تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804734358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايستوود و نقاط برجسته جشنواره فيلم نيويور


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: ايستوود و نقاط برجسته جشنواره فيلم نيويور
آسوشيتدپرس – جشنواره فيلم نيويورك كه هر سال برگزار مى‌شود فرصتى براى پرداختن به فيلم‌هاى هنرى فراهم مى‌كند. داستان جشنواره سال گذشته نيويورك معلوم بود: سينماگران آمريكايى از جوليان اشنابال گرفته تا وس اندرسون براى فيلم‌هاى سينمايى عالى خود بازار يابى مى‌كردند. در جشنواره امسال نيز كه از روز جمعه گذشته با نمايش فيلم «كلاس» برنده جايزه نخل طلاى كن آغاز شده، چند فيلم سينمايى از سينماگران برجسته آمريكايى حضور برجسته اى دارند، با اين حال به روال اغلب سال‌هاى گذشته، فيلم‌هاى خارجى قدرت بيش‌ترى را به رخ مى‌كشند. در جشنواره امسال نيويورك دو فيلمساز برجسته آمريكايى يعنى كلينت ايستوود با فيلم «بچه اشتباهي» كه آنجلينا جولى در آن بازى مى‌كند و استيون سادربرگ با فيلم حماسى 4 ساعته خود يعنى «چه» حضور دارند. جشنواره قرار است با نمايش فيلم «كشتى‌گير» ساخته دارن آرونوفسكى كه به تازگى برنده جايزه شير طلايى جشنواره ونيز شده و ميكى روركه نيز بازى تحسين شده اى از خودش در اين فيلم ارائه داده، به پايان برسد. از ابتداى سال 2008 تاكنون صحبت‌ها در جامعه فيلمسازان هنرى بيش‌تر درباره وضعيت رو به قهقهراى توليد فيلم‌هاى هنرى و مستقل آمريكايى بوده است چون استوديو‌هاى مستقل يكى يكى كار شان به تعطيلى كشيده است. امسال تعداد فيلم‌هاى هنرى سينماى آمريكا كه در جشنواره نيويورك حضور دارند از مجموع 28 فيلم به شش فيلم نزول كرده كه تازه يكى از اين شش فيلم هم توسط يك سرمايه گذار خارجى ساخته شده است! جشنواره فيلم نيويورك به لحاظ بين المللى هميشه به روى فيلم‌هاى غير آمريكايى باز بوده است. اين جشنواره در طول تقريبا پنج دهه اى كه از اولين دوره آن مى‌گذرد (امسال چهل و ششمين دوره آن برگزار مى‌شود) در معرفى و شناسايى استعداد‌هاى خارجى صاحب تخصص شده است. جشنواره فيلم نيويورك كه از 28 سپتامبر آغاز به كار كرده و در تاريخ 12 اكتبر به پايان مى‌رسد بر خلاف بيش‌تر جشنواره فيلم دنيا نه برنده‌اى دارد و نه جايزه‌اى بلكه يك سرى فيلم‌هاى برگزيده را كه بسيارى از آنها در جشنواره‌هاى ديگر اكران شده‌اند، به نمايش مى‌گذارد. «ريچاردپى نا» رئيس كميته گزينش فيلم‌هاى امسال جشنواره بود كه «اسكات فونداس» منتقد فيلم هفته نامه لس آنجلس و جي. هوبرمان منتقد فيلم نشريه «ويليج وويس» نيز در كنار چند تن ديگر با او همكارى داشتند. فيلمسازان خارجى مطرحى چون ژان لوك‌گدار و فرنسوا تروفو و پدرو آلمادووار فقط چند نفر از سينماگرانى هستند كه با حمايت جشنواره فيلم نيويورك در مسير شهرت و موفقيت قرار گرفتند. «وونگ كارواي» فيلمساز معروف هنگ كنگى كه امسال با فيلم «خاكستر زمان» در جشنواره حضور دارد اولين بار در جشنواره سال 1990 فيلمى از خود را به نمايش گذاشت («روز‌هاى وحشى بودن»).با اين همه تماشاگران و سينمارو‌هاى آمريكايى علاقه چندانى به تماشاى فيلم‌هاى خارجى از خود نشان نمى‌دهند، حتى آثار سينما گرانى كه با حمايت همين جشنواره به موفقيت رسيده‌اند. ريچار پى نا كه در دانشگاه كلمبيا فيلم تدريس مى‌كند مى‌گويد: «به طور كلى – و اين به نظر من تعميم وحشتناكى است – علاقه دانشجويان من و جوان‌ها به آثار سينمايى ديگر كشور‌ها كم شده است. پى نا معتقد است كه اين وضعيت دلايل زيادى دارد ولى مشخصا مى‌گويد كه يكى از بزرگ‌ترين دلايل اين مسئله نگرش بسته و محدود دولت بوش به مقوله فرهنگ است. پى نا مى‌گويد با توجه به كنجكاوى بين‌المللى پس از حادثه 11 سپتامبر از اين قضيه مى‌توان به عنوان يك فرصت از دست رفته ياد كرد.

نگاهى گذرا به چند فيلم حاضر در جشنواره امسال نيويور

فيلم «كلاس» ساخته «لورن كانته» فرانسوي. لورن كانته كه فيلم‌هاى شاخص ديگرى چون «منابع انساني» (1999) و فيلم عالى «تايم اوت» (2001) را در كارنامه حرفه‌اى‌اش دارد بيش‌تر با سبك رئاليستى و مستند گونه خود شناخته مى‌شود. او اغلب از بازيگران غير حرفه‌اى استفاده مى‌كند و به بازيگرانش اجازه بداهه گويى نيز مى‌دهد. در فيلم «كلاس» گروهى از دانش‌آموزان فرانسوى در آميزه‌اى از فرهنگ‌ها و قوميت‌هاى شهرى مختلف جامعه فرانسه را بازتاب مى‌دهند. فيلم «شهر 24» ساخته «جيا‌ژانكه» فيلمساز چينى كه سال گذشته با فيلم «بى فايده» در جشنواره نيويورك حضور داشت. فيلم‌هاى اين فيلمساز را مى‌توان روايت مستند گونه اى از دگرگونى جامعه چين در دوران مدرن محسوب كرد. پى نا مى‌گويد: «هيچ كس نتوانسته مثل ژانكه وقايع نگار و شاعر و منتقد دگرگونى‌هاى جامعه چين مدرن باشد.»

«بگذار باران بيايد» ساخته «گنس جائويي.» جائويى اين فيلم را در پى دو فيلم عامه پسند «به من نگاه كن» (2004) و «سليقه ديگران» (2000) ساخته است. خانم جائويى را اغلب با وودى آلن مقايسه مى‌كنند چون او هم در فيلم‌هاى خود بازى مى‌كند و هم طنز هجو گونه‌اى را در فيلم‌هايش به نمايش مى‌گذارد. پى‌نا مى‌گويد: «فيلم‌هاى او به خوبى 10 فيلم اخير وودى آلن است. فيلم‌هاى او جالب و سرگرم كننده‌اند و فقط به يك زبان ديگر ساخته شده‌اند.»

«شب و روز» كه روايت گر يك داستان عاشقانه در شهر پاريس است ساخته «هونگ سنگ سو» فيلمساز تحسين شده كره جنوبي. سنگ سو اولين بار در سال 2002 بود كه با فيلم «دروازه گردان» در جشنواره فيلم نيويورك حضور پيدا كرد و از آن زمان تا كنون پنج بار در اين جشنواره حاضر شده است. فيلم «شب و روز» كه روايت جالب و اغلب خنده دارى از مسئله برخورد فرهنگ‌هاست، در واقع آيينه تمام نماى رويكرد جهانى و بين‌المللى گردانندگان جشنواره فيلم نيويورك محسوب مى‌شود.
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن