تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819110300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با شناسايي 25 عضو باند سرقت برملا‌ شد؛پروژه مهندس الكترونيك براي سرقت خودروهاي پژو - زهرا جعفرزاده


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: با شناسايي 25 عضو باند سرقت برملا‌ شد؛پروژه مهندس الكترونيك براي سرقت خودروهاي پژو - زهرا جعفرزاده


يك مهندس الكترونيك كه سركردگي باند بزرگ سرقت خودروهاي پژو و پرايد را بر عهده داشت در حالي كه با شگرد حرفه‌اي نقشه سرقت‌ها را طراحي مي‌كرد، سرانجام همراه 25 نفر از اعضاي باندش دستگير شد. 5 عضو اصلي اين باند با وارد شدن به منازل مسكوني سوئيچ خودروي صاحبخانه را دزديده و در مرحله بعدي خودرو را به سرقت مي‌بردند. متهمان براي اجراي نقشه‌هاي مجرمانه خود به اين روش اكتفا نكرده و در مواردي نيز با در اختيار داشتن كامپيوتر سيار خودرو كه سركرده باند آن را تهيه كرده بود، سيستم كامپيوتر خودروها را جابه‌جا كرده و به راحتي دست به سرقت مي‌زدند.

دستگيري اين متهمان از زماني در دستوركار كارآگاهان پليس مشهد قرار گرفت كه تعدادي از شهروندان به پليس آگاهي رفته و ماموران را از سرقت خودروهايشان باخبر كردند. يكي از مالباختگان در شكايت خود اعلا‌م كرد: قصد رفتن به محل كارم را داشتم كه متوجه شدم، سوئيچ خودرو در جيبم نيست، هرچه جست‌وجو كردم اثري از آن به‌دست نياوردم، لحظاتي بعد متوجه شدم خودروي پژو 206‌ام به سرقت رفته است. از اين‌رو به‌سرعت با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفتم. وقتي ماموران به محل آمدند مشخص شد سارق يا سارقاني ابتدا وارد منزل شده و سپس با دزديدن سوئيچ خودرو به‌راحتي دست به سرقت زده‌اند. با اعلا‌م چند شكايت‌، كارآگاهان در تشريح ماجراي سرقت از سوي مالباختگان، پي بردند بيشتر اين سرقت‌ها با يك شيوه رخ داده است.

بدين‌ترتيب با تشكيل چندين پرونده، موضوع از سوي كاراگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي خراسان رضوي در دستوركار قرار گرفت. تحقيقات در حال انجام بود كه تعداد ديگري از شهروندان مشهدي به اداره پليس آگاهي رفته و شكايت‌هاي جديدي با موضوع سرقت خودرو خود اعلا‌م كردند. در اين شكايت‌ها اما شگرد سرقت كمي متفاوت بود، به اين شكل كه سوئيچ در جاي خودش بود و سارقان احتمالا‌ با شگرد ديگري اقدام به سرقت كرده بودند. با افزايش تعداد شكايت‌ها موضوع به طور جدي از سوي ماموران پيگيري شد. در اولين مرحله از تحقيقات، پليس اين احتمال را داد كه سرقت‌ها با هم ارتباط داشته و از سوي اعضاي يك باند رخ مي‌دهد چرا كه خودروهاي سرقت‌شده تنها پژو206 و 405 و پرايد بودند. همين سرنخ فرضيه ارتباط سرقت‌ها و سارقان آن را تشديد كرد. با اين فرضيه بررسي‌هاي تخصصي آغاز شد تا اينكه ماموران به چند خودرو كه به روش سندنمره‌كردن فروخته شده بودند مشكوك شدند. وقتي موضوع را پيگيري كردند متوجه شدند افرادي پس از سرقت خودرو، اقدام به خريدن خودروهاي تصادفي مشابه با خودروي سرقت شده كرده و سپس با روش سند نمره كردن به معني تغيير اجزاي اصلي خودروي سرقتي با خودروي تصادفي، خودروهاي سرقت‌شده را با مدارك اصلي با قيمتي نزديك به قيمت واقعي به فروش رسانده‌اند. بررسي‌هاي تكميلي ادامه داشت تا اينكه حدود دو ماه پيش سارق خودرويي از سوي كارآگاهان در مشهد دستگير شد. پليس در بازجويي از اين متهم توانست سرنخي از فعاليت اعضاي باند اصلي سرقت وسيع خودرو در مشهد بدست آورد. بر اين اساس با راهنمايي متهم دستگيرشده يكي ديگر از اعضاي باند نيز دستگير شد. اين متهم كه پيش از اين سوابق متعددي در زمينه سرقت خودرو در كارنامه جرائمش به ثبت رسانده بود، در بازجويي‌ها پرده از فعاليت گسترده باند سرقت و فروش خودرو برداشت. او به ماموران گفت اين باند تعداد زيادي سارق و جاعل دارد. او همچنين مدعي شد سركرده اين باند يك مهندس الكترونيك است و با اطلا‌عات تخصصي در زمينه سيستم‌كامپيوتر خودروها، نقشه‌هاي سرقت را طراحي مي‌كند. در اين ميان نيز ساير اعضاي باند با آموزش‌هاي لا‌زم و با حضور سركرده باند اقدام به سرقت خودروهاي پژو206 و 405 مي‌كنند.

اطلا‌عات داده‌شده از سوي متهمان دستگيرشده منجر شد تا كارآگاهان به‌تدريج به اعضاي اصلي اين باند نزديك شوند. در اين ميان پس از تلا‌ش‌هاي گسترده سرانجام سركرده اين باند شناسايي و دستگير شد. در تحقيقات اوليه مشخص شد اين متهم 41 ساله، ليسانس مهندسي الكترونيك دارد و پس از آشنايي با سارقان خودرو، نقشه سرقت را طراحي كرده است. استعلا‌م سوابق او همچنين نشان داد او متهم سابقه‌داري است.

با دستگيري اين متهم كارآگاهان توانستند اعضاي اين باند را يكي پس از ديگري دستگير كرده و در نهايت با به‌دام انداختن 25 متهم بازجويي از آنها را آغاز كردند. دراين ميان با توجه به اينكه حدود 53 مالباخته پيرامون سرقت خودروهايشان شكايت كرده بودند، تحقيق از متهمان با اين احتمال كه تمام اين سرقت‌ها از سوي آنها انجام شده است، در دستوركار قرار گرفت. ‌ تحقيقات ادامه داشت تا اينكه مشخص شد آنها سارق 53 خودرو هستند، به اين صورت كه تعدادي از اين افراد در كار تغيير اركان خودرو، تعدادي اوراقچي و سارق و تعدادي نيز در زمينه فروش خودروها فعاليت مي‌كردند. آنها اعتراف كردند با در دست داشتن كامپيوتر سيار خودرويي كه سركرده باند تهيه كرده بود، به سراغ خودروهاي پژو رفته و با تغيير كامپيوتر، بدون آنكه سيستم دزدگير به صدا درآيد خودرو را سرقت مي‌كردند.

بررسي‌هاي بيشتر همچنين نشان داد كه متهمان با دو شگرد سرقت سوئيچ‌خودروها از منازل و يا تغيير سيستم كامپيوتر، خودروهاي سرقتي را به خراسان جنوبي و آمل منتقل كرده و به مشتريان مي‌فروختند. اين در حالي بود كه هيچكدام از مشتريان نيز متوجه سرقتي بودن و سندنمره‌كردن خودروها نمي‌شدند. به گفته متهمان، فعاليت اعضاي باند سرقت خودرو از شهريورماه سال گذشته آغاز شده است و آنها در يك سال صدها ميليون‌تومان از فروش خودروها به‌دست آورده‌اند. در اين ميان با توجه به اعترافات اين سارقان، حدود 38 خودرو در شهرهاي مختلف استان خراسان فروخته شده بود كه شناسايي و با پيگيري كارآگاهان به صاحبانش بازگردانده شد. بدين‌ترتيب با كشف تعدادي از خودروهاي سرقت‌شده، تحقيقات كارآگاهان براي شناسايي ساير خودروها با احتمال اينكه در شهرهاي مختلف فروخته شده‌اند در دستوركار قرار گرفت.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 سه شنبه 9 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن