تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805452050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: اخبار
تهراني ها براي شركت در نماز عيد فطر مترو و اتوبوس را انتخاب كردند
ابتكار-شهروندان تهراني به منظور شركت در نماز عيد سعيد فطر، مترو و اتوبوس را انتخاب كردند و در اين ميان مترو انتخاب اول نمازگزاران براي حضور در اين همايش ميليوني در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) بود. به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مترو در هفتمين سال خدمات رساني به شهروندان براي حضور در نماز عيد سعيد فطر با بيشترين اقبال عمومي از سوي خانواده هاي تهراني روبه رو شد. براساس اين گزارش همزمان با حركت قطارهاي مترو در ساعت 5/30 بامداد روز عيد فطر از تمامي ايستگاه ها كه با حداكثر ظرفيت فعاليت مي كردند شهروندان با استفاده از يكي از خطوط مترو خود را به خط يك رساندند. اين گزارش مي افزايد، شهروندان در دو ايستگاه متروي مصلي و شهيد بهشتي به عنوان نزديك ترين نقاط دسترسي به مصلي پياده شده و با اتمام مراسم در ساعت 9 صبح قطارهاي مترو 400 هزار نمازگزار را به مبادي اوليه بازگرداندند. از جمله نكات قابل توجه در جابه جايي شهروندان، خدمات شركت واحد اتوبوسراني به عنوان مكمل مترو در رساندن مسافران به ايستگاه هاي مترو و خدمات رساني به نمازگزاران در روز عيد فطر بود كه با استقبال مردم روبه رو شد.بنا بر اين گزارش حدود 2000 دستگاه اتوبوس شركت واحد از 99 ايستگاه اصلي كه عموما در ميدان هاي مهم تهران مستقر بودند، از ساعت 5/30 بامداد ده ها هزار مسافر را به مقصد مصلي منتقل كردند. اين گزارش اضافه مي كند علاوه بر اين حدود 500 دستگاه اتوبوس نيز از 150 ايستگاه فرعي در محلات و مساجد تهران از ساعت 6 بامداد هزاران مسافر را به محل برگزاري نماز عيد فطر انتقال دادند. اين اتوبوس ها از ساعت 9 صبح و بلافاصله پس از پايان نماز از پاركينگ هاي اطراف مصلي به مقاصد از پيش تعيين شده حركت كردند و مسافران را به مبادي اوليه برگرداندند. اين گزارش حاكي است تاكسيراني نيز با تقويت خطوط منتهي به خيابان هاي منتهي به مصلي نقش قابل ملاحظه اي در جابه جايي مسافران داشت و علاوه بر اين 125 دستگاه تاكسي ون نيز به صورت رايگان به جابه جايي صلواتي بيش از 20 هزار مسافر به مقصد مصلي پرداختند. ز جمله خدمات تاكسيراني همكاري در انتقال نمازگزاران بود كه مسير خود را گم كرده و آشنايي چنداني با محدوده مصلي نداشتند و در واقع با تلاش و كوشش 25 دستگاه تاكس سواري نمازگزاري در راه نماند و تاكسي هاي ون نيز نقش قابل توجهي در جابه جايي معلولان و جانبازان عزيز و نيز سالمندان نمازگزار داشتند. علاوه بر اين براي پارك 20 هزار دستگاه خودروي سواري، سه پاركينگ امام خميني (ره)، بنياد جانبازان و بيهقي در نظر گرفته شده بود و خيابان شهيد عشق يار نيز به عنوان پاركينگ موتور سيكلت ها مورد استفاده قرار گرفت.

توقيف4220خودرو متخلف درتعطيلات اخير
فرمانده پليس راه كشور با اشاره به اينكه ميل به سفر در كشور افزايش يافته است، گفت: ورود روزانه انبوهي از خودروها و عدم توسعه زيرساخت ها متناسب با ورود وسايط نقليه موجب شده هر روز به سمت بحراني شدن در جاده هاي كشور نزديك شويم. سرهنگ عليرضا اسماعيلي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اينكه طي سه روز تعطيلات اخير حجم عظيمي از مردم اقدام به سفر خصوصا به استان هاي شمالي كردند، افزود: اين امر موجب شد تا از حدود ساعت 15 روز سه شنبه جاده ها مملو از خودروهايي باشد كه خصوصا در مسير سه استان شمالي در حال حركت بودند كه اين امر موجب كندي حركت و حتي توقف هاي مقطعي در اين مسيرها شد. وي با اشاره به اينكه همچنان ميل به سفر در كشور بالاست و عليرغم گذشت حدود 9 روز از تعطيلات 3 ماهه تابستان باز هم جمع كثيري از شهروندان اقدام به سفر كردند، افزود: يكي از موضوعات جدي بحث مديريت بر تعطيلات است. فرمانده پليس راه كشور تاكيد كرد: اگر توزيع تعطيلات را داشته باشيم در جاده هاي كنوني كه بعضا هم غيراستاندارد هستند شاهد ترافيك هاي سنگين نخواهيم بود. وي با اشاره به اينكه در سه روز تعطيلات ماموران پليس راه آماده باش بوده و شايد بيشتر از 8 ساعت در اين مدت نخوابيده باشند، تاكيد كرد: اين امر موجب فرسودگي پليس مي شود. فرمانده پليس راه كشور با بيان اينكه متاسفانه كماكان تراژدي غم انگيز آزادراه تهران شمال ادامه دارد، خاطرنشان كرد: بايد موضوع ترافيك جز» سه اولويت مهم كشور شود. وي با اشاره به اينكه همچنان پليس در اولين نقطه تماس با مردم قرار دارد، گفت: با تمام توصيه هاي انجام شده طي تعطيلات اخير ماموران پليس راه كشور 4 هزار و 220 دستگاه وسيله نقليه متخلف را كه در جاده ها اقدام به انجام حركات مخاطره آميز و سرعت غيرمجاز كرده بودند توقيف كردند.

دانش آموزان خواستار برخورد با سرويس هاي فاقد معاينه فني شدند
ابتكار-همزمان با دهم مهرماه كه از سوي پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ به عنوان آخرين مهلت به سرويس هاي غيرمجاز مدارس تعيين شده بود، جمعي از دانش آموزان تهراني خواستار برخورد جدي پليس با سرويس هاي فاقد معاينه فني مدارس شدند. به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، دانش آموزان هميار محيط زيست شهري به نمايندگي از دانش آموزان پايتخت با تقدير از سرهنگ سيد هادي هاشمي رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ به جهت جديت در حمايت از حقوق دانش آموزان تهراني، خواستار برخورد قاطع با آن دسته از سرويس هاي مدارس شدند كه معاينه فني خودروي خود را جدي نگرفته اند. بنابراين گزارش هفته گذشته رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با استناد به مصوبه اخير دولت در خصوص ساماندهي سرويس مدارس و با تعيين دهم مهرماه به عنوان آخرين مهلت اعلام كرد: از اين تاريخ نسبت به توقيف و اعزام خودروهاي غيرمجاز كه به عنوان سرويس مدارس فعاليت مي كنند به پاركينگ اقدام مي شود. گفتني است با توجه به ابلاغ آيين نامه سرويس مدارس از سوي دولت و براساس تصميم مديريت شهري صرفا تاكسي هاي تحت پوشش سازمان تاكسيراني تهران كه داراي معاينه فني مي باشند به عنوان سرويس هاي مجاز مدارس تعيين شده اند و ساير خودروها به عنوان خودروي غيرمجاز اجازه جابه جايي دانش آموزان را نخواهند داشت.

ساعت جديد فعاليت مدارس
طي بخشنامه اي، برنامه ساعت فعاليت مدارس شهر تهران پس از ماه مبارك رمضان اعلام شد و جدول ساعت كار مدارس ساير استان هاي كشور نيز از طريق بخشنامه هاي ارسالي از سازمان آموزش و پرورش استان مربوطه به مناطق آموزشي ذيربط اعلام خواهد شد. شروع كار مدارس ابتدايي در نوبت صبح از ساعت 30:7 تا 10:12 و در نوبت عصر از ساعت 30:12 تا 5:17 اعلام شده است. شروع كار مدارس راهنمايي و متوسطه يك نوبته نيز از ساعت 30:7 تا 10:13 و مدارس راهنمايي و متوسطه دونوبته نيز در نوبت صبح از ساعت 30:7 تا 40:12 و در نوبت عصر از ساعت 13 تا 18 خواهد بود. همچنين ساعت فعاليت كليه هنرستان هاي فني و حرفه اي شهر تهران با احتساب زنگ هاي تفريح و نماز جماعت از ساعت 30:7 تا 45:14 است كه البته هنرستان هاي كار دانش 48 ساعته نيز مشمول اين برنامه خواهند بود. به گزارش ايسنا، در بخشنامه تعيين برنامه ساعت فعاليت مدارس شهر تهران آمده است كه در صورت وجود مشكلاتي اعم از مشكل در سرويس اياب و ذهاب مناطق، هنرستان ها مي توانند، با كسب مجوز منطقه آموزشي مربوطه، حداكثر 15 دقيقه در برنامه ساعت فعاليت خود تغيير ايجاد كنند كه در هر حال نبايد حتي در شرايط مذكور، ساعت شروع به كار مدارس فوق ديرتر از 30:7 صبح و پايان آن ديرتر از 30:14 بعد از ظهر باشد. براساس اين گزارش، شروع كار مدارس بزرگسالان دخترانه شهر تهران نيز از ساعت 30:13 و شروع كار مدارس بزرگسالان پسرانه از ساعت 14 با رعايت جدول زمان بندي نوبت عصر اعلام شده است. در صورت تغيير در ساعت برنامه روزانه، زمان مفيد هر زنگ كلاس يا كارگاه از حداقل 85 دقيقه نبايد كمتر باشد و جدول ساعت فعاليت آموزش هنرستان هاي كاردانش 36 ساعته نيز مشابه دبيرستان هاي نظري منظور شده است.
 جمعه 12 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن