تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816517177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زندگي چه رنگيه


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: زندگي چه رنگيه





رنگها به صورتهاي مختلفي در شفا بخشي و التيام بيماريها و پريشاني ها ي روحي به کار ميروند.

از قديم الايام اعتقاد بر اين بوده است که تشعشعات خورشيد داراي خواس شفا بخش جادوئي بوده است و رنگهاي طيف آفتاب در بيماريها و زخمهائي خاص اثرات درماني بسيار خوبي داشته اند.

دانشمنداني که در مورد رنگها و شدت نور تحقيق ميکنند دريافته اند که رنگها در افراد احساسات مختلفي ايجاد ميکنند. عکس العمل افراد به نورهاي مختلف از فردي به فرد ديگر تفاوت دارد. علاقه ي افراد به رنگهائي خاص و تنفر و يا عدم احساس علاقه به رنگهائي ديگر ميتواند در موفقيت رنگ درماني موثر باشد. زيرا هر رنگي احساس خاص خود را داراست و همانگونه که يک رنگ ميتواند درمان خوبي براي يک بيماري باشد رنگي ديگر ميتواند آنرا وخيم تر سازد .

طيف نور به طول موجهاي ارتعاشي مختتلفي تقسيم ميگردد که سرعتها و فرکانسهاي متفاوتي دارند.رنگها در واقع طول موجهاي مختلفي از انرژي هستند که توانائي جذب و انعکاس انرژي را دارند. بعنوان مثال رنگ سياه تمام طول موجهاي نور را جذب کرده و هيچيک را منعکس نميکند. و بر عکس رنگ سفيد تمام طول موجهاي نور را منعکس کرده و هيچيک را جذب نميکند . اساس رنگ درماني پاسخ عملکرد هاي فيزيولوژيکي بدن به رنگهائي خاص است .

قـــــر مــــز :

محرک فعاليت امواج مغزي ، افزايش دهنده ي ضربان قلب،تنفس، فشار خون و محرک غدد جنسي است. قرمز رنگ انرژي ، حيات و قدرت است. اين رنگ بيشتر جهت نابود سازي سرطان ، خشکانيدن زخمهاي ترشح دار و خونريزي ها به کار ميرود.با گرم کردن نقاط سرد بدن درد کاهش ميابد. درماني موثر براي بيماريهاي خوني و سيستم گردش خون بدن است . به درمان افسردگي کمک ميکند . فعاليت الکتريک را در عضلات افزايش ميدهد. در مداواي ناراحتي هاي پوستي و عفونت شانه نيز توصيه ميشود . در انواع کم خوني مفيد است . اين رنگ در افراد داراي فشار خون بالا و عصبي مزاج نبايد به کار رود .

چنانچه بيش از حد در معرض نور قرمز يا اشيائ قرمز باشيد بسيار هيجاني و يا حتي تهاجمي خواهيد شد.



نارنجي :

انرژي زا ، محرک اشتها و دستگاه گوارش است. اين رنگ نيز رنگ انرژي است و بيشتر جهت افزايش ايمني بدن، توانائي جنسي ، کمک به ناراحتي هاي گوارش، بيماريهاي سينه و کليه به کار ميرود. نارنجي در آلرژي ها و يبوست نيز به کار ميرود. چنانچه رنگ نارنجي بصورت ملايم به کر رود اثرات گرمابخش مطلوب و مطبوعي دارد.

اين رنگ نيز مانند قرمز نبايد مدت طولاني مورد استفاده قرار گيرد و براي افراد عصبي و هيجاني مناسب نيست.

ســـبــز :

تسکين دهنده ، آرامبخش جسمي و روحي و کمک دهنده به درمان افسردگي ، اضطراب و عصبانيت است. رنگ سبز هماهنگي و توازن است. براي اعصاب خسته و ناحيه ي قلب بسيار مفيد است. احساسات را متعادل کرده و شفا بخش عمومي است . از آنجائي که رشد را تحريک ميکند در مداواي شکستگي هاي استخواني و رشد مجدد انواع بافتها بکار ميرود. براي زنان بار دارد رنگ بسيار مناسبي است و فضائي سرشار از آرامش و صفا برايشان خلق ميکند. اعتقاد بر اين است که نور سبز در ناراحتي هاي قلبي و سرطان نيز مفيد است.

بيش از حد در معرض نور سبز بودن انرژي منفي ايجاد ميکند.

آبـــــــــــــي :

آرامبخش و کاهش دهنده ي فشار خون و تعداد تنفس است. آبي رنگ حقيقت ، آرامش و هماهنگي است و به فکر کمک ميکند تا تسکين يابد. رنگ مناسبي جهت حفظ خونسردي و تجديد قوا بوده و از طرفي حمايت کننده نيز ميباشد . در تب بهترين مداواست و به قطع خونريزي ، هيجانات عصبي و خشم کمک ميکند. در سوختگيها بسيار مفيد است . نوزادان مبتلا به زردي يا يرقان به وسيله ي نور آبي در مان ميشوند. تحقيقات نشان داد است که نور آبي شل کننده ي عضلاني است.

استفاده ي بيش از حد رنگ آبي فرد را سرد، افسرده و غمگين ميکند.


نــيـــلـي :

از آبي پر رنگ تر است بنا بر اين تمام خصوصيات رنگ آبي را داراست . بعلاوه براي سر نيز بسيار مفيد است. احتقان و پر خوني سر را رفع کرده و فرد را هوشيار تر ميکند. در بيماريهاي گوش، بيني ، و چشم به کار ميرود. براي سينوس ها بسيار مفيد است زيرا قابض و پاک کننده ميباشد.

بکار گيري بيش از حد نيلي ، سر درد و خواب آلودگي ايجاد ميکند.

زرد :

انرژي زا ، کاهش دهنده ي افسردگي، و محرک اشتها و حافظه است. زرد رنگ خرد مندي است و جهت تحريک رواني و مغزي به کار ميرود.اين رنگ کمک ميکند تا سريع تر فکر کنيم و براي پاک کردن افکار تاريک بهترين درمان است. نور زرد گرفتگي هاي عضلاني، کاهش قند خون ، و سنگ صفرا را رفع ميکند. و در ناراحتي هاي پوستي به کار ميرود.

اين رنگ بايد با دقت به کار رود زيرا ميتواند خستگي و افسردگي ايجاد کند.

ارغواني :

کاهش دهنده ي اشتها و ايجاد کننده ي محيطي آرام و مفيد براي ميگرن است. بنفش رنگي است که شما را به روحتان متصل ميکند. لذا براي ناراحتب هاي عصبي و روحي مفيد است. در روماتيسم و صرع بسيار مفيد است . درد را حتي در عمق بافتها تسکين ميدهد.و شفا بخش درد استخوانهاست. استفاده ي زياد از رنگ ارغواني ، تمايل فرد به زندگي در اين جهان را از بين ميبرد.

بـنـفــش مـايل به آبي :

رنگ توازن است و به درمان روح کمک ميند. به عنوان مسکن به کار ميرودخواب آور است. رنگ باز سازي و نو سازي و نيرو بخش عمومي بدن است.

استفاده ي بيش از حد اين رنگ فرد را دچار خستگي کرده و تعادل وي را به هم ميزند.

صورتي :

در رژيم درماني به عنوان متوقف کننده ي اشتها بکار ميروذ. آرام بخش عضلاني و تسکين دهنده ي فشار و گرفتگي است .خشونت و تهاجم را در افراد تحت فشار خصوصاً زندانيان کاهش ميدهد.

در افراد دچار عصبا نيتهاي رواني اثرات آرام بخشي دارد.

سفيد : سفيد رنگ پاکي است . بدن رادر بالاترين سطوح تصهير ميکند. بيشترين حالت صلح ، آرامش و راحتي را داراست . بهترين درمان درد است.



نقره اي :

رنگ صلح و پايداري است. رنگ پاکسازياست لذا جهت پاک کردنبيماريها و ناراحتي هاي ناخواسته ي بدن بسيار مفيد است. بهترين رنگ براي درمان سرطان بافتها و خون ميباشد.

طلائي :

بهترين رنگ براي درمان تمام بيماريهاست. اين رنگ آنقدر قوي است که بسياري از مردم قادر به تحمل آن نمي باشند . بنابر اين فرد بايد در دوره هاي زماني کوتاه مدت در معرض آن قرار گيرد. رنگ طلائي جسم و روح را در تمام زمينه ها تقويت ميکند.


ســياه :

رنگ اعتماد به نفس، غرور ، قدرت و توانائي است. به ندرت کاربرد دارد اما به بيمار کمک ميکند که به حالت شکر گذاري ميرسد.مصرف زياد رنگ سياه و قدرت مفيد بدن را به شدت کاهش ميدهد فرد را دچار پريشاني و اضطراب ميکد. از طرفي افسردگي و احساسات منفي ايجاد ميکند.

رنگ در ماني علاوه بر تابش نور رنگي با رنگ کردن فضاي اطراف نيز انجام ميشود. تحقيقات نشان ميدهد چنانچه کودکان ناسازگار و تهاجمي را در کلاسهايي به رنگ آبي قرار دهيم حالت تهاجمي آنها به شدت کاهش ميابد. آمار جالب ديگري است که وقتي پلهاي لندن را که قبلاً سياه رنگ بود به رنگ آبي در آوردند آمار خودکشي در اين شهر 50 % کاهش يافت!.



صورتي رنگ ديگري است که نتايج قابل توجهي به بار ميآورد. تحقيقات در دانشگاه جان هاپکينز نشان داده اند که رنگ صورتي در افراد باعث توقف اشتها شده و نياز به غذا خوردن را در حالتهاي استرس و فشار کاهش ميدهد. براي رنگ درماني حتماً لازم نيست منابع نور رنگي ، ساعتهاي رنگي ، و غيره را هميشه همراه خود داشته باشيم. بلکه کافي است در رنگ لباس، اتاقهاي خانه، و از اين قبيل تجديد نظر کنيم. مثلاً اگر روز پر کاري در پيش داريد و احساس ميکنيد که به انرژي نياز داريد نارنجي بپوشيد. (خودم : قابل توجه رفتگران زحمتکش که مجبورند به خاطر جفا کاري هاي من و شما هميشه لباس نارنجي بپوشند تا از شدت کار از حال نرن ) اگر ميخواهيد انرژي و قدرت شما تا حد زيادي کاهش يابد ، سياه به تن کنيد .( قابل توجه خودم!!!)

روزي که زياد تعادل نداريد هرگز قرمز نپوشيد. از آنجا که رنگ زرد حافظه را بهبود ميبخشد، سعي کنيد هنگام مطالعه و نوشتن از کاغذ هاي زرد رنگ استفاده کنيد يا ميز تحريرتان زرد باشد .

اگر ميخواهيد پس از يک روز طولاني و خسته کننده به آرامش کامل برسيد ، حمامتان را سبز رنگ کنيد .

بنابر اين ميبينيد که راهاي زيادي براي تجربه کردن اثر بخشي رنگها وجود دارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن