تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819754392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبرگزاري رسمي دولت درباره مدرك وزير كشور غيرعادي


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: گزارش خبرگزاري رسمي دولت درباره مدرك وزير كشور غيرعادي
دفتر پژوهش و بررسي هاي خبري خبرگزاري رسمي جمهوري اسلامي (ايرنا) كه زير نظر دولت اداره مي شود، تحليلي جامع را درباره مدرك دكتراي علي كردان وزير كشور ارائه داده و آن را تله آكسفورد و توطئه يي عليه دولت احمدي نژاد خوانده است كه آن را مي خوانيد.

غائله رسانه يي در خصوص مدرك افتخاري ارائه شده از سوي وزيركشور،آنچنان غيرعادي مي نمود كه بررسي پشت صحنه آن براي روشن شدن اهداف پنهان غائله ضروري بود. در اين گزارش تلاش خواهد شد گوشه هايي از ابعاد مغفول اين موضوع بازخواني شود.

---

1- چرا غائله «مدرك افتخاري علي كردان» غيرعادي است؟

پس از آنكه در جريان راي اعتماد به علي كردان، تعدادي از نمايندگان مخالف به جعلي بودن مدرك دكتراي افتخاري وي اشاره كردند، روابط عمومي وزارت كشور در جلسه معارفه علي كردان، تصوير مدركي را كه از سوي دانشگاه آكسفورد در اختيار وي قرار گرفته بود جهت اطلاع افكار عمومي كشور و ارباب رسانه ها منتشر كرد. بديهي است در صورتي كه علي كردان بنا به ادعاي مخالفان وزارتش خود نسبت به جعل مدرك افتخاري اقدام كرده بود هيچ گاه نسبت به توزيع تصوير مدرك در اختيارش اقدام نمي كرد چرا كه بديهي بود با پيگيري مدعيان و استعلام اصالت مدرك از مرجع صادركننده (دانشگاه آكسفورد) موضوع اصلي يا جعلي بودن مدرك بلافاصله آشكار مي شد.

پس تا اينجا روشن است كه «علي كردان» تا روز معارفه خود بر اصل بودن مدرك صادرشده از سوي دانشگاه آكسفورد باورمند بود والا مدرك در اختيار خود را منتشر نمي كرد. البته بايد حق را به علي كردان داد. چون اصولاً مدرك «دكتراي افتخاري» خود فاقد هرگونه ارزش يا مزيت مادي است و صاحب آن علي القاعده نمي تواند تقاضاي مزايايي را داشته باشد.

«علي كردان» در نامه يي به رئيس جمهور خود اين موضوع را چنين توضيح مي دهد؛ «در جريان راي اعتماد نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي به اينجانب، موضوع دكتراي افتخاري بنده مطرح و مورد تشكيك قرار گرفت؛ مدركي كه هشت سال پيش با ملاحظه سوابق مديريتي و تجارب اجرايي اينجانب و ارائه رساله به نام دانشگاه آكسفورد لندن به واسطه فردي كه از دانشگاه مذكور در امور زبان انگليسي در تهران دفتر نمايندگي تاسيس كرده بود، صادر شده است.»

آيا صدور مدرك افتخاري بر پايه «سوابق مديريتي و تجارب اجرايي» امري غيرعادي است؟ براي پاسخ به اين سوال بايد گفت؛ «قانون ارزشيابي سوابق كاري در 17 ژانويه 2002 به تصويب رسيده است كه طبق اين قانون موسسات آموزش عالي مجاز هستند براساس سوابق حرفه يي و كاري اقدام به صدور مدارك دانشگاهي كنند. اين قانون در حال حاضر در 61 كشور جهان اعمال مي شود. سوابق كاري قابل ارزشيابي شامل سوابق تجربي معتبر، شركت نامه، ريزنمرات، مقالات، آگهي هاي تجاري، سمينارها، آموزش هاي مستقل، ثبت اختراع، گواهينامه و... است. اين مدارك به صورت غيرحضوري و در سطوح فوق ديپلم، ليسانس، فوق ليسانس و دكترا از دانشگاه صادر مي شود. اين مدارك داراي مهر برجسته دانشگاه بوده و به امضاي مديريت دانشگاه خواهد رسيد.» (منبعwww.persianvu.com)

ارزيابي تجربيات كاري به عنوان مدرك افتخاري در كشور ما نيز بدون سابقه نيست. مدت هاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با دريافت مستنداتي از هنرمندان كشورمان شامل لوح افتخار، تقدير، جايزه، بزرگداشت و نشان، نمونه آثار منتشره، به صورت مقاله، تحقيق، يادنامه، سوابق مديريت و مسووليت هاي هنري شامل؛ داوري جشنواره ها، مديريت جشنواره ها، همايش ها و تاسيس مجامع هنري، مدارك درجه 1 ،2و 3 هنري را معادل دكترا، كارشناسي ارشد و كارشناسي به هنرمندان اعطا مي كند.

«علي كردان» از ابتدا بر افتخاري بودن مدركي كه از سوي دفتر نمايندگي دانشگاه آكسفورد در تهران و بر پايه سوابق مطالعاتي اش - شامل مقالات و گزارش هاي علمي- صادر شده بود، تاكيد مي كرد. واضح است «جعل» چنين مدركي كه صرفاً از ارزش معنوي برخوردار بوده و صاحب خود را در مسير توليد ثروت و مزاياي مادي ياري نمي كند، بسيار دور از ذهن مي نمايد و شايد دليل اينكه علي كردان هشت سال بعد از در اختيار گرفتن «مدرك دكتراي افتخاري» به عدم اصالت آن پي برد را بايد در همين موضوع جست وجو كرد. «علي كردان» خود در اين باره مي گويد؛ «در طول هشت سال گذشته هرگز مساله يي كه صحت مدرك يادشده را مورد سوال قرار دهد در ذهنم خطور نكرده بود و لذا همواره به صحت مدرك مذكور اعتقاد و اطمينان كامل داشتم. براساس همين باور و درحالي كه ضرورتي هم نداشت، در ايام راي اعتماد نسبت به ارائه آن اقدام كردم. اما با طرح برخي نظرات ترديدآميز نسبت به مدرك يادشده، احساس كردم ضروري است در باب اثبات صحت آن، مستندات هرچه بيشتري را ارائه كنم. اين امر نه از جهت اهميت مدرك مذكور براي خود، بلكه از بابت رفع اتهام «جعل» بود كه در برخي اظهارات متوجه اينجانب شده بود؛ اتهامي كه براي حقير بسيار سنگين مي نمود لذا نسبت به ارزيابي مجدد مسير اخذ مدرك اقدام كردم. در اين جهت از رابط ارائه كننده مدرك خواستم با مراجعه به دانشگاه يادشده، نسبت به اخذ مستندات تاييدكننده اقدام كند. وي ضمن اطمينان دادن مجدد به اينجانب نسبت به صحت مدرك مذكور، موضوع را از طريق وكيل دادگستري كشور انگليس پيگيري كرده و ضمن ارائه اختيارات قانوني وكيل مذكور، تاييديه وي مبني بر صحت مدرك را براي اينجانب ارسال كرد. تا اين مرحله اينجانب بيش از گذشته نسبت به صحت مدرك اطمينان پيدا كردم. لكن از آنجا كه شخصاً براي كسب اطمينان كامل و هميشگي، تاييديه مستقيم دانشگاه را لازم مي ديدم نماينده يي را به دانشگاه مذكور اعزام كردم تا نسبت به اخذ تاييديه اقدام كند. با مراجعه نماينده اينجانب به يكباره و با ناباوري كامل با عدم تاييد دانشگاه مواجه شدم لذا تلاش كردم تا چگونگي مساله را از رابط مورد اشاره جويا شوم. لكن هر چه كوشيدم ايشان را نيافته و متوجه شدم كه وي تخلف كرده است. بر اين اساس طي نامه شماره 87/12180/20 مورخ 24 شهريور سال جاري در دادسراي عمومي و انقلاب تهران عليه مشاراليه شكايت كيفري كردم تا تحت تعقيب قضايي قرار گيرد و اكنون پرونده در جريان رسيدگي است.»

همان گونه كه ملاحظه كرديد تا اينجا هيچ اتفاق غيرعادي روي نداده است. «علي كردان» در سال 81 و پس از سال ها تجربه اندوزي در حوزه هاي كلان مديريتي، سوابق اجرايي خود را به فردي كه ادعاي نمايندگي دانشگاه آكسفورد را يدك مي كشيده ارائه داده تا بر مبناي آنچه كه در دانشگاه هاي جهان رايج است، مدركي معادل تجربيات كاري خود دريافت دارد كه در اين ميان شخص مدعي ارتباط با دانشگاه آكسفورد اقدام به جعل مدرك كرده و با فريب «علي كردان»، مدركي دروغين را به وي ارائه كرده است و «كردان» هم چون چنين مدركي را فاقد «ارزش مادي» مي دانست، در ادعاي آن شخص ظاهراً مرتبط با آكسفورد، ترديد نمي كند.

2- تله آكسفورد؟

اما چرا اين مشكل كه احتمال وقوع آن خيلي عجيب و غيرعادي نيست، به يك موضوع غيرعادي و معضلي پيچيده در افكار عمومي و به عنوان اهرمي سنگين براي فشار بر دولت اصولگرا تبديل شده است؟

اثبات اينكه غائله «مدرك كردان» غائله يي طراحي شده با ريشه هاي خارجي است و هدفي جز غوغاسالاري و سياه نمايي عليه دولت نهم را دنبال نمي كند، كاري چندان دشوار و سخت نيست.

در گام نخست و براي آنكه نشان دهيم در اين موضوع عادي - كه شرح آن در بند 1 بيان شد - چه حجم عظيم و بي سابقه يي از سيل سياه نمايي و فحاشي عليه خدمتگزاران دولت و متهم كردن آنان به «جعل و نادرستي» جريان يافته، كافي است كليدواژه «KORDAN DEGREE» را در موتورهاي متداول جست وجوي اينترنتي جست وجو كنيد تا دريابيد دولت نهم در فضاي جهاني با چه هجمه عظيمي روبه رو بوده است.

نتايج جست وجوي كليدواژه «KORDAN DEGREE» و برخي كليدواژه هاي مشابه در موتور جست وجوي گوگل نشانگر آن است كه در مدت زماني قريب به 55 روز از زمان اعلام عدم اصالت مدرك علي كردان توسط دانشگاه آكسفورد در تاريخ 6 اگوست (16 مرداد) تا اول اكتبر (10 مهر) 000/988/63 صفحه اينترنتي با زبان انگليسي موضوع مدرك «علي كردان» را دستمايه حملات خود عليه دولت اصولگرا قرار داده اند يعني به طور متوسط طي اين 55 روز، همه روزه يك ميليون و 120 هزار صفحه اينترنتي به زبان انگليسي - كه طبيعتاً مخاطبان خود را در خارج از ايران جست وجو مي كند- عليه مدرك علي كردان و به تبع آن عليه جمهوري اسلامي ايران منتشر شده است. يك پژوهش اينترنتي نشانگر آن است كه اين انفجار عظيم اطلاعات در فضاي اينترنت (روزانه بالغ بر يك ميليون صفحه اينترنتي) تنها با وقايعي نظير 11 سپتامبر، حمله امريكا به عراق و مسابقات جام جهاني فوتبال قابل مقايسه است. اكنون و با اين توصيف آيا عجيب است كه ماجراي دانشگاه آكسفورد را تله يي مشكوك براي سياه نمايي نظام جمهوري اسلامي بدانيم كه متاسفانه در اين ميان برخي عناصر داخلي هم ناآگاهانه در اين تله گرفتار آمدند؟

در اين غائله يك نكته جالب توجه نيز به چشم مي خورد. «علي كردان» روز 15 مرداد از مجلس راي اعتماد گرفت. يك سايت اينترنتي وابسته به يكي از احزاب سياسي مخالف دولت طي مكاتبه با دانشگاه آكسفورد توانست طي اقدامي خارق العاده و در كمتر از دو ساعت دو نامه از دانشگاه آكسفورد در خصوص مدرك تحصيلي علي كردان به دست آورد،

به اين سوابق دقت كنيد؛

«علي ح» خبرنگار سايت(...) در تاريخ 6 آگوست نمابري را به فردي به نام «تيموتي انديكات» در دانشگاه آكسفورد ارسال مي كند و در نمابر خود مي نويسد؛ «پروفسور تيموتي انديكات عزيز

من علي ح خبرنگار آژانس خبري (...) هستم. ديروز در پارلمان ايران فردي به نام «علي كردان» ادعا كرد كه يك مدرك دكتراي افتخاري در رشته حقوق از دانشگاه آكسفورد دريافت كرده است. آقاي كردان ادعا كرد كه پرونده اش را به دانشگاه آكسفورد فرستاده و دانشگاه نيز به او مدرك دكتراي افتخاري اعطا كرده است.

«علي ح» در انتهاي نامه خود با طرح سه سوال، اعلام نظر اورژانس، دانشگاه آكسفورد در خصوص وضعيت مدرك افتخاري علي كردان و ارسال جوابيه آكسفورد از طريق نمابر را خواستار شد. جالب آنكه به جاي آقاي «تيموتي انديكات» (مخاطب اصلي نامه)، دو بخش ديگر دانشگاه آكسفورد يعني دفتر دانشكده حقوق دانشگاه آكسفورد و اداره تاييد مدارك دانشگاه آكسفورد با ارسال جوابيه هاي جداگانه، خطاب به «علي ح» اعلام كردند مدركي به نام علي كردان صادر نشده است.

قطعاً در اين ميان آقاي «تيموتي انديكات» نامه «علي ح» را به دو بخش ديگر دانشگاه آكسفورد ارجاع داده است و در اينجا به اين موضوع كه چرا مسوولان دو بخش دانشگاه آكسفورد به جاي پاسخ به آقاي «انديكات» مستقيما به علي ح پاسخ داده اند، نمي پردازيم و فقط يك نكته را مطرح مي كنيم و آن اينكه با توجه به 3 ساعت و نيم اختلاف زمان بين ايران و انگلستان و نيز زمان انتشار پاسخ دانشگاه آكسفورد در بعدازظهر همان روز ارسال نامه علي ح (6 آگوست -16 مرداد)، كل مدت زماني كه در دانشگاه آكسفورد براي دريافت نامه علي ح از سوي آقاي انديكات، ارجاع وي به دو بخش متفاوت دانشگاه آكسفورد و آماده شدن پاسخ آنان براي علي ح صرف شده حداكثر 2 ساعت است، كه بايد به مسوولان محترم دانشگاه آكسفورد در اجراي دقيق طرح تكريم ارباب رجوع، آفرين گفت.

اما اين همه ماجرا نيست. براي آنكه سرعت عمل خارق العاده و البته مشكوك دانشگاه آكسفورد را در پاسخگويي به مكاتبه اورژانس، يك خبرنگار بي نام و نشان وابسته به يك سايت اينترنتي فارسي زبان -كه در سطح جهاني شناخته شده نيست- ارزيابي كنيم، دفتر پژوهش و بررسي هاي خبري ايرنا با همكاري يكي از دانشگاه هاي معتبر ايران، در هفته سوم مرداد 87، نامه يي را در خصوص استعلام مدرك دكتراي افتخاري فردي مشخص، براي آقايان تيموتي انديكات (مخاطب نامه سايت(...)، جرمي درو رئيس اداره تاييد مدارك و نيز دفتر دانشكده حقوق دانشگاه آكسفورد از طريق نمابر و پست الكترونيكي، ارسال كرد كه تاكنون و به رغم طي شدن حدود 50 روز از ارسال اين نامه هيچ گونه پاسخي از سوي دانشگاه آكسفورد دريافت نشده است،

و اينچنين است كه پروژه عمليات رواني «تله آكسفورد» كليد مي خورد و ضد انقلاب با همه عقبه رسانه يي خود فضا را در دست مي گيرد تا وجاهت مسوولان جمهوري اسلامي ايران را مخدوش سازد. به نمونه هايي از اين حملات توجه كنيد؛

راديو فردا (وابسته به سازمان جاسوسي امريكا)؛ كردان بايد در دادگاه حاضر شود(!) راديو اسرائيل؛ «علي كردان» اين فرد كذاب(!) و جاعل(!) و دزد بيت المال(!) كه 20 سال با مدرك دروغين دكترا، از بيت المال ايران حقوق و مزاياي ماهيانه يك دكتر را گرفته(،)، بايد امانتدار راي مردم در انتخابات رياست جمهوري نيز باشد،سايت ضدانقلابي روز آنلاين؛ بايد ديد رئيس دستگاه برگزاركننده انتخابات در دولت نهم، خواهد توانست مدرك جعلي خود را به فراموشي بسپارد و به كار ادامه دهد يا خير؛ اگرچه بي شك اين كار، بسيار دشوار به نظر مي رسد پس بهتر است «كردان» استعفا دهد.(!)

نوشابه اميري (عضو همزمان ساواك و حزب توده)؛ امروز «مصالح ايران» به سرنوشت «كردان»ها و اين «رابط»ها گره خورده است. همان ها كه سياست شان عين ديانت شان و ديانت شان عين سياست شان است.(!)

فرهاد رجبعلي (عضو گروهك هاي ماركسيستي برانداز)؛ اگر مسوولان ايران قصد دارند كمي از فشارها عليه نظام بكاهند و همچنان مدعي حكومتي سالم بمانند، واجب است اين لكه را، هرچند به سادگي محوشدني نيست، از دامان خود پاك و كردان را متقاعد به استعفا كنند كه جز اين راهي نيست.(!)

بله، در برابر اين هجمه طراحي شده دشمن بايد با هوشياري و آگاهي از همه جوانب توطئه حركت كرد. امروز دشمن در مسير حركت بالنده ملت ايران، تله يي رسانه يي طراحي كرده است كه بايد چون هميشه با چشماني باز و دندان هايي فشرده از اين فضاي غبارآلود عبور كرد و اهرم فشار را از دستان آلوده دشمنان ايران خارج ساخت.
 جمعه 12 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن