تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813003961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگو با مهر عنوان شد:لزوم پرهيز از استفاده ابزاري وحدت/ نقش حكومت در وحدت سياسيون


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر عنوان شد:لزوم پرهيز از استفاده ابزاري "وحدت"/ نقش حكومت در وحدت سياسيون
رئيس خانه احزاب ايران با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در روز عيد سعيد فطر درباره وحدت مسلمانان، گفت: يكي از اصول مهم اخلاقي و اجتماعي كه اسلام بر آن تاكيد دارد، وحدت در بين مسلمانان است لذا نبايد اجازه دهيم از اين موضوع استفاده ابزاري شود.

حجت الاسلام سيد حسين موسوي تبريزي رئيس خانه احزاب ايران درگفتگو با خبرنگار مهر درپاسخ به سئوالي مبني برچگونگي حفظ وحدت در داخل كشور و جهان اسلام ، با بيان اين مطلب اظهار داشت: حتي قرآن كريم هم بر وحدت مسلمانان تاكيد دارد زيرا با وحدت است كه روح اسلام حفظ مي شود.

وي با ابراز تاسف از اينكه گاه"وحدت مسلمانان" ازسوي دشمنان آنان مورد ستم قرار مي گيرد، افزود: نوعا از اين مسئله استفاده ابزاري مي شود به اين صورت كه دشمنان دين نمي خواهند مسلمانان با يكديگر وحدت داشته باشند زيرا وحدت 1 ميليارد و نيم مسلمان به معناي حكومت بر جهان است.

موسوي تبريزي ادامه داد : با توجه به حضور مسلمانان در مناطق بسيار مهم و استراتژيك جهان كه داراي منابع نفت و انرژي است، دشمنان اسلام ساليان سال نقشه ها كشيدند و براي هر كشور اسلامي حاكمي را از سوي خود منصوب كردند تا وحدت مورد نظر مسلمانان محقق نشود.

رئيس خانه احزاب در پاسخ به سئوالي درباره حفظ وحدت در داخل كشور به دوران حضرت امام خميني (ره) اشاره كرد و گفت: امام راحل هنگامي كه مسئله وحدت بين اقشار و گروههاي مختلف جامعه را عنوان مي كردند به واقع به آن ايمان داشتند اما متاسفانه در حال حاضر گاه حركتهايي مشاهده مي شود كه باعث شكسته شدن وحدت مي گردد.

وي با تاكيد بر اينكه مسئولان امر بايد در اين جهت بسيار حساس باشند، تصريح كرد: نبايد به خاطر خواسته هاي برخي گروه هاي افراطي وحدت در كشورمان ناديده گرفته شود.

موسوي تبريزي همچنين به نقش حساس رسانه ها در اين خصوص اشاره كرد و اظهار داشت: رسانه ملي بايد در پخش برخي سخنراني ها و نوحه خواني ها دقت لازم را داشته باشد.

اين فعال سياسي اصلاح طلب درادامه با تاكيد براينكه ما بايد تابع ائمه (ع) باشيم، گفت : در زمان حضرت اميرالمونين (ع) برخي در بدعتي نماز مستحبي را به صورت جماعت اقامه مي كردند كه حضرت علي (ع) حضرت امام حسن مجتبي (ع) را نزد آنان فرستادند تا جلوي اين بدعت را بگيرند اما هنگامي كه دريافتند شايد اين مساله اختلافي را در بين مسلمانان ايجاد كند، دست نگاه داشتند لذا اين امر به وضوح نشان مي دهد كه مسئله وحدت در بين مسلمين تا چه اندازه مهم است.

وي با بيان اينكه در داخل كشورمان مذاهب و قوميتهاي مختلفي وجود دارد، افزود: مسئولان امر وظيفه دارند حقوق شهروندي را رعايت كرده و به گونه اي رفتار نكنند كه دشمنان از اين مساله سوء استفاده كنند.

موسوي تبريزي همچنين درباره مديريت سياسي، تصريح كرد: در ميان سياسيون اين اعتقاد وجود دارد كه مهمترين وحدت را حكومت مي تواند ايجاد كند به گونه اي كه بخشي از جامعه احساس نا امني نكنند و يقين بدانند كه به راحتي مي توانند در فعاليتهاي گوناگون اجتماعي شركت كنند.

رئيس خانه احزاب ادامه داد: در ميان بخش ها و گروه هاي مختلف اجتماعي نبايد تنها گروهي با غرور در تمامي فعاليتها حضور داشته باشند و گروهي ديگر از فعاليتهاي اجتماعي محروم باشند زيرا اين مسئله باعث ايجاد شكاف و اختلاف در جامعه خواهد شد.

وي همچنين گفت: به هرميزان كه عوامل شكاف و اختلاف از بين برود ، سودجوها براي ايجاد شكاف بيشتر در بين امت اسلامي تلاش خواهند كرد و لذا ما نبايد اجازه دهيم اين اتفاق رخ دهد.
 جمعه 12 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن