تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804034548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقل و انتقالات و سرنوشت مدعیان


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

با پایان گرفتن فصل نقل و انتقال لیگ برتر فوتبال فرصت خوبی است تا عملكرد تیمها در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد و چهره آنها كه در جام نهم بار خود را برای قهرمانی بستهاند نمایان كرد. اگر چه در بازار نقل و انتقال این فصل بازیكنی مثل علی كریمی حضور داشت و التهاب فراوانی را تا آخرین لحظات در نزد هواداران پرسپولیس ایجاد كرد اما در كل به نظر میرسد بازار جام نهم خیلی هم داغ نبوده است.
بررسی آنچه كه در مهلت جابهجایی بازیكنان و مربیان رخ داده است، نشان میدهد كه جابهجایی مربیان روی نیمكت تیمها دست كمی از بازیكنان نداشته است اما این موضوع در هیاهوی خرید و فروش بازیكنان پنهان مانده است. یك حساب سرانگشتی از تغییر روی نیمكت 11 تیم لیگ برتری نسبت به آنچه كه در پایان جام هشتم داشتهاند حكایت میكند كه در یك لیگ 18 تیمی آمار قابل توجهی است. از یاد نبریم فصل گذشته و در كوران بازیها نیز مدیران كمحوصله لیگ برتری در تغییر مربیان ركورد بیسابقهای را پشت سر گذاشته بودند.


* پرحاشیهترین

امسال در بین تیمهای مدعی پرسپولیس تقریباً پرحاشیهترین بود. تیمی كه قرارداد 29 بازیكن را ثبت كرد كه 14 نفر آن جدید هستند. در نقطه مقابل استقلال از جمع 23 نفره خود، تنها پنج یار تازه وارد دارد. هر چند كه در خصوص خریدهای نجومی سپاهان حرف و حدیثها بسیار بود ولی این در تعدد یاران تازه وارد نمیتواند رقیب خوبی برای پرسپولیس باشد. ذوبآهن، تیم مدعی فصل قبل هم كه جزو تیمهای كم كار فصل نقل و انتقال بود، در بین تیمهای میانه جدولی نیز راهآهن پركارترین است و استیلآذین نیز در خریدهای تبلیغی گوی سبقت را از دیگر تیمهای تازه وارد ربوده است که گفته می شود علی کریمی با مبلغ 700 میلیون تومان به این تیم خواهد پیوست.


*مربع مدعیان

اگر خریدهای انجام گرفته را معیاری برای مدعی بودن تیمها بدانیم استقلال و ذوبآهن به دلیل حفظ اكثر ستارههایشان و پرسپولیس و سپاهان هم به خاطر خریدهایی كه داشتهاند مربع قهرمانی را تشكیل خواهند داد كه در كنار آنها فولاد، صبای قم، راهآهن ،استیل آذین و تراکتورسازی هم بدون نقش نخواهند ماند.
استقلال كه مرفاوی را جایگزین قلعهنویی كرده است عنایتی، سید صالحی، امیر حسین صادقی، كیانوش رحمتی و محمد محمدی را خریداری كرده است. اشکان نامداری ، پیروز قربانی، یدالله اكبری، میثم منیعی، مهرداد پولادی، علی علیزاده، علیرضا عباسفرد و ابراهیم تقیپور از جمله چهرههای نام آشنایی بودند كه تیم قهرمان فصل قبل را ترك كردند. مرفاوی كه در نخستین گام قلعهنویی را ملاقات خواهد كرد بدون تردید كار سختی برای دفاع از عنوان قهرمانی دارد. آیا او میتواند خواستههای هواداران آبیپوشان پایتخت را در بازیهای داخلی و آسیایی برآورده كند؟


پرسپولیس، تیم پر سر و صدای فصل نقل و انتقال اگر چه مجتبی زارع، میثم بائو، حوار ملامحمد، عراقی، شیث رضایی، مهدی شیری، اشپیتیم آرفی، جلال اكبری، محمد پروین، ابراهیم شكوری و دو بازیكن برزیلی را به عنوان خریدهای عمده به خدمت گرفته است اما رفتن كریمی، پتروویچ، زارع، نوری، توره، رضایی (رحمان)، نیكبخت، آتسو، عبدی و حتی واعظی سبب میشود تردیدهایی نسبت به این تیم به وجود آید. كرانچار، سرمربی كروات این تیم علاوه بر اینكه فرصت اندكی برای شناخت مهرههایش دارد باید نگران هماهنگ كردن این همه مهره تازهوارد با قدیمیها باشد. او میداند به تیمی آمده است كه هوادارانش خیلی هم صبور نیستند.
یادمان نرود كه كه كلاه كج، بازیكن سربازی كه با پرسپولیس قرارداد داخلی دارد با صدور رای کمیته انضباطی مبنی بر آزاد بودن وی روز سه شنبه قرارداد خود را با باشگاه پرسپولیس ثبت کرد تا لیست این تیم برای لیگ نهم تکمیل شود.


*سرنوشت سپاهان


امسال، سپاهان با خرید رحمتی و سید جلال حسینی، دروازهبان و مدافع میانی تیم ملی را به جمع خود اضافه كرد. در نظر بگیرید اگر هادی عقیلی، در صورتی كه به فرایبورگ نرود و محسن بنگر كه در این تیم باقی مانده است، ضمن اینكه احمد آل نعمه هم از فولاد خوزستان به این جمع اضافه شده است و مهدی كریمیان، توره، خیری و حاتمی هم كه از تازهواردان تیم امیر قلعهنویی هستند و جانشین ابوالهیل، اكبری، كریمی (محمود) و اصغری شدهاند كه دیگر در تركیب سپاهان دیده نخواهند شد، چه سرنوشتی در انتظار سپاهان است. شاید مهمترین دغدغه قلعهنویی نداشتن یك جایگزین برای نویدكیا است و باید دید وی چه تدبیری برای قلب خط میانی خود خواهد اندیشید؟
ذوبآهن كه با تلاش فراوان خلعتبری را حفظ كرده است تلاش آنچنانی برای تقویت تیم خود نكرده است. آنها دیگر عیسی اندوی را به خاطر قوانین لیگ برتر از دست دادهاند و در خرید رحمتی هم ناكام ماندند. آمدن محمد قاضی از فولاد و پایان محرومیت كیوان امرایی دلخوشی ابراهیمزاده در فصل نقل و انتقال بوده است. این تیم البته جای خالی برای خرید دو بازیكن دیگر هم را دارد.


*مس و مشكلاتش


مس كرمان و صبای قم كه فصل قبل جزو مدعیان بودند این بار با مشكلات عدیدهای حتی برای تكرار عنوان سال قبل مواجه هستند. مس كه بحرانهای زیادی در هفتههای قبل داشت حالا بدون رحمتی باید در آسیا هم بجنگد. قربانی، سامره و منیعی بهترین خریدهای این تیم هستند. فولاد هم به ترفندهای لوكابوناچیچ دل بسته و بازیكنان اسم و رسمداری خریداری نكرده است. پیكان كه ركورد ثبت 17 بازیكن در روز پایانی فصل نقل و انتقال را دارد با حمید درخشان چیزی بیشتر از هشتمی فصل قبل را نمیخواهد اما راهآهن با آوردن «برندتس»، سرمربی هلندی و خریدهای زیاد میتواند به تیم خوبی بدل شود. پاس همدان با منصوریان رتبهای تكرقمی میخواهد كه البته این تیم رقبایی مثل سایپا و ملوان را دارد. ملوان بار دیگر پژمان نوری را در اختیار گرفته است.
ابومسلم و مقاومت سپاسی هم تیمهایی هستند كه به نظر میرسد با پورمهدی و مهابادی مشكلات عدیدهای را تجربه كنند و استقلال اهواز هم با پایان گرفتن محرومیت خداداد عزیزی تلاش میكند جزو فانوس بدستان جام نهم نباشد. در بین تیمهای تازه وارد استیل آذین با خرید زندی، كعبی، شاپورزاده، احتمالا کریمی و ... میخواهد مدعی باشد اما واضح است حمید استیلی با این تیم كار بسیار سختی دارد. تراكتورسازی تبریز هم تمام تلاش خود را برای حضور بهتر در لیگ برتر انجام میدهد و برای همین است كه مهرههایش مثل نصرتی، رودباریان و آقایی را خریداری كرده است. تبریزیها نمیخواهند به سرنوشت نفت آبادان بدل شوند. شاهین جنوبی هم با میدانداری پتروویچ تنها رؤیای ماندن در لیگ برتر را در سرمیپروراند. با پایان گرفتن لیگ برتر بدون تیم ماندن علی علیزاده، سهراب انتظاری، احمد مؤمنزاده، محمد رضا مامانی، رحمان رضایی و علی بداوی جالب توجه است. نیكبخت واحدی و عمرانزاده هم بلاتكلیفاند و در عین حال همگان منتظر تصمیم علی كریمی هستند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن