تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821233628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سلطانيه: ايران به غني سازي ادامه مي‌دهد.


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: سلطانيه: ايران به غني سازي ادامه مي‌دهد.
سياست‌خارجي- همشهري آنلاين:
نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي گفت:

پافشاري برخي كشورهاي غربي براي تعليق غني سازي اورانيوم از سوي جمهوري اسلامي ايران كار بي‌نتيجه‌اي است و ايران همچنان به غني سازي ادامه خواهد داد.

به گزارش واحد مركزي خبر، سلطانيه كه در همايش يك روزه برنامه هسته‌اي ايران؛ چالش‌ها و فرصت‌ها كه به ابتكار مركز سياست اروپايي كه يكي از معتبرترين مراكز تحقيقاتي و فكري اروپاست سخن مي‌گفت با بيان اين مطلب گفت:

امريكائي‌ها هر بار ادعا مي‌كنند كه دنيا با برنامه هسته‌اي ايران مخالف است، اما ظاهرا ذهن آن‌ها از پذيرش اين واقعيت عاجز است كه در نشست اخير شوراي حكام، گروه كشورهاي غير متعهد از برنامه صلح آميز هسته‌اي ايران حمايت كردند و آن را در مسير مقررات آژانس دانستند ضمن آنكه نشست اخير وزراي خارجه كشورهاي غير متعهد در تهران نيز كاملا از آن جانبداري كرد.

وي افزود: چطور اين ادعا مطرح مي‌شود كه ايران به دليل برنامه هسته‌اي‌اش منزوي شده در حالي كه صد كشور غير متعهد از آن پشتيباني مي‌كند.

سلطانيه جريان سازي درخصوص برنامه هسته‌اي ايران را بهانه‌اي بيش ندانست و گفت: امريكائي‌ها مي‌خواهند به بهانه برنامه هسته‌اي ايران خواست و ديدگاه‌هاي خودشان را به ايران تحميل كنند كه در اين مسير نيز توفيقي حاصل نخواهند كرد.

نماينده دائم كشورمان در آژانس علاوه بر اين تصريح كرد: من به دوستان اروپايي‌ام در آژانس يادآور شده‌ام كه اگر از زبان تهديد و زور در قبال ايران استفاده كنند نتيجه عكس خواهد داد.

سلطانيه با اشاره به اينكه ايران همكاري تام و كاملي با آژانس دارد كه حتي فراتر از مقررات پادمان است گفت: گروه پنج به علاوه يك در پاريس از ما خواست تا غني سازي اورانيوم را به حال تعليق درآوريم كه ما به آن پاسخ داديم اما نتيجه آن چه شد؟

وي افزود: نتيجه اين شد كه آن‌ها نه تنها بر اساس موافقتنامه پاريس به تعهداتشان عمل نكردند بلكه هر بار خواست‌هاي غير منطقي جديدي را مطرح مي‌كردند كه اصل حاكميت ما را زير سوال مي‌بردند.

وي با بيان اينكه با چنين تجربه‌اي و تجربه‌هاي قبلي درباره ارسال سوخت هسته‌اي به ايران كه همه دروغ بود چطور از ملت ايران انتظار داريد به حرف شما اعتماد كند و غني سازي را به حال تعليق درآورد.

سلطانيه همچنين گفت: اين حرف عبثي است كه از يك ملت انتظار داشته باشيد دانش هسته‌اي بومي‌اش را متوقف كند و به دست ديگران نگاه كند ضمن آنكه چنين درخواستي با تحقير يك ملت مساوي است.

سلطانيه با انتقاد از سياست يك بام و دو هواي برخي كشورهاي غربي به ويژه آمريكا در برخورد با برنامه صلح آميز هسته‌اي ايران گفت: درحالي كه اروپا همين چند روز پيش با هند كه عضو معاهده منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي نيست قرارداد همكاري هسته‌اي امضا كرد از ايران مي‌خواهد تا غني سازي با درجه پائين را كه هدف آن كاربرد صنعتي و براي تامين سوخت است متوقف كند.

وي با رد هرگونه نظريه‌اي كه ادعا دارد ايران به دنبال ساخت سلاح هسته‌اي است گفت : چنانچه در اظهارات بنيانگذار جمهوري اسلامي و رهبري ايران تاكيد شده است ساخت سلاح هست‌هاي در دكترين سياسي و امنيتي ايران جائي ندارد.

سلطانيه در ادامه گفت: ملت ايران ديگر هيچ اطميناني به ادعاي برخي كشورها كه در صورت توقف غني سازي سوخت مورد نياز نيروگاه‌هاي هسته‌اي را در اختيار ايران خواهند گذاشت ندارد و در اين باره كاملا به دانش بومي خود وابسته است.

وي در پايان گفت ايران به تمام سوالات آژانس حتي فراتر از مقررات آژانس پاسخ گفته و جنجال‌هايي كه مطرح مي‌شود بر هيچ استدلال و منطقي استوار نيست.
 پنجشنبه 11 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن