تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820097886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي 72سالگي «داستين هافمن»


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: براي 72سالگي «داستين هافمن»







«داستين هافمن»، بازيگر نامدار سينماي آمريكا و جهان و برنده دو جايزه اسكار بهترين بازيگري، 72 ساله شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «داستين لي هافمن»، متولد هشتم اوت 1937 در كاليفرنيا آمريكا، هنرپيشهاي است كه طي چهار دهه بازيگري، در هر نقش و هر ژانري ايفاي نقش داشته است.
وي براي اولينبار با نمايش تئاتر «خارج از بزرگراه» در سال 1966 نامي براي خود بهدست آورد و حتي موفق به كسب جايزه جهاني تئاتر شد.
اولين موفقيت «هافمن» در سينما با فيلم «فارغالتحصيل» در سال 1967 رقم خورد كه براي آن نامزد اسكار بهترين بازيگر مرد شد. بعد از اين فيلم، «هافمن» ديگر تمايل كمتري براي بازگشت به تئاتر و تلويزيون داشت و اين افتخار سينمايي او را به حضور در هنر هفتم ترغيب ميكرد.
اين بازيگر سرشناس در سال 1969 در دومين فيلم خود با نام «كابوي نيمهشب» خوش درخشيد تا براي دومينبار نامزد اسكار شود؛ هرچند در كسب آن ناكام ماند، اما اين فيلم جايزه اسكار بهترين فيلم را كسب كرد.
سومين نقشآفريني سينمايي «هافمن» در فيلم «بزرگمرد كوچك» بود كه گرچه با استقبال منتقدين همراه شد، اما جايزهاي نصيب او نكرد.
وي تا پيش از سال 1975 در فيلمهاي معروفي چون «پاپيون» و «سگهاي پوشالي» بازي كرد تا اينكه با فيلم «لني» براي سومينبار نامزد اسكار شد.
دو سال بعد از رسوايي واترگيت، «هافمن» بههمراه «رابرت ردفورد» در «همه مردان رييسجمهور» بازي كرد. «مرد دونده» و «آگاتا» فيلمهاي بعدي «هافمن» بودند كه موفقيت چنداني كسب نكردند.
اولين موفقيت بزرگ «هافمن» در سال 1980 رقم خورد كه براي فيلم «كرامر عليه كرامر» موفق به كسب جايزه اسكار بهترين بازيگر شد. اين فيلم علاوه بر كسب جايزه بهترين فيلم، جايزه بهترين بازيگر زن را براي «مريل استريپ» بههمراه آورد.
سه سال بعد «هافمن» براي فيلم «توتسي» يكبار ديگر نامزد جايزه اسكار شد. اما بعد از آن، بزرگترين شكست سينمايياش را با فيلم «Ishtar» تجربه كرد كه صداي همه منتقدين را درآورد و حتي نامزد سه جايزه «تمشك طلايي» در جوايز بدترينهاي سينما شد.
اما «هافمن» توانست با فيلم «مرد باراني» در سال 1988 خاطرات اين فيلم را از اذهان بشويد و در ششمينبار نامزدي اسكار، براي دومينبار اين جايزه ارزشمند را كسب كند. اين فيلم كه «تام كروز» نيز در آن حضور داشت، دو سال به طول انجاميد.
در «تجارت خانوادگي»، «هافمن» در نقش مقابل «شون كانري» ايستاد، اما اين فيلم نتوانست موفقيتي كسب كند.
پس از فيلم «شهر ديوانه» بود كه «هافمن» با «سگ را بجنبان» براي آخرينبار نامزد اسكار بهترين بازيگر مرد شد.
«در جستوجوي ناكجاآباد»، «دالان نورماه» و «هيات منصفه بيطرف» از ديگر فيلمهاي «هافمن» طي سالهاي اخير بودهاند.
از افتخارات سينمايي «داستين هافمن» طي چهار دهه بازيگري ميتوان اشاره كرد به:* سه جايزه بهترين بازيگر مرد از «بافتا» انگلستان، * خرس طلاي افتخاري جشنواره برلين (1989)،* سزار افتخاري از اسكار سينماي فرانسه (2009)، * چهار جايزه بهترين بازيگر مرد از قديميترين جوايز فيلم ايتاليا،* دوربين طلاي سينماي آلمان براي يك عمر دستاورد شغلي (2003)،* پنج جايزه بهترين بازيگر مرد از «گلدن گلوب» آمريكا،* شير طلاي افتخاري جشنواره ونيز(1996)،* نشان ملي هنر و ادبيات فرانسه (2009)






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن