تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815306973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران به دنبال تكرار قهرماني است


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: سكتباليست هاي ايران براي تكرار قهرماني دوره گذشته به شهر «تيانجين» چين محل برگزاري بيست و پنجمين دوره جام ملت هاي آسيا گام ميگذارند.
بيست و پنجمين دوره جام ملتهاي آسيا در حالي از 15 مردادماه در شهر تيانجين چين آغاز ميشود كه تيم ملي بسكتبال در اين دوره نيز به دنبال تكرار قهرماني سال 2007 ژاپن است. تيم ايران در بيست و پنجمين دوره نيز استخوان بندي دوره گذشته را حفظ كرده و در انديشه دومين قهرماني آسيا است.
دوره گذشته جام ملتهاي يعني سال 2007 ميدان هنرنمايي بسكتباليستهاي ايران بود. تيم ملي بسكتبال در دوره گذشته اين مسابقات كه در ژاپن برگزار شد ، توانست بازي هاي بسيار خوب و زيبايي را از خود نشان داد و تا ديدار نهايي پيش برود و در فينال نيز لبنان مدعي را با نتيجه 74 بر 69 شكست داده و براي نخستين بار قهرمان مسابقات جام ملتهاي بسكتبال آسيا شود.
در دوره گذشته بازيكناني مانند حامدحدادي، نيكخواه بهرامي، مهدي كامراني يك تنه تيم ايران را به قهرماني رساندند.در اين دوره و در بين 16 تيم حاضر در رقابتها چين ميزبان مسابقات به همراه لبنان و اردن اصلي ترين حريفان ايران براي كسب عنوان قهرماني نام برده ميشود. چين كه سابقه قهرماني زيادي را در طول برگزاري مسابقات دارد، اميدوار است از امتياز ميزباني استفاده كرده و مجددا قهرماني را از آن خود كند.
تيمهاي غرب آسيا مانند لبنان و اردن نيز سرمايه گذاري زيادي را در اين رشته كردهاند و با جذب بازيكنان آمركايي و اروپايي سعي در يكه تازي در آسيا را دارند.
چندي پيش بود كه جكسون ورومن كه سابقه بازي در صبامهر و مهرام ايران را داشت و در جام باشگاههاي آسيا نيز به همراه مهرام بهترين بازيكن انتخاب شد، تابعيت كشور لبنان را گرفت و در تيمملي اين كشور مشغول بازي شد. لبنان همچنين چند بازيكن آمريكايي، تركيهاي و پورتوريكويي را جذب كرده و به عنوان يك تيم مدعي پاي به جام ملتهاي آسيا ميگذارد.
تيم ملي پس از انتخاب سرمربي صربستاني خود در اواخر سال گذشته تمريناتش را با حضور اوليه 30 بازيكن از نيمه ارديبهشت سال جاري براي تكرار قهرماني دوره گذشته آغاز كرد.
روند آمادهسازي تيم ملي بسكتبال براي حضور در جام ملتهاي آسيا با 2 تورنمنت و يك اردوي خارجي پيگيري شد.

15 ارديبهشتماه 1388 آغاز تمرينات
تيم ملي ايران تمرينات آماده سازي خود را براي حضور در جام ملتهاي آسيا رسمآ از روز 15 ارديبهشت با حضور بازيكنان تقريبا غير اصلي و جوان زير نظر واسيلين ماتيچ سرمربي صربستاني آغاز كرد.
تيم ملي كه در خردادماه خود را آماده شركت در مسابقات بسكتبال غرب آسيا ميكرد، پس از اعلام لغو اين مسابقات تمرينات آمادهسازي خود را با تمركز بيشتري را انجام داد و مربيان تيمملي نيز از اين موضوع رضايت داشتند و پس از آن به چند ديدار تداركاتي با تيمهاي ملي جوانان و دانشجويان بسنده كردند.

اردوي آلمان
سفر به آلمان در اواخر خردادماه نخستين اردوي برون مرزي تيم ملي بزرگسالان پس از شروع تمرينات از 15 ارديبهشت بود و برگزاري 2 ديدار تداكاتي با تيم ملي آلمان و دانشجويان اين كشور در 5 روز و شكست در هر 2 ديدار حاصل اردوي آلمان بود.

شركت در تورنمنت قطر و قهرماني در آن
تيم ملي بسكتبال كه به دعوت فدراسيون بسكتبال قطر به اين تورنمنت اعزام شده بود، با حضور در اين تورنمنت توانست با كسب 3پيروزي برابر تيم هاي مصر، لبنان و قطر قهرمان مسابقات شود.
تيم ملي پس از بازگشت از تورنمنت قطر تمرينات آماده سازي خود را تا شروع مسابقات ويليام جونز در تهران پيگيري كرد و 25 تيرماه عازم تايوان شد.

حضور در تورنمنت بسكتبال ويليام جونز تايوان
تورنمنت ويليام جونز تايوان از 27 تيرماه با حضور 10 تيم آغاز شد و تيم ملي توانست در اين مسابقات با 6 پيروزي مقابل تيمهاي ازبكستان، اردن، لبنان، تيم دوم تايوان، ژاپن، فيليپين و شكست مقابل كره جنوبي و تايوان توانست مقام قهرماني را كسب كند.
مربيان تيمملي اصلي ترين هدف حضور خود در اين رقابتها را شناخت حريفان آسيايي و ارزيابي آنها اعلام كردند و قهرماني ملاك حضور در تورنمنت ويليام جونز نبود.

آخرين تمرينات و اعلام اسامي نهايي بازيكنان
تيم ملي پس از بازگشت از تايوان تمرين 3 روزهاي را پيش از رفتن به چين انجام داد و در پايان سومين روز يعني 11 مرداد اسامي 13 بازيكن اعلام شد و قرار شد يك نفر نيز در چين از تركيب تيمملي كنار برود.
تيم ايران در دور مقدماتي با ازبكستان، تايوان و كويت هم گروه است. حريفاني نه چندان مطرح كه مقابل ايران باانگيزه خواهند بود و پيروزي تايوان در تورنمنت ويليام جونز برابر ايران زنگ خطري براي اين تيم خواهد بود.
ميتوان كويت را ضعيف ترين تيم اين گروه دانست ، تيمي كه مانند ساير كشورهاي عربي سرمايه گذاري زيادي را در بسكتبال انجام نداده و جزو تيمهاي درجه 2 آسيا محسوب ميشود.
برنامهديدارهاي ايران در دور مقدرماتي جام ملت هاي آسيا:
15 مردادماه: ايران - چين تايپه (ساعت 16 به وقت محلي)
16 مردادماه: ايران - ازبكستان (ساعت 21 به وقت محلي)
17 مردادماه: ايران - كويت (ساعت 16 به وقت محلي)






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 348]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن