تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821252071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش آمار كشته و مجروحان انفجار طرابلس لبنان به 40 نفر رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: افزايش آمار كشته و مجروحان انفجار طرابلس لبنان به 40 نفر رسيد
فرماندهي ارتش لبنان با صدور بيانيه اي انفجار ديروز در طرابلس را كه به كشته و زخمي شدن دست كم 40 نفر منجر شد محكوم كرد. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري كويت صبح ديروز شمال لبنان بار ديگر شاهد انفجاري بود كه اتوبوس حامل نيروهاي ارتش لبنان را هدف قرار داد.
در اين حمله كه بنابه گفته مقامات بلندپايه نظامي لبنان بر اثر انفجار يك خودروي بمب گذاري شده در ورودي جنوبي شهر طرابلس واقع در شمال لبنان روي داد دست كم شش نفر كشته شدند كه سه نفر از آنها از نظاميان ارتش لبنان بودند . اين انفجار همچنين 35 مجروح برجاي گذاشت كه حال برخي از مجروحان نيز وخيم گزارش شده است .
باتوجه به اين كه اين انفجار نيز همچون انفجار 23 مرداد در طرابلس نيروهاي ارتش لبنان را هدف قرار داده بود مي توان گفت كه ارتش هدف اصلي اين انفجارها محسوب مي شود. فرماندهي ارتش لبنان با صدور بيانيه اي اين حمله تروريستي را محكوم كرد.
رئيس جريان آينده در مجلس لبنان گفت لبنان همچنان در معرض خطر از سوي طرف هايي قرار دارد كه نمي خواهند اين كشور خود امورش را اداره كند. سعدالدين حريري در واكنش به انفجار صبح ديروز در طرابلس شمال لبنان آن را عملي جنايتكارانه و ناجوانمردانه خواند.
وي افزود هدف از اين انفجارها تضعيف قدرت دولت و ايجاد هرج و مرج است . حريري خواهان حمايت از دولت و ارتش و ساير نيروهاي قانوني در لبنان ضدتروريسم شد.
عمرو موسي دبيركل اتحاديه عرب نيز انفجار صبح ديروز شهر طرابلس در شمال لبنان را محكوم كرد. عمرو موسي در بيانيه اي با اعلام اين خبر افزود « دستهاي جنايتكاري وجود دارد كه مخالف برقراري ثبات در لبنان است » . وي از رهبران لبناني خواست با آشتي ملي و پايبندي به توافقنامه دوحه مانع تفرقه افكني و اقدامات خرابكارانه در اين كشور شوند.
در اين حال يك سرلشگر سابق ارتش لبنان گفت تضعيف ارتش لبنان و ايجاد بي ثباتي در اين كشور هدف اصلي انفجار در شهر طرابلس بوده است .
ژنرال بازنشسته « هشام جابر » گفت درباره انفجار ديروز در طرابلس لبنان بايد به مسائلي از قبيل زمان انفجار قصد و نيت عاملان آن هدف عمليات و محل وقوع آن توجه داشت . هدف اين انفجار نيروهاي ارتش لبنان بود. ارتش لبنان براي چندمين مرتبه هدف عمليات تروريستي قرار مي گيرد. اين انفجار پايان حملات به ارتش نيست بلكه شروع اينگونه اقدامات به شمار مي رود. ارتش لبنان هدف قرار گرفته است . قصد و نيت عاملان اين بمب گذاري تضعيف روحيه اعضاي ارتش لبنان و تضعيف امنيت در كشور است .
هشام جابر افزود زمان وقوع اين انفجار نيز قابل توجه است . بهر حال هدف اصلي اين اقدام از بين بردن امنيت لبنان است . اينكه اين انفجار دو روز پس از انفجار سوريه رخ داده است معنادار است . به نظر من عنصر زماني اين دو انفجار بدان معنا است كه عامل هر دو انفجار يك گروه است . هر دو اقدام فوق تروريستي بوده است . تا پيش از اين القاعده حضور چنداني در سوريه نداشت . سوريه و لبنان بايد براي مقابله با خطر تروريسم با يكديگر همكاري داشته باشند. مشكل تروريسم فقط به لبنان و سوريه محدود نمي شود بلكه در عراق فلسطين افغانستان و حتي در اردن مشهود است . همه كشورهاي منطقه با اين مشكل مواجه هستند و به همين خاطر همه اين كشورها بايد با يكديگر براي مقابله با اين پديده همكاري داشته باشند.
وي افزود : عامل زمان انفجار اخير در طرابلس از منظر ديگري نيز قابل توجه است . اين انفجار در مقطعي از زمان رخ مي دهد كه رئيس جمهور لبنان به آمريكا سفر كرده است تا از واشنگتن بخواهد تسليحات جديدي را در اختيار ارتش لبنان قرار بدهد.
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن