تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813206491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رهبران كشميري از سازمان كنفرانس اسلامي كمك خواستند


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: رهبران كشميري از سازمان كنفرانس اسلامي كمك خواستند
"ميرواعظ عمرفاروق" سرپرست اتحاد استقلال طلبانه اصلي كنفرانس حريت در نامه اي به دبير عمومي سازمان كنفرانس اسلامي تأكيد كرده است كه رهبران كشميري بايد در روند گفت وگوهاي ميان هند و پاكستان درباره مسائل منطقه حضور داشته باشند.
ايرنا- اين مجتهد بزرگ كشميري در نامه خود جزئيات آنچه "اعمال خشونت هاي غيرانساني و غيرقانوني در مقابل جنبش هاي آرام مردم كشمير "خوانده را تشريح كرده است.
ميرواعظ در اين نامه افزوده: ""دولت حاكم با گستاخي كنوانسيون "جنوا" و ديگر قوانين حقوق بشر را ناديده گرفته تا اعتراض هاي آرام كشمير را فرونشاند"".
او اضافه كرده: "دولت هند همچنين نيروي بيرحمانه و خشونت آميزي را به كار گرفته تا صداي اعتراض كشميري ها را خاموش سازد".
ميرواعظ در ادامه نامه خود نوشته است: "شيخ عبدالعزيز" يكي از رهبران ارشد كنفرانس حريت هدف حمله قرار گرفته و كشته شد و صدها نفر از رهبران و فعالان سياسي به طور غيرقانوني به زندان انداخته شدند تا تظاهرات آرام فرونشانده شود.
در ادامه نامه سرپرست اتحاد استقلال طلبانه اصلي كنفرانس حريت آمده است: چندين نفر از آنان از جمله "شبير احمد شاه"، "محمد اشرف صحرايي" و "آسيا آندرابي" به مدت 2 سال تحت شرايط حفاظتي دشواري بازداشت شده اند.
"ميرواعظ عمرفاروق" افزوده است: برخي از همكاران عالي رتبه تر من نه تنها با برخوردهاي بي رحمانه اي مواجه شدند، بلكه در بازداشت خانگي به سر بردند و از شركت در نماز جمعه حتي در طول ماه مبارك رمضان محروم شدند.
او در نامه خود تأكيد كرده است كه سازمان كنفرانس اسلامي بايد به سرعت توجه جدي به اين شرايط دشوار نشان دهد و نفوذ خود را براي برقراري صلح و حفاظت از رهبري سياسي منطقه اعمال كند.
عمرفاروق گفته است: ما نه تنها يك كميته عمومي به وجود آورده ايم، بلكه آشكارا اذعان مي داريم كه از صميم قلب آماده توسعه همكاري ها هستيم تا اين موضوع كشدار خاتمه يابد.
او با اشاره به اينكه هند پيشنهاد پاكستان مبني بر واردشدن كشميري ها به روند صلح را نپذيرفته، افزود: ما خواستار گفت وگوي صلح آميز هستيم اما اين مهم تنها زماني محقق مي شود كه رهبران كشمير نيز در اين گفت وگوها حاضر شوند.
اين رهبر كشميري در پايان نامه خود آورده است: در نهايت به نظر من بايد مجمع بين المللي براي برقراري صلح پايدار در كشمير به وجود آيد. هند و پاكستان نيز بايد در سازمان ملل متحد به توافقي برسند كه به اجراي خواسته هاي مردم كشمير، تعهدهاي بين المللي و توافق هاي دو جانبه بيانجامد.
 سه شنبه 9 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن