تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816274608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ادامه ديدارهاي آقاي متكي در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ادامه ديدارهاي آقاي متكي در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل
نيويورك/واحد مركزي خبر/ سياسي تصوير دارد 1387/7/9

منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان كه براي شركت در اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك بسر مي‌برد، در ادامه ديدارهاي خود در حاشيه اين اجلاس ، جداگانه با دبيركل اتحاديه آفريقا و وزيران امور خارجه نپال، ايرلند، بوتان، يمن، تركمنستان و ميانمار گفتگو كرد.
در ديدار منوچهر متكي و ژامپينگ دبيركل اتحاديه آفريقا بر توسعه و تحكيم روابط و همكاري ميان ايران با كشورهاي آفريقايي و اتحاديه افريقا تاكيد شد.
متكي در اين ديدار با اشاره به رويكرد جمهوري اسلامي ايران به آفريقا در سياست خارجي و تصميمات اجلاس شرم الشيخ درباره برگزاري اجلاس اينده سران ايران و آفريقا در تهران ، تصريح كرد در زمينه همكاريهاي اساسي و زير ساختي در حوزه‌هاي تجارت، اجراي طرح‌ها و سرمايه گذاري در آفريقا، گامهاي خوبي برداشته شده است.
وي همچنين به بيش از يكصد سال تجربه متخصصان كشورمان در زمينه اكتشاف و صنعت نفت و گاز اشاره و آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي مشاركت در طرحهاي مختلف در اين زمينه اعلام كرد.
آقاي ژامپينگ نيز با تشريح فعاليت‌هاي اتحاديه آفريقا در امور توسعه، كمك به حل بحرانها، فقرزدايي، و همگرايي با جامعه بين المللي، ارتقاء سطح همكاريها با ايران را در همه زمينه‌هاي اقتصادي، تجاري، آموزشي، احداث جاده، ارتباطات، سرمايه گذاري و همكاريهاي چند جانبه و منطقه‌اي خواستار شد.
وي سرمايه گذاري، تجارت و كمك به كشورهاي آفريقايي را سه ركن اساسي فعاليت هاي اتحاديه خواند و تصريح كرد قاره آفريقا با وجود مشكلات و بحران‌هاي متعدد در آينده نزديك به بازار آزاد بزرگ و محلي براي سرمايه گذاري تبديل خواهد شد .
در اين ديدار همچنين تلاشهاي جمهوري اسلامي ايران براي كمك به حل بحران در منطقه و جهان از جمله آفريقا و حل مساله سودان در كميته چهارجانبه بررسي شد .
در ديدار آقاي متكي و "آپندرا ياداو" وزير امور خارجه نپال، دوطرف با توجه به اوضاع جديد سياسي در نپال، بر اراده جدي تهران – كاتماندو براي گسترش مناسبات و ارتقاء سطح همكاريها تاكيد كردند.
آقاي متكي با اشاره به نگاه آسيايي در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران با توجه به توانمندي هاي كشورمان در ابعاد گوناگون، بر اهميت تبادل هياتهاي متقابل براي شناخت بيشتر فرصت هاي همكاري تاكيد كرد.
آقاي متكي با اشاره به علايق مشترك فراوان موجود، ضرورت استفاده از فضاها و ظرفيت هاي استفاده نشده را يادآور شد و بر اهميت برنامه ريزي براي ارتقاء سطح همكاريهاي در زمينه مشاركت در طرحهاي توسعه‌اي نپال، سرمايه‌گذاري، طرح‌هاي اقتصادي، صنعتي و تجاري تاكيد كرد.
وزير امور خارجه نپال نيز با اشاره به علائق و منافع مشترك موجود ميان ايران و نپال بر اشتياق كشورش براي همكاري با ايران در همه زمينه‌ها براي منافع دو كشور و دو ملت ايران و نپال تاكيد كرد.
وي با تشريح تحولات سياسي در نپال و تغيير نظام سياسي اين كشور و ظرفيت هاي فراوان موجود در كشورش تاكيد كرد نپال علاقمند است آينده همكاريهاي دو كشور در پرتو علائق مشترك ، عميق تر و گسترده‌تر شود.
در اين ديدار دو طرف بر ضرورت همكاريهاي دوجانبه و چندجانبه بصورت متوازن تاكيد كردند.
اقاي متكي همچنين در ديدار با آقاي ميهال مارتين وزير امور خارجه ايرلند زمينه‌هاي مشترك دو كشور براي همكاري بيشتر در حوزه‌هاي تجاري، فناوري، سرمايه‌گذاري و اجراي طرحهاي مشترك را برشمرد.
وزير امور خارجه ايرلند نيز با اشاره به روابط خوب ميان تهران و دوبلين و علاقمندي كشورش براي ارتقاء روابط در همه زمينه‌ها، از تلاشهاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي تقدير كرد .
در اين ديدار كه دو طرف درباره تحولات مهم منطقه‌اي و بين المللي از جمله بحران قفقاز، لبنان، فلسطين و افغانستان ، مواضع و ديدگاههاي خود را تشريح كردند .
متكي در اين ديدار با تشريح روند همكاريهاي ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي و اشاره به ارائه دو بسته پيشنهادي دو طرف درباره فعاليت صلح آميز هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران گفت: اروپا به عنوان يك مجموعه، بدون تاثير پذيري ، روند مذاكره را بر اساس توافق ژنو پيگيري مي كند و براساس مشتركات دو بسته روند مذاكرات به نتايج مطلوبي خواهد رسيد.
اقاي متكي همچنين در ديدار آقاي ابوبكر الكيربي وزير امور خارجه يمن با اشاره بر اهميت كميسيون مشترك ميان دو كشور، آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي سفرهاي متقابل هياتهاي كارشناسي و بررسي زمينه‌هاي فعاليت در زمينه انرژي در يمن اعلام كرد.
الكيربي هم تبادل هياتهاي دو كشور را براي گسترش همكاريها به ويژه در زمينه انرژي خواستار شد و بر اراده يمن براي تعميق مناسبات در همه زمينه ها تاكيد كرد.
وزير خارجه يمن استفاده ابزاري كشورهاي غربي از مقوله حقوق بشر و دموكراسي را به عنوان اهرمي سياسي مورد انتقاد قرار داد و فشار غربي ها بر اقليت ها و مسلمانان را بيانگر نقض حقوق بشر آنها دانست.
وي همچنين با اشاره به انفجارهاي اخير در كشورهاي منطقه از جمله يمن، سوريه و لبنان، تصريح كرد افراط گرايي و القاعده باعث گسترده تر شدن تروريزم در منطقه شده است.
در اين ملاقات همچنين درباره همكاريها در سازمان كنفرانس اسلامي، عدم تعهد و جهان اسلام بحث و تبادل نظر و بر ايفاي نقش موثرتر جهان اسلام تاكيد شد.
آقاي متكي در ديدار آقاي لايونپو يوچين تشرينگ وزير امور خارجه بوتان بر ضرورت برداشتن گامهاي جديد براي ايجاد چارچوبي مناسب براي استفاده از فرصتهاي همكاري با توجه به رويكرد آسيايي كشورمان در سياست خارجي تاكيد كرد.
وي توانمنديهاي كشورمان در حوزه‌هاي نفت و گاز، دارو سازي، صنايع اتومبيل، اجراي طرحهاي عمراني، سد، راه سازي و همكاري در چارچوب سازمانهاي منطقه‌اي را برشمرد.
وزير امور خارجه بوتان نيز با ارائه گزارشي از آخرين تحولات كشورش، از مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران در صحنه‌هاي بين المللي تقدير كرد و با اشاره به ضرورت تبادل هياتهاي متقابل بمنظور يافتن زمينه‌هاي همكاري، گسترش همكاريهاي دوجانبه و چند جانبه را خواستار شد.
آقايان متكي و رشيد مريدوف وزير امور خارجه تركمنستان هم در ديداري با بررسي راههاي گسترش و تعميق بيشتر مناسبات تهران – عشق آباد ، تحكيم اين همكاريها را به نفع دو كشور و منطقه
خواندند.
دو طرف با پراهميت دانستن همكاريها در زمينه حمل و نقل، روند پيشرفت اجراي طرح سه جانبه خط ريلي ميان ايران – تركمنستان و قزاقستان را بررسي كردند.
در ديدار آقاي متكي و عبداللهي الدين حميدا وزير امور خارجه ميانمار هم درباره راههاي توسعه مناسبات تهران – رانگون بحث و تبادل نظر شد و همكاريهاي دوجانبه و چند جانبه تاكيد قرار گرفت.
آقاي متكي آمادگي جمهوري اسلامي را براي اعزام و پذيرش هياتهاي متقابل بمنظور يافتن زمينه‌هاي مشترك همكاريها اعلام كرد .
 سه شنبه 9 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن