تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821261713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پايان مرمت اضطراري بناهاي تاريخي استان زنجان‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: پايان مرمت اضطراري بناهاي تاريخي استان زنجان‌


زنجان - خبرنگار اطلاعات: مرمت اضطراري بازار زنجان و سراهاي بازار، بقعه قيدار نبي(ع) در خدابنده و تعدادي از بناهاي تاريخي ديگر استان كه در شرف تخريب بودند به پايان رسيد.‌

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان با بيان اينكه بعد از پايان مرمت اضطراري اين بناها در حال شناسايي مساجد تاريخي براي مرمت و زيباسازي هستيم، افزود: تاكنون هشت مسجد شناسايي و با اعتبار 20 ميليارد ريال در دست مرمت و زيباسازي است.

فرخي افزود: سازمان ميراث فرهنگي استان زنجان امسال در بحث شناسايي آثار تاريخي رتبه يازدهم را از بين 30 استان كشور كسب كرده است.

وي از راه‌اندازي كميته مقاوم‌سازي ميراث فرهنگي در استان خبر داد و گفت: اين كميته امسال نخستين همايش خود را با عنوان مقاوم‌سازي ابنيه تاريخي در اسفند ماه برگزار مي‌كند.

وي گفت: امسال مقاوم‌سازي بعضي از ابنيه استان از جمله: مسجد جامع زنجان به عنوان اولين پروژه را در دستور كار داريم و تلاش خواهيم كرد تخريب آثار تاريخي همچون بم، در استان زنجان تكرار نشود كه شاهد تخريب بناهاي تاريخي براثر حوادث طبيعي باشيم.

دكتر فرخي مرمت سراي ملك را به عنوان بازارچه صنايع دستي از ديگر طرحهاي در دست اقدام اين سازمان ذكر كرد و افزود: در اين حوزه بيشتر دنبال حفظ صنايع دستي موجود هستيم و يك بازارچه از توليد به مصرف راه‌اندازي خواهيم كرد تا گردشگران و توريست‌ها بتوانند در موقع بازديد وارد خط توليد صنايع دستي شده و در صورت علاقه وارد بازارچه خريد شوند.

وي از اختصاص ساختمان قديم ميراث فرهنگي به دانشگاه علمي كاربردي براي راه‌اندازي رشته‌هاي صنايع دستي خبر داد و اظهار داشت: امسال 220 دانشجو براي نيم ترم دوم زمستان در چهار رشته معماري، مرمت صنايع دستي و گردشگري پذيرفته خواهند شد.

وي برگزاري همايش ملي طبيعت‌گردي از 17 تا 19 مهر ماه جاري را از برنامه‌هاي هفته گردشگري ذكر كرد و افزود: تاكنون حدود 200 مقاله با موضوع طبيعت‌گردي به دبيرخانه همايش ارسال شده كه از اين تعداد 18 مقاله در كميته علمي انتخاب شده‌اند و در همايش قرائت خواهند شد. اين همايش با حضور دكتر كوشا رئيس كميته طبيعت‌گردي ايران، روساي سازمانهاي ميراث فرهنگي و منابع طبيعي استانهاي شمال غرب كشور برگزار خواهد شد.

فرخي كلنگ‌زني 48 پروژه، برپايي نمايشگاه گردشگري صنايع دستي، عكاسي، نمايشگاه موزه ملي و غرفه آشپزي را از ديگر برنامه‌هاي هفته گردشگري برشمرد.

وي از برگزاري كنگره ملي اثيرالدين ابهري در ارديبهشت ماه سال آينده خبر داد و گفت: در صورت تصويب در شوراي فرهنگ عمومي، كنگره بين‌المللي اثيرالدين ابهري نيز در سال 89 برگزار خواهد شد.‌

او در ادامه با اشاره به اين كه امسال قلعه بهستان و چمن سلطانيه به ثبت طبيعي جهاني خواهد رسيد افزود: امسال عزاداري حسينيه اعظم زنجان و مسجد زينبيه نيز به ثبت معنوي خواهند رسيد.

وي در پايان از افتتاح و بهره‌برداري 6 موزه در 22بهمن سال جاري خبر داد.




 سه شنبه 9 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن