تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816681812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

‪ ۱۶‬پروژه دامپزشكي هفته آينده در كشور به بهره برداري مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ‪ ۱۶‬پروژه دامپزشكي هفته آينده در كشور به بهره برداري مي‌رسد
اقتصاد. كشاورزي. دامپزشكي
رييس سازمان دامپزشكي كشور از راه اندازي ‪ ۱۶‬پروژه دامپزشكي همزمان با روز دامپزشكي (‪ ۱۴‬مهرماه جاري) با صرف ‪ ۳۷۳‬ميليارد و ‪ ۱۳۹‬ميليون ريال در ‪ ۱۱‬استان كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، مجتبي نوروزي در گفت و گو با خبرنگاران، اين پروژه‌ها را شامل كشتارگاه صنعتي طيور، مركز بررسي بيماري‌هاي طيور، كشتارگاه دام سنگين، كارخانه توليد مواد لبني، مركز و شركت پخش واكسن و دارو، مرغداري تمام اتوماتيك، قطعه بندي و بسته بندي ماهي، آزمايشگاه كنترل كيفي، بسته بندي مرغ، ساختمان اداري و احداث، تكميل و تجهيز واحدهاي فني اعلام كرد.

به گفته وي، در اين روز همچنين ‪ ۱۶‬شركت مميزي نظارتي بهداشتي دامپزشكي با اشتغالزايي ‪ ۷۰‬بازرس و ناظر فعاليت خود را در سطح شهر تهران آغاز مي كنند كه تعداد اين شركت‌ها در آينده به ‪ ۲۰۰‬شركت افزايش خواهد يافت.

نوروزي در ادامه اظهار داشت: اين شركت‌ها كه متعلق به بخش خصوصي است، براساس تكليف قانوني برنامه سوم توسعه كشور و با هدف نظارت بر تمام اماكن عرضه و ماشين‌هاي حمل و نقل فرآورده‌هاي خام دامي و نيز بازديد و عرضه گواهينامه بهداشتي به اين اماكن تشكيل مي‌شوند.

وي تصريح كرد: اماكني كه در آينده فاقد اين گواهينامه‌ها باشند، اجازه ادامه فعاليت نخواهند داشت.

رييس سازمان دامپزشكي همچنين با اشاره به برگزاري آييني به مناسبت روز جهاني هاري در روز ‪ ۱۳‬مهرماه جاري با همكاري سازمان دامپزشكي و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در محل انستيتو پاستور، گفت: سازمان دامپزشكي واكسيناسيون و ايمن‌سازي جمعيت سگ را در كشور به عهده دارد.

اين مقام مسئول افزود: اقدام‌هاي خوبي در اين خصوص در سال‌هاي گذشته صورت گرفته است. به گونه‌اي كه در سال ‪ ۸۵‬بين ‪ ۲۰۰‬هزار تا ‪ ۲۵۰‬هزار قلاده سگ و پارسال بيش از ‪ ۴۰۰‬هزار قلاده سگ زير پوشش واكسيناسيون قرار گرفته اند.

به گفته وي، جمعيت سگ‌هاي صاحبدار در كشور بين ‪ ۹۰۰‬هزار تا يك ميليون قلاده است و سازمان دامپزشكي در نظر دارد ‪ ۷۵‬درصد اين جمعيت را زير پوشش واكسيناسيون قرار دهد كه اين امر، ضريب ايمني مناسبي را به لحاظ بيماري هاري ايجاد مي‌كند.

وي برگزاري كنگره بين‌المللي فارماكولوژي توسط سازمان نظام دامپزشكي كشور با همكاري سازمان دامپزشكي و با حضور انديشمندان بين‌المللي كشورهاي مختلف را از ديگر برنامه‌هاي روز دامپزشكي اعلام كرد و گفت: اين كنگره كه ‪ ۱۳‬مهرماه جاري برگزار مي‌شود، يك تحرك علمي در زمينه دارو و
فارماكولوژي در سطح كشور به شمار مي‌رود.

رييس سازمان دامپزشكي كشور سپس به برخي از فعاليت‌هاي اين سازمان اشاره كرد و افزود: با فعاليت‌هاي صورت گرفته تعداد مبتلايان به بيماري تب مالت (بروسلوز) به عنوان يكي از بيماري‌هاي مهم مشترك بين انسان و دام از هشت هزار و ‪ ۶۹۷‬نفر در سه ماهه نخست سال ‪ ۸۴‬با حدود ‪ ۶۰‬درصد كاهش به سه هزار و ‪ ۳۴۲‬نفر در سه ماهه نخست امسال رسيده است.

به گفته وي، اين بيماري مي‌تواند سلامت جمعيت انساني را بشدت تهديد كند . به گونه‌اي كه يك راس گاو مي‌تواند ‪ ۵۰‬تا ‪ ۶۰‬نفر را از طريق شير آلوده به اين بيماري مبتلا كند.

رييس سازمان دامپزشكي همچنين از تشديد فعاليت‌هاي بخش خصوصي دامپزشكي براي مقابله با بيماري تب برفكي خبر داد و گفت: با اجراي اين فعاليت ها، تعداد كانون‌هاي آلوده از يكهزار و ‪ ۶۲۶‬كانون در سال ‪ ۸۵‬به يكهزار و ‪۱۴‬ كانون در سال گذشته كاهش يافته است.

نوروزي سپس با اشاره به اجراي ‪ ۱۸۰‬طرح در قالب يكهزار و ‪ ۴۵۶‬پروژه در كشور براي پوشش بهداشتي دام‌ها در برابر بيماري‌هاي مشترك و دامي، پوشش بهداشتي مزارع تكثير و پرورش طيور، پوشش بهداشتي آبزيان در مزارع پرورش و منابع آبي و پوشش بهداشتي مراكز عرضه فرآورده‌هاي خام دامي، اظهار داشت:
هم اكنون ‪ ۹۸‬درصد مراكز يادشده زير پوشش فعاليت‌هاي دامپزشكي قرار دارد.

نوروزي همچنين با اشاره به پرورش صنعتي افزون بر ‪ ۱/۱‬ميليارد قطعه طيور در كشور در سال جاري، گفت: هم اكنون شاهد كاهش بيش از ‪ ۲/۵‬درصدي بيماري‌ها و تلفات در سطح طيور صنعتي هستيم و اين در حالي است كه ايران در يك منطقه بشدت خطر پذير قرار دارد.

وي با تاكيد بر اين كه ايران همچنان به عنوان كشوري پاك و عاري از بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در جهان محسوب مي‌شود، اين موفقيت را حاصل همكاري جمعي دانست و تصريح كرد ايران در معرض مهاجرت بيش از سه ميليون قطعه پرنده قرار دارد و ضروري است كه روستاها و تالاب‌هاي در معرض مهاجرت همواره پايش شوند تا كشور از خطر شيوع اين بيماري در امان باشد.

رييس سازمان دامپزشكي در ادامه به واگذاري ‪ ۱۰۰‬درصد فعاليت‌هاي درمان در حوزه دامپزشكي به بخش خصوصي اشاره كرد و گفت: در حوزه پيشگيري بيماري هاي طيور و ماكيان ‪ ۱۰۰‬درصد فعاليت‌ها و در حوزه دامي بيش از ‪ ۷۰‬درصد فعاليت‌ها از طريق بخش خصوصي صورت مي‌گيرد و سازمان دامپزشكي در صورت آمادگي بخش خصوصي، مي‌تواند همه فعاليت‌هاي حوزه پيشگيري بيماري‌هاي دامي را نيز به اين بخش واگذار كند.

وي همچنين يكي از اقدام‌هاي زيربنايي سازمان دامپزشكي را توسعه مراكز بررسي و تشخيص بيماري‌هاي طيور، دام و آبزيان اعلام كرد و افزود: تاكنون در كشور ‪ ۱۰‬مركز منطقه‌اي و پنج مركز بين‌المللي در اين خصوص راه اندازي شده كه به داخل و كشورهاي اطراف خدمات ارايه مي‌كنند.

به گفته نوروزي، در بخش دارويي نيز اقدام‌هاي خوبي بويژه در زمينه نحوه ثبت داروهاي جديد، داروهاي وارداتي و راه اندازي شركت‌هاي پخش صورت گرفته و با شركت‌هاي متخلف در اين خصوص بشدت برخورد شده است.

وي با بيان آن كه در جريان سفرهاي استاني هيات وزيران ‪ ۲۲‬پروژه دامپزشكي با اعتبار افزون بر ‪ ۱۴۰‬ميليارد ريال در ‪ ۱۵‬استان تصويب شده است ، گفت: بسياري از اين پروژه‌ها به بهره برداري رسيده يا در حال اتمام است.

وي در پايان از ارايه حدود ‪ ۳۴۰‬ميليارد ريال تسهيلات در سال گذشته و ابتداي امسال براي كمك به فعالان بخش خصوصي دامپزشكي در قالب بنگاه‌هاي زودبازده، فارغ التحصيلان، شركت‌هاي دارويي و تامين دام جايگزين خبر داد و ابراز اميدواري كرد تا پايان امسال نيز همين ميزان تسهيلات در اختيار بخش خصوصي قرار گيرد.
 جمعه 12 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 306]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن