تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815976059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چگونه با مرگ عزيزانمان کنار بياييم؟


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: چگونه با مرگ عزيزانمان کنار بياييم؟



کنارآمدن با مرگ عزيزان يکي از دشوارترين کارهاست که معمولاً براي آن آمادگينداريد. همانطور که انسانها با هم متفاوت هستند، مرگ آنها هم متفاوت است. تنها نقطه اشتراک همه انسانها اين است که همه روزي مي ميرند.


1) خيلي هانمي دانند به فرد داغديده چه بايد بگويند. واکنش افراد به مرگ متفاوت است. بعضي افراد خيلي حرف مي زنند، بعضي ها خيلي کم حرف مي زنند و يا حرف هاينادرست مي زنند. بعضي وقت ها وقتي کودکي فوت مي کند، به والدين داغديده اوبراي دلداري مي گويند که باز هم مي توانيد بچه دار شويد اما کسي که فرزنديرا از دست داده باشد مي داند که هيچ بچه اي را نمي توان با بچه اي ديگرجايگزين کرد. بعضي وقت ها هم افراد خوش نيت مي گويند که مرگ خواست خداست وفرد متوفي الان در بهشت خداوند است. شايد اين درست باشد اما احتمالاً آنچيزي نيست که آنموقع بخواهيد بشنويد. سعي کنيد از حرف هاي ديگران ناراحتنشويد و يادتان باشد که بقيه فقط قصد دلداري شما را دارند نه چيز ديگر.

2) بايد مراحل مختلف سوگواري را تجربه کنيد تا بتوانيد مرگ آن عزيز رابپذيريد. مهمترين مشکلاتي که افراد دچار مي شوند، انکار، خشم، و تنهايياست. وقتي مرگ عزيزي ناگهاني باشد واکنش معمول عدم باور آن است. وقتي ميدانيد که کسي در بستر مرگ است و به اندازه کافي وقت داشته ايد که خود رااز لحاظ ذهني براي مرگ آن عزيز آماده کنيد، احتمالاً اين مرحله که مرحلهانکار است را موقع شنيدن خبر بيماري يا آسيبديدگي او از سر گذرانيده ايد. بعضي ها تصور مي کنند که ديدن جسد به آنها حس نزديکي به مرحوم را مي دهداما خيلي هاي ديگر از آن احساس ناراحتي مي کنند. مهم است که به احساساتديگران حساس باشيد اما بايد راهي را برويد که احساس مي کنيد برايتان بهتراست. مهم نيست که محيط و شرايطتان چطور باشد، غم و سوگواري احساسات مختلفيايجاد مي کند که همه آنها را بايد قبول کنيد.

3) لازم نيست آنرا بهتنهايي تجربه کنيد. حتي اگر دوستان يا خانواده تان ندانند که چه بايد بهشما بگويند، اما مطمئناً نيتشان خير است. گاهي اوقات فکر ميکنم که دردنياي امروز به اندازه کافي به اتفاقات مهم زندگيمان توجه نداريم. به نظرمي رسد که انتظار مي رود که با هر اتفاقي که برايمان مي افتد کنار بياييمو از آن رد شويم. همه ما انسانهاي متفاوتي هستيم. واکنش هاي ما به مرگکاملاً متفاوت است. وقتي کسي قصد کمک کردن به شما را داشت، کمک او رابپذيريد. اجازه ندهيد ديگران به شما بگويند که کي بايد از اين واقعه عبورکنيد. شما تنها کسي هستيد که خوب مي دانيد احساستان چگونه است.

4) کاملاً طبيعي است که از دست خدا عصباني شويد. مرگ گاهي اوقات ايمان مومنترين افراد را هم مي لرزاند. وقتي آدم ها دچار بيماري هاي سختي ميشوند يادر سن کم فوت مي کنند، گاهي اوقات از خداي خود مي پرسيد چرا بايد اتفاقاتبد براي آدم هاي خوب بيفتد؟ قصدمان نيست که سر اين سوال بحث کنيم فقط ميخواهم بگويم که چنين احساساتي کاملاً طبيعي است. بايد قبل از اينکه بهمرحله پذيرش برسيد، مرحله انکار و خشم را پشت سر بگذاريد.

5) اگرهمسرتان فوت کند، تا يکسال تغيير شگرفي صورت ندهيد. روانشناسان عقيدهدارند که يک سال اول پس از مرگ يکي از عزيزان سخت ترين سال است. چون دراين سال مراحل مختلفي را پشت سر مي گذاريد و براي گرفتن تصميمات مهمآمادگي ذهني و حساسي نداريد. توصيه من اين است که هر کاري که بايد راانجام دهيد اما تا مي توانيد از ايجاد تغييرات بزرگ در زندگيتان خودداريکنيد.

6) گاهي اوقات مرگ خانواده ها را از هم دور ميکند تا نزديک. بعد از مرگ يکي از عزيزان، اعضاي خانواده احساساتشان را درون خودشان ميريزند. خيلي ها ممکن است احساس کنند که با آنها بدرفتاري شده است، تنهاگذاشته شده اند، عصباني هستند، يا دچار سوء تفاهم شوند. در اينگونه مواقعچون اکثراً هر کس به فکر نيازهاي خودش است، مسائل مهم ناديده گرفته ميشود. مراسم ختم زمان خوبي براي وفق دادن توقعاتتان است. شما خانواده تانرا مي شناسيد. از آنها انتظار کاري که توان انجام آن را ندارند، نداشتهباشيد. اگر بحثي پيش آمد، سعي کنيد آرامش خود را حفظ کنيد. معمولاً راضيکردن همه غيرممکن است.

7) وقتي براي مرگ عزيزي سوگواري مي کنيد،اول به فکر مراقبت از خودتان باشيد. وقتي با مرحله انکار و خشم کنارآمديد، ناراحتي و تنهايي شروع مي شود. کسي ک عادت داشتيد با او وقتبگذرانيد ديگر پيشتان نيست. دلتنگ شدن براي آن فرد کاملاً طبيعي است. فراموش کردن اتفاق خيلي سخت است و نمي توانيد به راحتي از آن عبور کنيد. بلافاصله بعد از مرگ دوستان و خانواده تان دست کمک به سمتتان دراز مي کننداما با گذشت هفته ها و ماه ها خودتان را تنها مي يابيد. بااينکهنزديکانتان مي توانند کمکتان کنند اما بعضي کارها را بايد خودتان بهتنهايي انجام دهيد. مهمترين کاري هم که بايد انجام دهيد مراقبت از خودتاناست. اين درست همان زماني است که نيازهاي خودتان را جلوتر از بقيه ببينيد.

8) در سوگواري درخواست کمک طبيعي است. گاهي اوقات ايمان به خدا، عشق بهخانواده، و همياري دوستان کافي نيست. بعضي وقت ها لازم مي بينيد با يکمشاور، روانشناس يا مربيتان صحبت کنيد. مشاوره به شما براي راحت تر گذرکردن از مراحل سوگواري کمک زيادي مي کند. خيلي از افراد هم با نوشتنخاطرات روزانه يا نوشتن نامه هايي به فرد مرحوم خود را خالي مي کنند. هدفبيرون ريختن احساسات ناسالم است. هر کس متفاوت است و راه متفاوتي را براياين منظور انتخاب مي کند.

فکر مي کنم وقتي يکي از عزيزانتان ر ا ازدست مي دهيد، بايد ببينيد که چطور مي توانيد با حفظ ياد و خاطره فردمرحوم، دوباره به زندگي شاد سابق خود برگرديد. کنار آمدن با مرگ با گذشتزمان آسانتر مي شود. آخر سر به نقطه اي مي رسيد که از خودتان مي پرسيد ازاين تجربه چه درسي مي توانيد بگيريد. آماده شدن براي مرگ هميشه ممکن نيستاما وقتي به يک سن خاص مي رسيد بايد تصميمات مهمي در زندگيتان بگيريد. آياوصيتي داريد؟ دوست داريد مراسم ختمتان به چه صورت باشد؟

وقتي بامرگ يکي از عزيزان دست و پنجه نرم مي کنيد زمان خوبي است که مرگ خودتان همبينديشيد. کار آساني نيست اما اگر خودتان اينکار را نکنيد، کس ديگرياينکار را برايتان مي کند. از دست دادن يک عزيز خيلي دشوار است اما سخت تراين است که خودش کاري براي آماده کردن خود براي آن نکرده باشد. بايد همهچيز را از قبل پيشبيني کنيد. اينکار باعث مي شود بعد از مرگتان کاربازماندگانتان ساده تر شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن