تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815743261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشخيص زودرس سرطان سينه


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: رئيس جهاددانشگاهي خبر داد:
تشخيص زودرس سرطان سينه
جام جم آنلاين: دکتر حميدرضا طيبي رئيس جهاددانشگاهي از دستيابي به روشهاي جديد تشخيصي و درماني سرطان در پژوهشگاه ابن سينا جهاددانشگاهي خبر داد و گفت: محققان پژوهشگاه ابن سينا توانسته اند به تشخيص زودرس سرطان سينه با استفاده از نانو ذرات دست يابند.



به گزارش مهر ، رئيس جهاددانشگاهي روز شنبه در نشست خبري به مناسبت سالروز تاسيس جهاددانشگاهي با اشاره به فعاليت هاي محققان جهاددانشگاهي در حوزه تشخيص و درمان سرطان گفت: محققان پژوهشگاه «ابن سينا» موفق شدند با بهره گيري از تکنولوژي نانو به ارائه راهکارهاي جديد تشخيصي سرطان سينه و با بهره گيري از علم ايمونولوژي و بيوتکنولوژي به يافتن داروي مقدماتي جهت درمان سرطان خون نائل شوند.
وي اضافه کرد: ايران نيز در کنار ديگر کشورها همواره سعي در دستيابي به تازه ترين درمانها و راهکارهاي تشخيصي داشته است و در اين ميان محققان پژوهشگاه فناوري هاي نوين علوم پژشکي جهاددانشگاهي "ابن سينا" پس از پنج سال فعاليت مستمر روي سرطان به اين موفقيت دست يافتند.
طيبي يادآور شد: سرطان بيماري است که در آن سلولهاي بدن بطور کنترل نشده اي تکثير مي شوند و تنها در سال 2007 برابر 7 ميليون و 600 هزار نفر بر اثر سرطان مرده اند. تا کنون بيش از يکصد نوع سرطان شناسايي شده که در هر قسمتي از بدن مي تواند تظاهر پيدا کند.
وي خاطرنشان کرد: سرطان سينه يکي از سرطانهاي شايع و کشنده در زنان است و در ايران سالانه هفت هزار بيمار جديد به سرطان سينه مبتلا مي شوند و يکي از شايع ترين سرطانها در ميان زنان کشور به شمار مي رود.
رئيس جهاددانشگاهي از تشخيص زودرس سرطان سينه با استفاده از نانوذرات خبر داد و گفت: نانو ذرات مغناطيسي، کاربردهاي مختلف پزشکي و بيولوژيکي دارند که از آن جمله مي توان به توانايي آنان در اتصال به بيومولکولها و واکنش با مولکولهاي هدف سطح سلول اشاره کرد.
وي اضافه کرد: نانو ذرات کوانتومي ذراتي در ابعاد نانو هستند که به تازگي در عرصه نانوتکنولوژي و نانو پزشکي مطرح شده و در تشخيص انواع بيومولکول ها و عوامل بيماري زا کاربردهاي وسيعي پيدا کرده اند و با توجه به ويژگي اين نانو ذرات که ابزار کارآمدي در عرصه تشخيص انواع سرطانها هستند و در پژوهشگاه «ابن سينا» با هدف تشخيص زود هنگام سرطان و شروع سريع اقدامات درماني با استفاده از نانو ذرات، طرح کاربردي در زمينه تشخيص سرطان سينه اجرا شد.
طيبي ادامه داد: در اين طرح از نانوذرات کوانتومي به منظور تشخيص زودهنگام سرطان سينه استفاده شد و ابتدا آنتي بادي منوکلونال ضد تومور مارکر سرطان سينه Her2 توليد و سپس با استفاده از يک فناوري نوين، آنتي بادي به نانو ذرات کوانتومي متصل شد. در مرحله بعد از اين آنتي باديهاي منوکلونال نشاندار براي رديابي تومور مارکر سرطان پستان در رده هاي سلولي و همچنين بافتهاي بيماران مبتلا به سرطان سينه استفاده شد.
وي گفت: نتايج حاصله نشان داد که آنتي بادي هاي منوکلونال متصل به نانو ذرات کوانتومي قادر هستند تومور مارکر سرطان سينه را شناسايي کنند و علاوه بر حساسيت فوق العاده زياد، نانو ذرات کوانتومي نوردهي بسيار طولاني مدت داشته و اين امکان را فراهم مي آورد که بتوان بافت سرطاني را به دقت و در زمان زياد مطالعه کرد.
استفاده از آنتي بادي منوکلونال ضد سرطان سينه با نانو ذرات مغناطيسي متصل در تشخيص سلولهاي سرطاني سينه
رئيس جهاددانشگاهي يادآور شد: در مطالعه ديگري که در اين زمينه انجام شد، آنتي بادي منوکلونال ضد سرطان سينه با نانو ذرات مغناطيسي متصل و از آنها در تشخيص سلولهاي سرطاني سينه استفاده شد. نتايج حاصله نشان داد که اين آنتي بادي هاي نشان دار ابزاري بسيار کارآمد جهت تشخيص سلولهاي سرطاني در شرايط آزمايشگاهي و همچنين در بدن بيمار هستند. در مجموع به نظر مي رسد نانو ذرات براي تشخيص تومور مارکرها بسيار حساس بوده و مي توانند براي تشخيص زود هنگام سرطانهاي انسان استفاده شوند.
وي تاکيد کرد: با توجه به اين که تشخيص زود هنگام سرطان مهمترين عامل تعيين ميزان موفقيت درمان سرطان است به نظر مي رسد که استفاده از اين نانو ذرات گام بسيار موثري در جهت اقدامات درماني باشد.
رئيس جهاددانشگاهي با اشاره به سرطان خون و درماني که از سوي محققان جهاددانشگاهي براي آن ارائه شده است، از راهکار درماني سرطان خون با استفاده از داروي اختصاصي توليد شده توسط پژوهشگاه ابن سينا خبر داد و گفت: درمان سرطان به روشهاي گوناگوني صورت مي گيرد و در برخي سرطانها به خوبي پاسخگو بوده اما با توجه به شرايط بيمار هر چه درمان سرطان اختصاصي تر انجام شود، ميزان عوارض جانبي و صدمه به اندامها و بافتهاي طبيعي کمتر خواهد بود.
وي اضافه کرد: از بهترين نوع درمانهاي سرطان که هم اکنون پزشکان و محققان بر آنها تمرکز بيشتري دارند، ايمني درماني سرطان است. اين نوع درمان از طريق هدفگيري اختصاصي مولکولهاي سطحي سلولهاي سرطاني انجام مي گيرد و جهت انجام اين نوع درمان، داروي مربوطه بر عليه سلول سرطاني ساخته مي شود و با تزريق آن موجب فعال شدن مکانيسمهاي مختلفي در بدن بيمار مي شود که در نهايت منجر به مرگ سلول سرطاني مي شود.
طيبي با اشاره به به فعاليت پژوهشگاه ابن سينا در ارائه اين راهکار اختصاصي گفت: محققان ابن سينا با استفاده از روشهاي نوين بيوتکنولوژي اقدام به ساخت داروهاي اختصاصي برعليه سرطانهاي گوناگون کرده است که در ارتباط با نوعي سرطان خون، برخي از داروهاي ساخته شده توسط پژوهشگاه، مورد آزمايش قرار گرفته و اثر آن روي سلولهاي سرطاني بيماران، منجر به مرگ اين سلولها شد اين واکنش در محيط آزمايشگاه با موفقيت انجام گرفت، لذا در حال حاضر مرحله آزمايشگاهي ساخت اين دارو به پايان رسيده است.
وي تاکيد کرد: جهت استفاده درماني از اين دارو لازم است که اثر آن بر روي حيوان آزمايشگاهي نيز بررسي شود و پس از انجام کارآزمايي باليني در بيماران مبتلا به سرطان خون، نسبت به عرضه آن به بازار اقدام شود. در صورت تامين بودجه لازم پيش بيني مي شود که اين دارو ظرف سه سال آينده مورد بهره برداري قرار گيرد و يقينا توليد چنين دارويي در داخل کشور، امکان استفاده عمومي را با هزينه اي بسيار کم به همراه خواهد داشت.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن