تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816457188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستورالعمل دريافت كمك‌هاي مردمي در مدارس


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: دستورالعمل دريافت كمك‌هاي مردمي در مدارس
ابتدائي- گروه اجتماعي - علي اصغر محمدي:
مديركل دفتر جذب مشاركت‌هاي اولياي آموزش و پرورش تأكيد كرد: دستورالعمل ساماندهي نحوه اخذ كمك‌هاي مالي اوليا در مدارس تدوين شد.

محمدعلي لقايي به ايرنا گفت: با اجراي اين دستورالعمل تكليف نحوه كمك‌هاي مالي به مدارس براي يك سال مشخص مي‌شود. اين كمك‌ها براي رفع مشكلات مالي مدارس مورد استفاده قرار مي‌گيرد تا زمينه تعليم و تربيت بهتري براي فرزندان فراهم شود.

وي در باره رسيدگي به مواردي از مشكلات مردم كه مدارس تقاضاي كمك‌هاي مردمي به‌صورت اجباري از خانواده‌ها مي‌كنند‌، افزود: اولياي دانش‌آموزان درصورت بروز هر گونه مشكل مي‌توانند موضوع را به ادارات آموزش و پرورش مناطق و دفاتر ارزيابي و رسيدگي به شكايات وزارت آموزش و پرورش در تهران اطلاع دهند.

قائم مقام وزير آموزش و پرورش در انجمن اوليا و مربيان تير ماه امسال از تهيه و تدوين دستورالعملي در آموزش و پرورش خبر داد كه به موجب آن مدارس دولتي مي‌توانند از دانش‌آموزان شهريه اخذ كنند.

ابوالفضل خادميان تصريح كرد: طبق دستورالعمل ساماندهي، مدارس بايد از طريق اعتبارات و مشاركت‌هاي مردمي اداره شود.

به عبارت ديگر، طبق دستورالعمل جديد، مدارس بايد از طريق اعتبارات و مشاركت‌هاي مردمي (شهريه) اداره شود. اين طرح با مخالفت شديد نمايندگان مجلس روبه‌رو شد.

رئيس كميسيون آموزش در واكنش به اين سخنان به همشهري گفت: مطابق اصل 30 قانون اساسي دولت بايد امكان آموزش و پرورش رايگان را براي همه مردم تا پايان دوره متوسطه فراهم كند.

علي عباسپور تهراني فرد اظهار كرد: در ايران ۲ نوع مدرسه دولتي و غيردولتي وجود دارد. مدارس دولتي به هيچ عنوان حق ندارند به اجبار وجهي از اولياي دانش‌آموزان دريافت كنند.همچنين كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس رسما از وزارت آموزش و پرورش خواست تا درباره دستورالعمل اخذ شهريه در مدارس دولتي توضيح دهد.

عباسپور تاكيد كرد: اگر ابهامي در تفسير قانون اساسي وجود دارد، مسئولان وزارت آموزش و پرورش مي‌توانند به شوراي نگهبان مراجعه كنند.

همچنين تفسير قوانين موجود نيز با مجلس است كه در اين باره نيز ابهامي وجود ندارد. وي يادآور شد: نبايد كسري بودجه آموزش و پرورش منجر به فشار به مردم شود.

علي كريمي فيروز جايي، عضو كميسيون آموزش مجلس نيز به همشهري گفت: دريافت شهريه در مدارس دولتي مغاير قانون اساسي است، به هيچ وجه نبايد از دانش‌آموزان براي تحصيل در مدارس دولتي شهريه يا وجهي به اجبار دريافت شود.

براساس اصل ۳۰ قانون اساسي دولت موظف است وسايل آموزش و پرورش رايگان را براي همه ملت تا پايان دوره متوسطه فراهم سازد.

البته مردم به اين مسائل آشنا هستند و به «دريافت وجه براي تحصيل دانش‌آموزان در مدارس دولتي ممنوع است» عادت كرده‌اند. آنچه قرار است امسال با اجراي اين دستورالعمل اندكي تغيير كند نحوه دريافت به‌اصطلاح كمك‌هاي داوطلبانه است.

به گفته مديركل دفتر جذب مشاركت‌هاي اولياي آموزش و پرورش قبض‌هايي در اختيار والدين قرار مي‌گيرد تا درصورت تمايل! كمك‌هاي خود را پرداخت كنند.

وزير آموزش و پرورش با وجود اينكه بر ممنوعيت دريافت وجه از سوي مدارس تاكيد دارد، ولي معتقد است مشاركت داوطلبانه مردم! در اداره مدارس منعي ندارد.

مديركل دفتر جذب مشاركت‌هاي اولياي آموزش و پرورش در باره رايگان بودن آموزش و پرورش اظهار داشت: رايگان بودن آموزش تنها در برابر ارائه خدمات حداقلي به افراد است و آموزش و پرورش مدارس را تنها در همين حد مي‌تواند تامين كند!

لقايي اين طور توضيح داد: يعني براي مثال، وقتي براساس برنامه‌هاي رسمي، دانش‌آموزان دبستاني ما بايد 24 ساعت در هفته آموزش ببينند، مدرسه موظف است به‌‌صورت رايگان، دانش‌آموزان را به اين ميزان ساعت تعليم دهد.

اين الگوي ثابت بايد اجرا شود، اما هرگونه فوق‌برنامه يا اضافه‌كاري مشمول دريافت شهريه خواهد شد و هيچ مدرسه‌اي در برابر انجام اين امور وظيفه‌اي ندارد.

وي افزود: در واقع مدارس براي بهتر شدن كيفيت آموزشي دانش‌آموزان تلاش مي‌كنند و قصد دارند تا به اين ترتيب سطح كيفي و كمي تعليم و تربيت را بالا ببرند.

به همين دليل، ديده شده گاهي به خانواده‌ها توصيه مي‌شود تا با پرداخت شهريه، فرزند خود را با ديگر دانش‌آموزان همسطح كند.
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 308]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن