تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816885956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

6 باور غلط درباره شامپوها


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:



از زماني که اولين توليدکننده صنعتي شامپو در دهه 1930، اين فرآورده را در مقياس کوچک توليد نمود تا زمان حال که اين محصول پرفروشترين محصول بهداشتي شده است، زمان زيادي ميگذرد. با اين وجود در مورد شامپو باورهاي غلطي وجود دارد که بسياري از آنها ناشي از تبليغات شرکتهاي تجاري است.
تاثير شامپوها با آب گرم افزايش پيدا ميکند

بسياري از افراد عادت دارند سر خود را با آب گرم بشويند و معتقدند اين کار چربي موها را تميزتر کرده و شامپو نيز بهتر کف ميکند. اما اين باور تا حد زيادي نادرست است.
بهتر است قبل از مصرف شامپو، موها را با آب ولرم بشوييد. هنگام آبکشي موها، ابتدا با آب گرم و در انتها با آب ولرم و حتي سرد موها را بشوييد تا منافذ غدد چربي پوست سر بسته شوند. اين کار موجب ميشود تا موها ديرتر چرب شوند. استفاده از آب گرم به تنهايي توصيه نميشود.
شستشوي مو هرچه بيشتر، بهتر

برخي معتقدند بايد هر روز موهايشان را شامپو بزنند. برخي نيز معتقدند هفته اي يک بار شامپو بزنند. در حقيقت فاصله شامپوکردن موها بستگي به نوع مو دارد. به طور کلي مواد شوينده براي زدودن چرک و آلودگيهاي محيطي و ترشحات چربي و غدد عرق استفاده ميشود.
اگر موهايتان زود کثيف و چرب ميشود، دفعات شستشو را ميتواند افزايش دهيد، اما بايد به خاطر داشته باشيد که شستشوي زياد همراه با شانه زدن، موجب شکستگي موها ميشود.
در مورد موهاي چرب، حداکثر هفتهاي 3 بار شستشو با شامپوي مخصوص موي چرب توصيه ميشود.
به خاطر داشته باشيد غلافي که به طور طبيعي دور مو وجود دارد، همراه مقداري چربي که از غدد چربي پوست سر ترشح ميشود، مانند لايهاي روي ساقه مو را گرفته و مانع تبخير آب در ساقه مو ميشود. اگر اين غلاف آسيب ببيند، قدرت نگهداري آب کم و در نهايت مو خشک و شکننده ميشود که يکي از علتهاي مهم آن شستشوي زياد و مصرف مواد شوينده نامناسب است.
شامپوها هرچه قويتر، بهتر

هرچند شامپوهاي قوي موهاي چرب را بهتر تميز ميکنند، اما مصرف آن در درازمدت به هيچ وجه توصيه نميشود.
چنانچه مو و پوست سرتان چرب باشد، بهتر است از شامپوي گياهي استفاده کنيد، چون شستشوي مرتب مو با شامپوهاي قوي و شيميايي به موي سر آسيب ميرساند.
به ياد داشته باشيد يک شامپو بايد قدرت پاک کنندگي ملايمي داشته باشد. شامپويي که کل چربي موها را بزدايد، شامپوي مطلوبي نيست.
شامپوهاي ويتامينه، مو را تقويت ميکنند

تمام کساني که از شامپوهاي ويتامينه يا تقويت کننده استفاده ميکنند، از پانتنول در داخل شامپو استقبال ميکنند. اين ويتامين، به عنوان حالت دهنده و نرمکننده در شامپوها، اسپري مو و حالت دهندههاي مو مصرف فراواني دارد. در فرآوردههايي که به منظور مراقبت از مو توليد ميشوند، پانتنول ميزان آب ساقه مو و در نتيجه الاستسيته آن را افزايش ميدهد. پانتنول ميتواند از مناطق فاقد کوتيکول وارد ساقه مو شود و حالت پذيري، درخشش و نرميمو را افزايش داده و از الکتريسيته ساکن آن بکاهد. با تمام اين خواص مثبت، پانتنول تاثيري بر افزايش ضخامت مو به طور دايم ندارد. در واقع به علت جذب آب توسط اين ويتامين، موها قدري ضخيمتر به نظر ميرسند که البته پس از مدتي از بين ميرود.
حتي به گفته بسياري از متخصصان، تقريبا تمامي ويتامينها براي رشد موها ضروري هستند، اما بايد بدانيد:
حاملهاي ويتامين بايد طوري باشند تا ويتامين بتواند فعاليت خود را حفظ كند و از طرفي نبايد با ويتامين تركيب شود يا آن را غيرفعال يا تجزيه كند. همچنين بايد شرايط نفوذ ويتامين به مو را فراهم كند. در طول ساخت، در بستهبندي نهايي و در طول مصرف، بايد ويتامين در فرم فعالش باقي بماند. مهم تر از همه اينكه، ويتامين بايد به بافت هدف خود برسد. اين شرايط سخت توليد باعث شده بسياري از شامپوها و محصولات آرايشي و بهداشتي مربوط به مو كه ادعاي ويتامينه بودن ميكنند، در حقيقت خالي از ويتامين موثر باشند.
شامپوهاي تقويتي باعث رشد مو ميشوند

شامپوهاي تقويتي موجب رشد مو نميشوند و اين باور يكي از رايجترين باورهاي غلط در مو و شامپو است كه سالانه در تمام دنيا موجب فروش ميليونها شامپوي تقويتي موي سر ميشود، زيرا شامپوهاي تقويت كننده ملكولهاي بزرگي دارند كه جذب پوست سر نميشوند. در عين حال، اين شامپوها مانند لايه اي روي ساقه مو را ميپوشانند و باعث ترميم آسيبهاي آن ميشوند، اما بر رشد مو تاثيري ندارند. حتي اگر رشد مو كم است علت آن شامپو نيست، چون بزرگترين خاصيت يك شامپو تميز كنندگي موست و بزرگترين آسيبي كه ممكن است موها ديده باشند آسيبديدگي به علت استفاده از رنگهاي مو و دكلره كردن و ... است كه براي اين كار هم شامپوهاي مخصوصي وجود دارد.
بعضي شامپوها جلوي ريزش مو را ميگيرند

بسياري از مردم شامپوهاي گرانقيمت ويتامينه را براي جلوگيري از ريزش مو ميخرند. در حالي كه استفاده از شامپوها و لوسيونهاي حاوي ويتامينها اصولا تاثيري در جلوگيري از ريزش مو ندارند و پس از شستشو با آب نيز تقريبا از دست ميروند، بنابراين افزودن اين ها به مواد شوينده ارزش چنداني ندارد.
ويتامينها به ويژه ويتامينهاي C و E خاصيت ضد راديكالهاي آزاد را دارند و در سطح پوست اگر به حالت ثابت باقي بمانند، ميتوانند تا اندازهاي در پيشگيري از آسيبهاي پوستي در مقابل نور آفتاب موثر باشند، ولي روي موهايي كه فاقد خواص پوست زنده هستند، چنين اثراتي ندارند.
اكثر شامپوهايي كه تحت عنوان جلوگيري از ريزش مو با قيمتهاي گزاف فروخته ميشوند، در واقع شامپوهاي بسيار ملايميهستند كه به ساقه مو آسيب نميرسانند و به نوعي ساقه موهاي باقيمانده را محافظت ميکنند.
هفته نامه سلامت






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن