تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816351787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به كارنامه ايرانيها در ليگ آلمان


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: به بهانه شروع بوندسليگا
نگاهي به كارنامه ايرانيها در ليگ آلمان
جام جم آنلاين: از سال 1997 كه با انتقال علي دايي به آرمينيا بيلهفلد، پاي بازيكنان ايراني به ليگ دسته اول فوتبال آلمان (بوندسليگا) بازشد، هرساله چند بازيكن ايراني در اين رقابتها حضور داشتند، اما چند سالي است كه ديگر از درخشش ايرانيها در بوندسليگا خبري نيست.



مهدي مهدويكيا و وحيد هاشميان آخرين بازماندههاي ايراني بوندسليگا به شمار ميروند كه در 3 - 2 سال اخير موفق نشدند درخشش قابل توجهي در تيمهاي خود داشته باشند و در شرايطي كه بوندسليگا از جمعه شب اين هفته و با بازي ولفسبورگ با اشتوتگارت شروع ميشود به نظر ميرسد امسال هم نبايد منتظر شنيدن خبر بازيهاي خوب ايرانيها در آلمان بود. اين در حالي است كه در سالهاي گذشته علي دايي، مهديمهدويكيا، علي كريمي، وحيد هاشميان و فريدون زندي موفق شده بودند خودشان را به عنوان ستارههاي تيمهاي خود معرفي كنند، اما با حضور پيدا نكردن لژيونر جديد ايراني در ليگ آلمان و بالارفتن سن هاشميان و مهدويكيا ديگر مثل گذشته خبري از گل و پاس گلهاي بازيكنان ايراني در بوندسليگا نيست. مهدويكيا و هاشميان فصل گذشته جايگاه ثابتي در تيمهايشان - فرانكفورت و بوخوم - نداشتند، هاشميان تنها يك گل براي تيمش به ثمر رساند و مهدويكيا كه زماني سلطانپاسگل بوندسليگا بود حتي يك مرتبه هم موفق به گلسازي نشد. اين دو براي اين كه بتوانند امسال جايگاه مناسبي در باشگاههايشان كسب كنند كار سختي پيش رو دارند و به همين سبب است كه پيشبيني ميشود امسال هم سال باشكوهي براي لژيونرهاي ايراني در آلمان نباشد. با بررسي كارنامه ايرانيهاي شاغل در ليگ آلمان در 12 سال گذشته به اين نتيجه ميرسيم كه اين بازيكنان با گذشته باشكوهشان فاصله زيادي گرفتند.
مهدويكيا، بيشترين بازي مهدي مهدويكيا در ابتداي سال 1999 به بوخوم پيوست و يك نيم فصل پيراهن اين تيم را بر تن كرد.
او در دور برگشت فصل 99- 1998 در مجموع 12 بازي انجام داد و 3 گل به ثمر رساند. اين بازيكن سپس به هامبورگ پيوست و به يكي از بهترين و محبوبترين بازيكنان تاريخ اين باشگاه تبديل شد.
مهدويكيا در 8 سال حضور در هامبورگ 211 بار براي اين تيم در بوندسليگا به ميدان رفت، 26 گل زد و 53 گل ساخت. اوج درخشش او در سال 2003 - 2002 بود كه با 14 گل به عنوان بهترين گلساز بوندسليگا و بهترين بازيكن هامبورگ شناخته شد. مهدويكيا در اكثر سالها درخشش خوبي در هامبورگ داشت، اما نتوانست در تيم بعدياش، فرانكفورت بازيهاي خوب گذشته را تكرار كند. او در دو فصلي كه در فرانكفورت حضور داشت 32 بار به ميدان رفته كه اغلب به عنوان بازيكن جانشين بوده و يك بار هم موفق به گلزني نشده است.
به هر حال اين آمار نهچندان جالب موجب شد تا سران فرانكفورت تمايلي براي حفظ مهدويكيا نداشته باشند، اما از قرارداد مهدويكيا با اين تيم يك سال ديگر باقي مانده و او اين فصل هم پيراهن فرانكفورت را برتن خواهد داشت، با اين حال از آلمان خبر ميرسد كه مهدي جايي در تركيب اصلي فرانكفورت در سال آينده ندارد و براي اين كه به او بازي برسد بايد تلاش مضاعفي به خرج دهد. به هر ترتيب مهدويكيا با انجام 255 بازي در بوندسليگا بيشترين بازيها را به عنوان يك ايراني در ليگ آلمان انجام داده، ضمن اين كه او 29 گل هم در اين بازيها به ثمر رسانده است. اين فصل دوازدهمين فصل حضور اين بازيكن 32 ساله در بوندسليگاست. آيا سال آخر اوست؟ او براي عبور از مرز 300 بازي، به يكي دو سال ديگر نياز دارد. در مجموع مهدي را ميتوان موفقترين ايراني شاغل در ليگ آلمان دانست.
هاشميان، بيشترين گل وحيد هاشميان در فصل 2000 - 1999 به عضويت هامبورگ درآمد، اما دوران موفقي را در اين تيم پشت سر نگذاشت و در 12 بازي به ميدان رفت و گلي نزد. در سال 2001 وي براي ادامه فوتبالش راهي دسته دوم و بوخوم شد و توانست به همراه اين تيم به دسته اول صعود كند.
بهترين دوران «هليكوپتر» در بوخوم رقم خورد و او توانست دو فصل به همراه اين تيم در دسته اول 26 گل به ثمر برساند. همين گلها موجب شد تا وحيد راهي بايرن مونيخ شود، اما وحيد در بايرن اكثرا نيمكت نشين بود و تنها در 9 بازي به ميدان رفت.
وي سپس با هانوفر قرارداد بست و در 3 سالي كه عضو اين تيم بود در 80 بازي 9 بار براي هانوفر گلزني كرد. هاشميان فصل گذشته به خانه اصلياش بوخوم بازگشت، اما نتوانست در اين تيم توقعات را برآورده كند و در 16 بازي تنها يك گل زد. هاشميان قصد دارد در اين فصل آمار بهتري از خود به جا بگذارد، البته اگر به او فرصت بازي برسد.
هليكوپتر تا امروز طي 183 مرتبه حضورش در بوندسليگا 36 گل زده كه او را به گلزنترين ايراني تاريخ بوندسليگا تبديل كرده است. او اين فرصت را دارد تا همچنان به گلهاي آلماني خود بيفزايد. ضمن اين كه 21 بازي و 8 گل او در دسته دوم نبايد فراموش شود.
دايي، اولين لژيونر علي دايي، پرچمدار ايرانيهاي شاغل در بوندسليگا در سالهاي اخير به شمار ميرود. او بود كه راه را براي ديگران باز كرد.
دايي در سال 1997 به آرمينيا بيلهفلد پيوست و در 25 بازي، 7 مرتبه گلزني كرد. سپس راهي بايرن شد و بعد 3 سال براي هرتا برلين توپ زد. 107 بازي و 19 گل در كارنامه بوندسليگايي اين مهاجم ديده ميشود.
فريدون زندي اين بازيكن ايراني - آلماني، سابقهاي طولاني از حضور در تيمهاي آلماني دارد. او بين سالهاي 2000 تا 2002 عضو تيم فرايبورگ بود و 10 بار براي اين تيم بازي كرد. سپس راهي دسته دوم و تيم لوبك شد و دوران بسيار موفقي را در دسته دوم پشت سر گذاشت. در ادامه زندي راهي تيم صاحب نام كايزرسلاترن شد، فريدون 45 بار براي اين تيم بازي كرد و 6 گل زد. از آن به بعد ديگر زندي كمتر در فوتبال آلمان ديده شد و تنها در يك مقطع كوتاه به عضويت تيم دسته دوم كوبلنتس در آمد و 8 بار براي اين تيم به ميدان رفت.
به هر حال براي بازيكن اين فصل استيلآذين 55 بازي و 6 گل در دسته اول و 62بازي و 20 گل در دسته دوم ديده ميشود.
كريم باقري باقري هم جزو اولين ايرانيهايي است كه پاي به بوندسليگا گذاشته، او ابتدا در فصل 98 - 1997 براي آرمينيا بيلهفلد در 18 بازي 3 گل به ثمر رساند و بعد يك فصل با اين تيم در دسته دوم بازي كرد. كريم در بازگشت مجددش به بوندسليگا 11 بار بازي كرد و يك گل زد تا در نهايت شمار بازيهايش در بوندسليگا به 29 بازي برسد.
علي كريمي كريمي ديگر بازيكني است كه حضور در بوندسليگا و بايرن مونيخ را تجربه كرده است. كريمي 2 سال عضو اين تيم صاحبنام بود. در فصل اول در 20 بازي، 2 گل به ثمر رساند. اما در فصل بعد چندان به بازي گرفته نشد و در 13 بازي به ميدان رفت و يك گل زد.
ساير ايرانيها خداداد عزيزي هم به همراه باقري و دايي فصل 98 - 1997 وارد بوندسليگا شد، اما حضور او در بوندسليگا تنها به همان يك سال خلاصه ميشود.
اين مهاجم در آن سال براي كلن بد كار نكرد و در 20 بازي 5 گل زد.
چند ايراني ديگر هم هستند كه حضورشان در ليگ آلمان بسيار محدود بوده و بازيهايشان در بوندس ليگا يك رقمي بوده است.
عليرضا منصوريان و رسول خطيبي براي تيمهايشان سن پائولي و هامبورگ تنها 4 بازي انجام دادند. البته بايد به بازيكناني همچون مهدي پاشازاده، علي موسوي و داريوش يزداني هم اشاره كرد كه فرصت حضور در بوندسليگا را پيدا نكردند.
دورگهها در آلمان چند بازيكن ايرانيالاصل هم ديده ميشوند كه در ميان آنها ميتوان به امير شاپورزاده و اشكان دژآگه اشاره كرد. دژآگه بازيكن ايرانيالاصل ولفسبورگ در چند سال اخير 84بازي براي تيمهاي ولفسبورگ و هرتابرلين انجام داده و 12 گل زده است. امير شاپورزاده هم كه چند باري براي تيم ملي ايران بازي كرده و اين فصل به استيل آذين پيوسته است 26 بازي در بوندسليگا براي هانزاروستوك انجام داده است. او در 61 بازي هم در دسته دوم به ميدان رفته است.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن