تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813368460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مردم ايران نياز به مردان خطرپذير دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مردم ايران نياز به مردان خطرپذير دارند
موج سوم: دبير اجرايي مجمع روحانيون مبارز با اشاره به مشكلاتي كه در برابر مسووليت اجرايي اصلاح طلبان قرار دارد، گفت: «هيچ يك از دغدغه ها و موانع توجيه گر نيامدن خاتمي نمي تواند باشد. خاتمي بايد باوجود همه اين دغدغه ها و نگراني ها به مساله مهم نجات كشور در وضعيت كنوني بينديشد و وارد صحنه شود. اين دغدغه ها را همه دارند. بالاخره هيچ گاه در برابر مسوول اجرايي اصلاح طلب در ايران، اتوبان آسفالته قرار ندارد.»

مجيد انصاري ادامه داد: «من دغدغه هاي خاتمي را به خوبي درك مي كنم. پاره اي از اين دغدغه ها به خود جبهه اصلاحات مربوط است. برخي نامهرباني ها و انتظارات خارج از ظرفيت كشور يا فرصت طلبي برخي مدعيان اصلاحات كه وجود داشت نيز بر دغدغه هاي خاتمي افزوده است. به هر حال در دولت اصلاحات مشكلات خاتمي از درون جبهه اصلاحات كم نبود. پاره اي از اين مشكلات هنوز هم وجود دارد و شايد هم تشديد شده است. علاوه بر اين مسائل، خاتمي مشكلاتي را هم در عمل خواهد داشت زيرا برخي زيرساخت ها در طول سه سال گذشته تخريب شده است. اقتصاد ما به شدت آسيب ديده است، سازمان مديريت منحل شده، بانك ها از جايگاه خودشان خارج شده اند، نظام تصميم گيري جمعي به نظام تصميم گيري فردي تبديل شده و استبداد راي در قوه مجريه عوارض زيادي داشته است. جمع كثيري از مديران مجرب كشور پراكنده شده اند و افرادي جايگزين آنها شده اند كه از تجربه كمي برخوردار هستند.»
انصاري با انتقاد از روند كنوني تصريح كرد: «اگر اين روند تغيير پيدا نكند و نهادينه شود معلوم نيست فرصت اصلاح مجدداً پيش بيايد يا نه... ممكن است برخي فرصت هاي تاريخي را به هردليلي از دست بدهيم و بعدها احساس كنيم هم به تاريخ و هم به جامعه ظلم كرديم ... شخصيت هايي كه محبوب مردم هستند اگر به هر دليلي در حاشيه قرار بگيرند، به تدريج اثرگذاري خودشان را در جامعه از دست مي دهند كه نمونه اش ميرحسين موسوي است.»عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام هراس محافظه كاران را از حضور خاتمي در صحنه انتخابات ناشي از شانس بالاي پيروزي خاتمي عنوان كرد و اظهار داشت: «محافظه كاران مطمئن هستند كه خاتمي داراي محبوبيت بالايي در جامعه است. آنها اكنون دچار تناقض شده اند از يك طرف مي گويند خاتمي زمينه راي ندارد و مردم به او اقبال نمي كنند و كيهان مدام مي نويسد مردم از اصلاحات برگشته اند و خاتمي شانس راي آوردن ندارد و از طرفي تهديدهايشان نشان مي دهد از پيروزي او هراسانند. اگر خاتمي شانس پيروزي ندارد، خط و نشان كشيدن براي ردصلاحيت او به چه دليل است؟»
وي ادامه داد: «اين افراد با اين سخنان به نوعي به خود شوراي نگهبان هم توهين مي كنند.
ما از قبل مي گفتيم عناصري پشت پرده در تصميم گيري هاي شوراي نگهبان دخالت دارند و ما اين عناصر را مي شناسيم، ولي آقايان شوراي نگهبان هميشه وجود اين عناصر را تكذيب مي كردند و مي گفتند كسي پشت پرده نيست. اگر واقعاً كسي پشت پرده نيست، چرا شوراي نگهبان درباره اين اظهارنظرها موضع نمي گيرد؟ مگر ذوالنور سخنگوي شوراي نگهبان است كه گفته است قطعاً خاتمي رد صلاحيت مي شود؟ مگر اينكه بگوييم اين افراد اتاق فكر پشت صحنه شوراي نگهبان هستند كه اين سخنان را قاطعانه مي گويند و شوراي نگهبان هم هيچ واكنشي نشان نمي دهد.اين اتفاقات نشان مي دهد تنها فردي كه در جبهه اصلاحات شانس راي بالا دارد خاتمي است.»
انصاري در ادامه در پاسخ به اينكه در صورت نيامدن خاتمي آيا مي توان روي شخص ديگري به اجماع رسيد، گفت: «اقبال مردم و شانس راي آوري نيز مساله مهمي است كه بايد روي آن حساب ويژه باز كنيم چون نوعي انحصار رسانه اي دركشور وجود دارد و اگر نگوييم صدا و سيما جريان اصلاحات را تخريب مي كند، حداقل مي توان گفت نسبت به اين جريان منصف و بي طرف نيست. ساير رسانه ها هم كه به نوعي عمومي تلقي مي شوند و از مراكز وابسته به قدرت به شمار مي آيند و راه خاص خودشان را مي روند بنابراين معرفي چهره جديد به مردم كار دشواري است.
نظام حزبي هم كه در كشور ما متاسفانه نهادينه نشده تا احزاب بتوانند با سازماندهي هاي اجتماعي كاركرد خودشان را داشته باشند. طبعاً درچنين شرايطي روي آوردن به خاتمي كاملاً داراي يك ترجيح منطقي است چون با ايشان بخش عمده اي از راهي كه بايد با تبليغات بپيماييم، پيموده شده است. شايد اگر شرايط سياسي كشور يك شرايط طبيعي بود و ابزار تبليغات عادلانه در اختيار همه جريان ها قرار مي گرفت ترجيح مي داديم چهره جديد اصلاح طلب معرفي شود و خود آقاي خاتمي هم ترجيح شان قطعاً اين بود و ايشان با وجاهت و محبوبيتش مي توانست در معرفي چهره جديد كمك كند.»
انصاري در پايان با تاكيد بر اينكه رقابت كروبي و خاتمي اصلاً به مصلحت نيست و رخ نخواهد داد، گفت: «در جلسات ما در مجمع روحانيون، نماينده حزب اعتمادملي هم حضور دارد و تمام تلاش مجمع روحانيون اين است كه مجموعه اصلاح طلبان به يك فرد واحد برسند و مصلحت كشور هم بر اين است كه ما يك نفر را معرفي كنيم. تاكنون هم حزب اعتمادملي اعلام كرده اعلام كانديداتوري كروبي از سوي حزب منافاتي با رايزني با اصلاح طلبان براي رسيدن به وحدت ندارد.
اگر معناي اين سخن اين باشد كه اگر مجموعه اصلاح طلبان به كانديداي ديگري مثل خاتمي رسيدند (كه به احتمال زياد هم خواهند رسيد و فعلاً مشكل فقط عدم پذيرش خود آقاي خاتمي است) حزب اعتمادملي هم از كانديداي واحد اصلاح طلبان حمايت مي كند، قطعاً ما از تصميم آنها براي وحدت استقبال مي كنيم و حتماً اگر بنا باشد خاتمي نيايد و ما به اين نتيجه رسيديم كه كروبي بيايد و جمع موافق ايشان بود، باز هم ما از اين تصميم حمايت خواهيم كرد. قطعاً مصلحت كشور و اصلاح طلبان بر اين است كه يك نفر را معرفي كنند و طبعاً آن فرد بايد واجد شرايط و داراي زمينه راي باشد.»
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن