگين سلطه گران و استعمارگران تازه نفس بر مسلمانان در آن دوران، اكنون به بركت بيدارى امت اسلامى، افق آينده براى مسلمانان بيش از هر زمان ديگرتابناك تر است، و دشمنان اسلام و دنياطلبان به ضعف و شكست خود اذعان مى كنند.
ايشان انكار اين واقعيات را، انكار واضحات و وعده هاى الهى خواندند و افزودند: اين مسائل خوش بينى افراطى نيست بلكه واقعياتى است كه مسلمانان براى ادامه آنها نيازمند يك جهاد بزرگ با ابعاد سياسى، فكرى، علمى، اجتماعى و اخلاقى هستند و ملت هاى مسلمان نيز به تدريج با ابعاد گوناگون اين جهاد آشنا شده اند و در آينده بيشتر آشنا خواهند شد.
رهبر انقلاب اسلامى در تبيين پيشرفت امت اسلامى و ضعف و ناتوانى مستكبران، به وضعيت امروز منطقه بسيار حساس خاورميانه اشاره و خاطرنشان كردند: رژيم ايالات متحده امريكا كه پس از فروپاشى شوروى، خود را قدرت بلامنازع و كدخداى دهكده جهانى تصور مى كرد، اكنون در فلسطين، لبنان، عراق و افغانستان دچار بن بست و گره هاى ناگشودنى شده است و خودشان هم در مورد به نتيجه رسيدن نقشه هايشان اظهار نااميدى و يأس مى كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى همچنين با اشاره به دست اندازى هاى اخير امريكا به پاكستان، تأكيد كردند: امريكايى ها در اين مسئله نيز ناكام خواهند ماند زيرا مسلمانان بيدارند و روحيه ايستادگى در آنان وجود دارد و با حقوق اسلامى خود آشنا هستند.
ايشان لازمه ادامه مسير پيشرفت و عزت مسلمانان را توجه بيشتر به پروردگار و استعانت از او دانستند و خاطرنشان كردند: ملت مسلمان ايران در مدت ۳۰ سال گذشته با توكل بر خداوند و با همت و تلاش خود، در مقابل قدرت هاى استكبارى با قدرت ايستاده و روز به روز در حال پيشرفت است.
رهبر انقلاب اسلامى افزودند: بايد با قدر دانستن هدايت ها و تفضلات الهى، اتحاد، اراده و همت خود را مستحكم تر و اميد به آينده را بيشتر كنيم.
در ابتداى اين ديدار آقاى احمدى نژاد رئيس جمهور در سخنانى ضمن تبريك عيد سعيد فطر، ماه رمضان را فرصتى مغتنم براى مسلمانان بويژه ملت ايران دانست كه با روزه دارى و انجام اعمال اين ماه ذخيره اى انبوه از تقوا براى خود اندوخته اند.
رئيس جمهور با اشاره به بيدارى و اميد روزافزون ملت ها و همچنين مشكلات بيش از پيش قدرت هاى شيطانى تأكيد كرد: بدون ترديد آينده متعلق به مستضعفان، صالحان و مظلومان است و وعده خداوند با ظهور حجت حق و استقرار عدالت و مهربانى در جهان، محقق خواهد شد.
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن