تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815580433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر/بارش باران شديد و رانش كوه تالش را با بحران مواجه كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر/بارش باران شديد و رانش كوه تالش را با بحران مواجه كرد
رشت - خبرگزاري مهر: بارشهاي سيل آسا و جاري شدن سيل از عصر پنجشنبه تاكنون شهرستان تالش در استان گيلان را با بحران جدي مواجه كرده است.

به گزارش خبرنگار مهر در تالش، معاون فرماندار تالش عصر امروز در جمع خبرنگاران اعلام كرد: در اثر جاري شدن سيل و رانش كوه از شامگاه پنجشنبه مسير راه اصلي تالش به آستارا و جاده "اسالم" به "خلخال" در استان گيلان مسدود شده است.

علي پورواجد گفت: حداقل هزار واحد مسكوني كه 500 واحد آن در روستاي "خرجگيل است" در تهديد مستقيم سيل قرار دارند و با توجه به بارش باران تند در كوهستان امكان وخيم تر شدن شرايط وجود دارد.

اين مقام مسئول افزود: دهستان هاي "جوكندان" و "طولارود" در دو سمت شمالي و جنوبي تالش نيز در شرايط بحراني قرار گرفته اند.

پور واجد بيان داشت: به دليل طغيان رودخانه مركزي شهر تالش امكان تردد از جاده كمربندي اين شهر غيرممكن شده و تمام خودروهاي عبوري مجبور به گذر از ميان شهر تالش هستند.

اين مقام مسئول در فرمانداري تالش عنوان كرد: اين حوادث و همچنين آبگرفتگي خيابانهاي تالش باعث اختلال در زندگي اهالي اين شهر استان گيلان شده است.

شمار زيادي از منازل مسكوني تالش تخريب شدند

پور واجد اظهار داشت: در حادثه سيل شب گذشته تالش بسياري از رودخانه ها طغيان كردند و تعداد زيادي منزل مسكوني نيز تخريب شدند.

وي، همچنين با اعلام اينكه خطوط فيبر نوري گيلان در شهرستان تالش قطع شده است، افزود: بهره مندي از اين شبكه مستلزم رفع مشكلات كلي و پايان بحران است.

شبكه هاي فيبرنوري، اينترنت و تلفن در تالش قطع هستند

پورواجد عنوان كرد: اين حادثه باعث قطع شدن شبكه اينترنت شمال استان گيلان و همچنين اختلال شديد در مكالمات تلفن همراه شده است.

وي ، همچنين با اشاره به اينكه يك پل سيار براي بازگشايي جاده آستار به تالش نصب مي شود، گفت: اداره كل راه و ترابري استان گيلان براي بازگشايي جاده آستارا به تالش كه بر اثر سيل و تخريب يك پل اصلي تخريب شده است، اقدام به نصب يك پل سيار فلزي خواهد كرد.

معاون فرماندار تالش گفت: اين پل از شهر لوشان در جنوب استان گيلان بارگيري شده و به اين نقطه حمل و نصب خواهد شد.

وي خاطر نشان كرد: پل تخريبي دو سال پيش نيز بر اثر وقوع حادثه مشابهي تخريب و به مدت يك روز باعث توقف آمد و شد در اين جاده شده بود.

پورواجد عنوان كرد: جريان آب ساعتي پيش، باقيمانده اين پل را نيز تخريب كرد و تلاشهايي براي ساخت يك كنارگذر در اطراف آن ادامه دارد.

وي ، همچنين از تخريب منازل مسكوني در اثر جاري شدن سيل در تالش خبر داد و افزود: بسياري از مناطق حومه شهر تالش مركز اين شهرستان با جاري شدن سيل تخريب شده اند.

800 خانه در جنوب تالش در محاصره سيل قرار دارند

معاون فرماندار تالش گفت: هم اكنون حدود 800 منزل مسكوني در مناطق جلگه اي حومه جنوبي تالش در محاصره سيل قرار دارد و حداقل 10 منزل مسكوني و يك استخر پرورش ماهي نيز به كلي تخريب شده است.

پورواجد افزود: شدت سيل همچنين باعث كنده شدن تعداد زيادي از درختان جنگلي از بالادست و انتقال آن به مناطق جلگه اي شده است.

وي از اهالي مناطق روستايي اين شهرستان خواست تا براي مصون ماندن از عواقب سيل كنوني به مناطق امن پناه ببرند.

اين مقام مسئول گفت: همچنين در داخل شهر تالش نيز بر اثر بارش باران سيل آسا، بسياري از خيابانها دچار آبگرفتگي شديد شده اند و در 20 روستاي بخش اسالم نيز به تاسيسات زيربنايي آسيب هاي جدي وارد شده است.

جاده آستارا - تالش مسدود است

فرمانده عمليات جاده اي راهنمايي و رانندگي استان گيلان گفت: جاده آستارا به تالش در شمال استان گيلان بر اثر جاري شدن سيل و تخريب يك پل در منطقه جوكندان تالش مسدود شده است.

سرهنگ عسگر جمشيدي ادامه داد: اين حادثه بر اثر تخريب بخشهاي اصلي يك پل در اين جاده روي داده است و تردد خودروها از بخش باقيمانده اين پل به هيچ وجه به صلاح نيست.

وي اظهار داشت: هم اكنون خودروهاي سنگين و مسافربري براي رسيدن به مقصدهاي خود بايد از جاده زنجان به تبريز و اردبيل استفاده كنند.

اين مقام مسئول در پليس راه گيلان گفت: تلاش وسيعي براي ايجاد يك كنار گذر در محل اين پل در جريان است اما تا اطلاع ثانوي هيچگونه تسهيلات آمد و شد در اين جاده وجود ندارد.

سرهنگ جمشيدي يادآورشد: از بامداد روز جمعه نيروهاي پليس راه تالش به آستارا خودروهايي را كه قصد عبور از اين جاده را داشتند به مبادي اوليه بازگشت داده اند.

گاز 600 خانوار روستايي قطع شده است

مديركل گازاستان نيز گفت: دراين حادثه جريان گاز حداقل 600 خانوار روستاهاي بخش مركزي تالش به دليل آبگرفتگي علمك ها قطع شده است و تا فروكش كردن سيلاب و بازديدهاي فني لازم امكان وصل جريان گاز وجود ندارد.

سيدجلال نورموسوي افزود: براي اين روستا امكانات كپسول گاز مايع تدارك ديده خواهد شد.

63 ترانس برق تخريب شدند

مديرعامل توزيع برق گيلان نيز از آسيب رسيدن به حداقل 50 ترانس برق در بخش مركزي تالش خبر داد و گفت: هم اكنون شش روستاي اين بخش در خاموشي بسر مي برند.

جمشيد طالبي گفت: در بخش كرگانرود تالش نيز 13 ترانس برق آسيب ديده است.
 جمعه 12 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 323]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن